چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱۷
۱
آیت‌الله قرهی:

"کاهش قیمت دلار بعد ازثبت‌نام برخی‌ نشان می‌دهد این مسائل دست خودشان بوده"

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 287111
آیت‌الله قرهی گفت: دیدیم تا برخی در انتخابات اسم نوشتند، دلار و طلا پایین آمد لذا معلوم می‌شود این چیزها در دست همان‌ها بوده است.
"کاهش قیمت دلار بعد ازثبت‌نام برخی‌ نشان می‌دهد این مسائل دست خودشان بوده"
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله روح‌الله قرهی رییس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب گذشته در درس اخلاق خود که در مهدیه القائم المنتظر(عج) برگزار شد، به ذکر حدیثی از معصوم(ع) مبنی بر اینکه "شرورترین افراد شما کسانی هستند که به مردم پیوسته تهمت می‌زنند، گستاخ و بد زبان و جری‌اند"، پرداخت و گفت: اگر چیزی نمی‌دانی، نگو؛ به خصوص اکنون که قضیه انتخابات داغ است، مواظب باشیم تهمت نزنیم؛ خیلی باید مراقب و مواظب باشید.

وی با بیان اینکه احوالات و عملکرد برخی مشخص است و باید عملکرد گذشته‌شان را دید، افزود: این یک بحث جدا دارد و گفتنش عیبی ندارد اما نمی‌توانیم تهمت بزنیم. نمی‌توانیم بگوییم فلان کارخانه متعلق به فلان آقاست. اگر به یقین می‌دانیم، بگوئیم ولی اگر نمی‌دانیم، چرا بگوئیم؟

به گفته آیت‌الله قرهی، اگر کسی عملکردش بد بوده است، انسان هم به او رای نمی‌دهد. اگر فرد در فتنه با فتنه‌گران بوده است، باید انسان دیگران را هوشیار کند. اگر در فتنه جزو ساکتین بوده است، بحثش جداست اما اینکه بی‌خود و بی‌جهت دهانمان را باز کنیم و همه چیز بگوییم، بد و گناه است.

این استاد اخلاق ادامه داد: خدای نکرده فرض بگیریم کسی اختلاسی کرده است، نباید عده‌ای بگویند این فرد اینچنین و آنچنان هم بود و فلان ایراد را داشت. چرا دروغ بگوییم؟ چرا شرارت درست کنیم؟ یک کار کرده و آنهم اگر تائید شد، اختلاس است.

وی با بیان اینکه عملکرد بعضی‌ها مشخص است که دور از ولایت هستند و به آنچه ولی فقیه و امام مسلمین فرموده، عمل نکرده‌اند، تاکید کرد: ‌بنا نیست هر چیزی را به هر کسی نسبت بدهیم و اتهام بزنیم. نکند خدای ناکرده سینه‌مان –به تعبیر امروزی‌ها- داغ شود و هر چیزی را به هر کسی نسبت دهیم.

آیت‌اللله قرهی با تاکید بر اینکه خدا گواه است که حضرت حجت(ع) راضی نیست که اینگونه باشیم، اظهار داشت: اگر عملکرد طرف را می‌بینید که ضعیف بوده و در فتنه ساکت بوده، بدیهی است باید همدیگر را با ادله و براهین هوشیار کنیم زیرا اینجا فرد می‌خواهد امور مملکت را به دست بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر به چیزی یقین داریم، بگوئیم ولی اگر نداریم، نگوئیم؛ خیلی باید مواظب باشیم که تهمت نزنیم و جری و فحاش نباشیم.

این استاد اخلاق در ادامه به ذکر حدیث دیگری از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه "بدانید بعد از این روزگاری می‌آید بس سخت؛ توانگر آنچه دارد از ترس انفاق با چنگ و دندان نگه می‌دارد، در حالی که پروردگار فرمودند اگر فرد چیزی را انفاق کند عوضش را می‌بیند". پرداخت و تصریح کرد: بدترین مردم کسی است که تنها بخورد. دست همدیگر را بگیرید. گرچه بعضی از مایحتاج لازم است ولی بعضی‌ها به خاطر اینکه می‌خواستند رای بیاورند، اینچنین کردند لذا دیدیم تا در انتخابات اسم نوشتند، قیمت دلار و طلا پایین آمد. معلوم می‌شود این چیزها در دست همان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با استدلال و ادله و براهین عرض می‌کنم؛ قبلاً هم عرض کرده بودم. در خفا به بعضی از دوستان گفته بودم که سرنخ دست چه کسانی است. این را با اطمینان می‌گویم و می‌ترسم از تهمت. ما خبر داریم. اینها اخبارش قبلاً به دست ما رسیده و می‌دانیم.

آیت‌الله قرهی در پایان گفت: همین انسان‌های شرور که می‌خواهند انقلاب را به شرارت و مردم را به اذیت بکشند، وضعشان معلوم است. وضع اینها که حب به مقام و قدرت دارند، معلوم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
کاهش قیمت سکه در چند روز گذشته برخی تصورات را در اذهان به وجود آورده که مسائل سیاسی بر تحولات این بازار اثرگذار بوده در حالی که با بررسی عوامل تاثیرگذار درمی‌‌یابیم این افت قیمت‌ها نتیجه تحولات بازار جهانی طلاست.
این خبر خبر گزاری ها است حالا چطور یک معلم اخلاق چیزی را که یقین ندارد به آقای هاشمی نسبت می دهد . آیا این احتیاج به توبه ندارد؟