يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دولت اصلاحات سکته کرد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 288276
بزرگ ترین مشکل اصلاح طلبان این بود که یک چارچوب و یک برنامه ریزی دقیقی نداشته و برنامه راهبردی روشنی را تدوین نکردند.
دولت اصلاحات سکته کرد
به گزارش جهان، نعیمه اشراقی معتقد است که دولت اصلاحات در میانه راه خود دچار سکته و رخوت شد. او عقیده دارد یکی از مشکلات اصلی اصلاح طلبی نداشتن برنامه مدون است.

آنچه می خوانید گزیده مصاحبه نعیمه اشراقی با روزنامه بهار به انتخاب سایت نیمروز است.

*اصلاحات به معنای هرگونه اقدام در جهت رفع هرگونه مفاسد و معایب موجود یا بهبود و ارتقا نسبت به وضعیت نامقبول و قابل اصلاح فعلی است.

*شاید آن گونه که باید نتوانستیم سرعت اصلاحات را کنترل کنیم یا به تعبیری اعتدال ایجاد کنیم که از مهمترین موانع راه اصلاحات، یکی همین موضوع بود. برخی مواقع هم هست که یک دولتی مانند دولت اصلاحات روی کار می آید و باعث می شود که اصلاحات سرعت بگیرد اما بنا به مسائلی به سکته و رخوت دچار می شود ما هرگز رجعت وبازگشت اتفاق نمی افتد و در فرصت دیگر راه خود را ا دامه می دهد.

* مشکلات اصلاح طلبی در حال حاضر دو دسته است. یکی مشکلات برو ن سازمانی است که در خارج ا ز حوزه جزبی و تشکیلاتی و در سطح جامعه و دولت مطرح است، به این معنا که از یک سو اصلاحات طرفداران بسیار در جامعه دارد از سوی دیگر دولتی که با اصلاحات سر سازگاری و روی آشتی ندارد! مطبوعات آ نها بسته می شود سایتها فیلتر می شود وغیره.

* اصلاحات یک سری مشکلات درونی هم دارد. بزرگ ترین مشکل اصلاح طلبان این بود که یک چارچوب و یک برنامه ریزی دقیقی نداشته و برنامه راهبردی روشنی را تدوین نکردند.

* اصلا شاید انقلاب ما همان اصلاحات بوده اما به دلایل بسیار از تعریف اساسی خود دور ماند!ا نقلاب با معیارهای دینی قصد اصلاحات داشت و تئوری اصلح و هموارسازی مسیر پیشه اش بود اما به دلایل مختلف مسیر خود را در مرحله ای گم کرد!

* رشد و اعتلای فکری و روحی مردم نیز از مشخصه های یک حرکت اصلاحی است. به این معنا که اگر تمام ارکان اصلاحات محقق باشند اما عدم همراهی مردم و دل سپردن مردم ونداشتن تحلیل درست از مسائل توسط مردم وجود داشته باشد امر اصلاحات دچار وقفه می شود. لازمه اصلاحات در جامعه داشتن مردمی آگاه و رشد یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *