يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 9 Jun 2024
 
۰

رحیم‌پور ازغدی: انقلاب اسلامی جوامع غربی را می‌آزارد

پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 289833
حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: از منظر و دیدگاه اندیشه سیاسی اسلام هدف، کسب قدرت نبوده و وسیله نیز جزیی از هدف محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این پژوهشگر علوم اسلامی که ز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حضور یافته بود، با اشاره به اخلاق انتخاباتی اظهار کرد: در اسلام وسیله از هدف تفکیک نمی‌شود و وسیله نیز جزیی از هدف بوده و مقصود اصلی تقرب به خدا است.
 
وی ادامه داد: در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هدف اصلی اقامه قسط، تهذیب و تعلیم و رشد در ابعاد مختلف است، روشن است که با هر وسیله‌ای نمی‌توان به این اهداف دست یافت و اصلا اصطلاح "هدف توجیه‌کننده وسیله است" مطرح نمی‌شود.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان این‌که اخلاقیات امری نسبی است، خاطرنشان کرد: اخلاقیات و حقوق متناسب با اهداف انسان تغییر می‌کنند؛ هدف ما دیدار خدا و رسیدن به مقام لقاءالله است و اخلاقیات و حقوق متناسب با این هدف باید تعیین شود.
 
این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به انتخابات، به تشریح تفاوت‌های انتخابات در کشورهای غربی با ایران پرداخت و افزود: در آمریکا که قوی‌ترین ساز و کار تبلیغاتی را دارا است، روشی برای کنترل و تکنیکی برای جهت دادن به افکار عمومی است.
 
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در انتخابات به افراد و نامزدها روش‌های بیان مطالب و متضاد نشان دادن مسایل را به خوبی آموزش می‌دهند.
 
وی انتخابات در آمریکا را حرکتی ظاهری توصیف کرد و گفت: تمام این اقدامات در جهت تامین منافع اقلیت سرمایه‌دار است، در عین حال مردم با تصور تعیین سرنوشت خویش رای می‌دهند.
 
رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: هیچکدام از احزاب موجود در این کشورها بر ضد اصول سرمایه‌دار و لیبرالی اقدام نکرده و تنها برای تجدید صورت و مدیریت داخل سیستم حکومتی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند؛ این اتفاقی است که در تمام دنیا رخ داده و کسی در مقابل سیستم قد علم نمی‌کند، با این حال دولت‌های غربی در مورد انتخابات ما اظهار نظرهایی خلاف واقع کرده و همین اشکالات را به ما وارد می‌کنند.
 
این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به فرهنگ غرب، آن را جبهه نبرد با انبیای الهی توصیف کرد و افزود: فرهنگ امروز غرب همان فرهنگی است که انبیای الهی با آن در نبرد بودند، هم‌اکنون این جبهه و این فرهنگ زنده است و به حیات خود ادامه می‌دهد.
 
رحیم‌پور ازغدی احزاب موجود در جوامع غربی را دست‌های یک پیکر توصیف کرد و ادامه داد: در این کشورها تنها قدرت از یک دست و جناح به جناحی دیگر منتقل می‌شود.
 
وی تصریح کرد: به طور کلی دموکراسی در فرهنگ غرب به معنای فریب افکار عمومی بوده و حتی در مقابل آن قرار می‌گیرد.
 
این محقق و پژوهشگر با اشاره به برخی روش‌های حکومت مورد استفاده در جوامع غربی، خاطرنشان کرد: بسیاری از روش‌هایی که در این جوامع مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشروع بوده که اگر در اختیار اسلام باشد، نیز خوب است، اما در جوامع غربی این سبک و سیره در خدمت اهدافی غیر از اهداف الهی بوده و برای ما کافی نیست.
 
رحیم‌پور ازغدی حساسیت‌سازی را به عنوان یکی از ترفندهای انتخاباتی در آمریکا برشمرد و گفت: این روش نیز یکی از روش‌های بازی با افکار عمومی در غرب است یعنی فرد آنچه را که مهم نیست، با اهمیت جلوه داده و آنچه را که از اهمیت زیادی برخوردار است را کمرنگ می‌کند.
 
این پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: در غرب، هدف اصلی کسب قدرت و حفظ آن است.
 
وی یادآور شد: این مسایل خطراتی است که باید مراقب ورود آن به جامعه اسلامی باشیم.
 
رحیم‌پور ازغدی ادامه اظهار کرد: پدیده‌ای مانند انقلاب اسلامی جوامع غربی را می‌آزارد، چرا که به نظر آن‌ها انقلاب اسلامی در وقتی نامناسب متولد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *