شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
در دیدار با تین سین صورت گرفت؛

موضع‌جدیداوباما درباره کشتارمسلمانان میانمار

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 287974
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با "تین سین" همتای میانماری خود، خواستار توقف خشونت ها علیه مسلمانان در این کشور آسیایی شد.
موضع‌جدیداوباما درباره کشتارمسلمانان میانمار
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت: "باراک اوباما" در دیدار با "تین سین" ضمن آنکه خواستار توقف خشونت ها علیه مسلمانان در میانمار شد، از پیشرفت های اقتصادی این کشور نیز تمجید نمود.
تین سین اولین رهبر میانمار محسوب می شود که در 47 سال گذشته به آمریکا سفر کرده است.

اوباما در این دیدار با اشاره به خشونت های انجام شده علیه مسلمانان بویژه اقلیت روهینگیا، خواستار توقف فوری خشونت های بودائیان میانمار علیه آنها شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000287/nf00287974-1.jpg

خشونت بودائیان علیه مسلمانان میانمار سابقه تاریخی دارد اما در سال گذشته این خشونت ها به اوج خود رسید که متعاقب آن اغلب کشورهای اسلامی نسبت به آن واکنش نشان داده و کاروان های کمک از ایران و دیگر کشورهای اسلامی روانه میانمار شد.

 گروه های حقوق بشری اخیرا رئیس جمهور این کشور را به بی مسئولیتی در این زمینه متهم کرده اند. در ماه گذشته میلادی نیز سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی را در زمینه عدم رعایت حقوق بشر در منطقه راخین منتشر کرد. این گزارش مقامات مسئول و بوداییان و سیاستمداران را به نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان متهم می کرد.

این تجاوزات در حالی صورت می گیرد که "آنگ سان سوچی"  برنده جایزه صلح نوبل، در قبال کشتار مسلمانان در کشورش سکوت اختیار کرده است.

دلیل اصلی آنکه دولت آمریکا به حکومت میانمار روی خوش نشان داده آن است که واشنگتن به دنبال افزایش متحدان خود در نزدیکی چین است تا شاید از این طریق بتواند تا حدودی پکن را کنترل کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000287/nf00287974-2.jpg

سفر تین سین به آمریکا در حالی انجام می شود که تعدادی از مسلمانان حاضر در آمریکا با اطلاع از سفر وی با تجمع در اماکنی که رئیس جمهور میانمار قصد بازددید از آنها را داشت اعتراض خود را به خشونت های جاری در این کشور آسیایی اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *