دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۴
عضو جبهه حماسه سازان در "دیروز امروز فردا"

احمدی‌نژاد برای رسیدگی به مفاسد خط قرمز تعیین نکند/برخی برای فرار ازپاسخگویی افشاگری میکنند

اصلاح طلبان مرز خود را از فتنه 88 جدا نکردند
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 284603
عضو جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی از احمدی‌نژاد خواست اجازه دهد به مفاسد نزدیکانش رسیدگی شود.
احمدی‌نژاد برای رسیدگی به مفاسد خط قرمز تعیین نکند/برخی برای فرار ازپاسخگویی افشاگری میکنند
 به گزارش خبرنگار جهان، "برنامه دیروز امروز فردا" پنجشنبه شب از شبکه سوم سیما با حضور دکتر محمد دهقان عضو جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و محمدرضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با موضوع نقش رسانه ها در عرصه انتخابات برگزار شد.

دهقان در ابتدای این برنامه گفت: ما اگر بخواهیم رسالت رسانه ها را خوب درک کنیم باید فضای فعلی کشور بدانیم که به چه سمتی داریم حرکت می کنیم و چه آرمان هایی روی زمین مانده و باید به آن برسیم و انتخابات چه نقشی در تحقق این آرمان ها دارند و از طرفی دشمنان ما چه برنامه ای برای ما دارند.

عضو جبهه حماسه سازان افزود: باید توجه کنیم انتخابات از اول انقلاب برای ما یک نقش بزرگی را ایفا کرده و از طرفی هم دشمنان ما به شدت با انتخابات مخالف بودند بالاخره امام راحل وقتی انقلاب شد اظهار امیدواری کردند که این انقلاب به سمتی حرکت بکند که این کشور به عنوان یک کشور الگو در جهان مطرح بشود سایر ملل اسلامی از ما الگو بگیرند و حتی مستضعفین عالم که گرفتار مستکبرین هستند از ما الگو بگیرند. ما در زمینه انتخابات به یک الگو تبدیل شدیم یعنی سطح مشارکت ملت ما در این سال های متمادی گذشته هر سال بهتر بوده است و مردم ما با بصیرت کامل در اننخابات شرکت کردند و نقش خودشان را ایفا کردند.

نماینده طرقبه و چناران در خانه ملت ادامه داد: دشمنان همیشه تلاش می کنند انتخابات را تحریم کنند تا انتخابات برگزار نشود انتخابات ما یک خاری در چشم آنهاست ما به عنوان یک کشور دمکراتیک با سطح دمکراسی فراتر از مدل جهانی خودمان را به دنیا معرفی کردیم آنهایی که می خواهند مردم سالاری داشته باشند و در عین حال مردم سالاری همراه با دین طبیعتا باید به سمت جمهوری اسلامی نگاه کنند آنها با این دشمن هستند و رسانه های خودشان در دنیا تلاش می کنند روی افکار عمومی ما تاثیر بگذارند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

دشمن تلاس می کند انتخابات را مخدوش کند

وی با بیان اینکه دشمن تلاس می کند انتخابات را مخدوش کند اظهار داشت: آنها به دنبال این هستند که انتخابات که نقطه قوت ماست را به نقطه ضعف تبدیل کنند کما اینکه در فتنه 88 این تلاش را کردند که نقطه قوت نظام اسلامی و آن عظمتی
حماسه سازی بدون امید و نشاط محقق نخواهد شد حتما باید امید و نشاط باشد
را که ملت ایران آفریدند آن را تبدیل به نقطه ضعف کنند در هر انتخاباتی این برنامه دشمن است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه رسانه ها هستند که مسیر پیشرفت کشور اسلامی را به ملت نشان می دهند و بهترین افراد را به ملت معرفی می کنند خاطرنشان کرد: اولین انتظار از تمام رسانه هایی که در این کشور با پول این ملت چه با پول بیت المال و چه با پول افرادی که خودشان را به این ملت متعلق می دانند اداره می شوند این است که منافع ملی کشور در نظر بگیرند و نگاهی به دشمنان کشور داشته باشند که برنامه شان چیست. رسانه های ما که متعلق به هر جناح سیاسی هستند در مرحله اول باید منافع ملی را در نظر بگیرند امید و نشاط ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: حماسه سازی بدون امید و نشاط محقق نخواهد شد حتما باید امید و نشاط باشد البته ما همیشه از اول انقلاب تا حالا مسیر پیشرفت را طی کردیم قابل قیاس با گذشته نیستم در عین حال همیشه نقاط ضعف داشتیم اما برآیند کشور همیشه رو به پیشرفت بوده است.

روزنامه ایران نباید روابط عمومی یک کاندیدا بشود

عضو جبهه حماسه سازان در پاسخ به سووالی در مورد واقعیت عرصه رسانه ای کشور گفت: اگر بخواهیم ارزیابی دقیقی انجام بدهیم رسانه های داخلی چند گروه هستند یک دسته رسانه هایی هستند که نگاه جناحی ندارند مثل رسانه ملی. به نظر من هر کسی از پول بیت المال و از بودجه عمومی استفاده می کند یا موسسه عمومی است اینها نباید جناحی و گروهی عمل کنند. واقعیت این است رسانه هایی مثل روزنامه ایران که از پول ملت ایران استفاده می کنند و ردیف بودجه دارند نباید پایگاه خبری و روابط عمومی یک کاندیدا بشوند. روزنامه ای که متعلق به ملت ایران است و از بودجه ملت ایران استفاده می کند نباید در خدمت یک قبیله سیاسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یک سری رسانه هایی هستند که متعلق به یک کاندیدا هستند طبیعی است که آن برای خودش فعالیت کند و از او انتظار نیست که از کاندیدای خودش حمایت نکند اما از همه انتظار این است که منافع ملی را رعایت کنند و انصاف داشته باشند. برای کسی که رییس جمهور می شود اولین قدم این است مروج اخلاق و امانت دار باشد با تقوا باشد حالا افرادی بیایند یک فردی را رییس جمهوری بکنند اولین گام این است که اخلاق را رعایت بکنند عدالت را رعایت بکنند.

جریان اصلاح طلب مرز خود را با فتنه 88 جدا نکرد

دهقان با اشاره به فتنه سال 88 و دوره اصلاحات بیان داشت: واقعیت
بیایند خیلی صادقانه بگویند من این کارها را انجام دادم این شعارها را که دادم این قدرش درست بود انجام دادم و این قدرش را نتوانستم انجام بدم اینجا اگر ظرفیت نداشته باشد یا اینکه نخواهد صادقانه برخورد بکند می آید بدی ها را به گردن دیگران می اندازد
این است که خیلی از جریان اصلاح طلب مرز خودشان را از فتنه 88 جدا نکردند. اینکه می گوییم اصلاحات کدام اصلاحات بالاخره اصلاحات روشن است کما اینکه در آن زمان گفتند اصلاحات اما نگفتند کدام اصلاحات و آن را تعریف نکردند که منجر به مجلس ششم و مسایل آن شد و بعد نتیجه اش شد فتنه سال 88. می گویند اصلاحات یک بیانیه دارد کدام اصلاحات؟ این هم باید مشخص بشود جریان اصلاحات باید مرز خود را از جریان فتنه جدا بکنند اما نکردند.

وی با اشاره به سخن راه چمنی که گفته بود روزنامه کیهان بیانیه اصلاح طلبان را منتشر نمی کند افزود: طبیعی است که نباید از روزنامه کیهان انتظار داشته باشید که دوباره بیانیه اینها را منتشر کند اما چه اشکالی دارد که یک تعدادی الان تکلیف خود را روشن کنند و بگویند ما این فتنه 88 را محکوم کردیم و جدا هستیم ما جریان دوم خرداد جدیدی هستیم و یا هر اسم دیگر. در بخشی از این دوستانی که من می شناسم تنگ نظری نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به رسانه هایی که به تازگی از سوی برخی کاندیداها راه اندازی شده اند گفت: رسانه هایی که از قبل ریشه دار هستند و در گذشته سابقه داشته اند و مردم آن را شناختند طبیعتا مردم به آن رسانه بیشتر توجه می کنند. برخی کاندیداها در زمان انتخابات رسانه هایی ایجاد می کنند برخی از این رسانه ها شناسنامه ندارند برخی رسانه ها در فضای مجازی درست می شوند و فضای پیامکی می خرند و مرتب می خواهند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهند. باید وزارت ارشاد برای نظم دهی اینها اقدام بکند و نباید جامعه رها بشود. فضای افکار عمومی بی قید و شرطی نیست که هر کسی هر چه دلش خواست در آن فضا بریزد. حتما باید یک نظم دهی وجود داشته باشد.

این حقوقدان در پاسخ به سئوالی در مورد چگونگی جلوگیری از تخریب رسانه ای عنوان کرد: قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و گفته است نشریات در بیان مطالب خود آزاد هستند مگر اینکه مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی باشد اگر مطبوعات و رسانه ها نباشند دمکراسی بی معنا می شود پس به شدت نیازمند رسانه ها هستم. هیات منصفه ای تشکیل شده است تا تشخیص بدهد آیا فردی که خبر را زده است با این جرم بوده تهمت بوده آیا واقعا سوء نیت داشته یا غفلت کرده است لذا چارچوبی در قانون اساسی و هم قانون عادی ما دارد. مرز انصاف و عدالت و اخلاق را رعایت کردن مستلزم آموزش قبلی است مستلزم خودساختگی است بالاخره نیش قلم ممکن است یک فردی را نابود کند و از بین ببرد. برای اینکه این اتفاق نیفتد ما نیاز به آموزش قبلی داریم باید سطح انصاف عدالت تقوا بالا باشد چون که با حقوق ملت سر و کار دارد.

اگر نقد نباشد همه از خود متشکر می شوند

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما همچنان که معتقد هستیم حقوق ملت باید رعایت بشود حقوق نظام هم باید بیشتر بشود نظام هم مظلوم
کسانی که مسبب مفاسد هستند یا نسبت به مفاسد بی تفاوت هستند یا وظیفه خود را انجام نمی دهند باید پاسخ بدهند نیاز به افشاگری نیست نیاز به روشن گری است نیاز به بحران آفرینی نیست نیاز به ایجاد فضایی برای بیان حقایق است
است بعضی موقع مطالبی علیه نظام زده می شود کسی هم نیست که از این نظام دفاع بکند. امروز در کشور نیاز به آرامش داریم آرامش به معنی چیست؟ آرامش به معنی اینکه این فرد از مرز انصاف و عدالت خارج نشود و گرنه می گوییم فساد اقتصادی هست می گویند آرامش را به  هم زدید اینجا باز مرز لازم داریم فرق بین نقد و تخریب باید مشخص بشود اگر نقد نباشد که اصلا پیشرفتی حاصل نخواهد شد اگر نقد نباشد همه از خود متشکر می شوند.

وی افزود: رسانه ها از رییس جمهوری سوال می کنند می گویند آقای رییس جمهور جناب عالی که در این هشت سالی که بودی مثلا اول که آمدی این شعارها علیه مفاسد اقتصادی دادی این شعارها را در فلان موضوع دادی چقدرش تحقق پیدا کرده است اصلا نباید رییس جمهوری ناراحت بشوند. بیایند خیلی صادقانه بگویند من این کارها را انجام دادم این شعارها را که دادم این قدرش درست بود انجام دادم و این قدرش را نتوانستم انجام بدم اینجا اگر ظرفیت نداشته باشد یا اینکه نخواهد صادقانه برخورد بکند می آید بدی ها را به گردن دیگران می اندازد. هر مقدار ظرفیت بالاتر باشد صداقت بیشتر نسبت به مردم وجود خواهد داشت. اگر سووال کردند که آقای دولت شما چقدر در مفاسد اقتصادی موفق بودید آرامش بهم نخورده این بستر پاسخگویی است ما معتقد به آرامش هستیم در بستر آرامش پیشرفت ایجاد خواهد شد در آرامش هست که پاسخگویی محقق خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ملت دنبال پیشرفت هستند پیشرفت می تواند همراه با آرامش باشد اما کسانی تا یک صحبتی می شود که یک مقدار چالشی در کشور ایجاد می شود می گویند آرامش به هم خورد نه آنگونه آرامش را قبول نداریم آرامشی که کشور را به سمت جلو حرکت بدهد آرامشی که از ایستایی پرهیز داشته باشد آرامشی که ما را دچار خمودگی نکند ما این آرامش را قبول داریم. آقای رییس جمهوری گذشته ات را برای ما تبیین کن این تبیین کردن گذشته اصلا به معنی این نیست که طرف تخریب بشود.
 
برخی برای فرار از پاسخگویی افشاگری می کنند

وی با اشاره به برخی افشاگری ها خاطرنشان کرد: حتما کسانی که در درون نظام و معتقد هستند مصالح کشور را رعایت کنند. در برابر افشاگری تبیین و روشن گری لازم است و نیاز به افشاگری نیست. برخی ها برای فرار از پاسخگویی افشاگری می کنند. ما معتقد هستیم باید فضا ارام باشد همه باید بیایند در فضای آرام جواب بدهند جواب ملت ایران را بدهند آقای رییس جمهوری آقای وزیر باید جواب بدهد رسانه ها جواب بدهند همه باید پاسخگو باشند به همدیگر پاسخگو باشیم. این ملت از ما توقع دارد که صادقانه پاسخ رفتارهای خودمان را بدهیم برخی ها برای اینکه فضا را ملتهب کنند به جای اینکه آرامش ایجاد کنند بحران آفرینی می کنند مطالبی را روی هوا می
آقای رییس جمهور آن بحث لیست 300 نفر و آن اسامی پیش کش، اجازه دهید به آن کسانی که متهم به فساد اقتصادی هستند و متاسفانه نزدیک ایشان هستند به اتهام آنها رسیدگی بشود این بزرگترین توقعی است که ما در این سال ها از رییس جمهور داشتیم
پرانند تا فضا بحرانی بشود و از پاسخ گویی فرار کنند.

دهقان با تاکید بر اینکه فساد کمش هم زیاد است گفت: کسانی که مسبب مفاسد هستند یا نسبت به مفاسد بی تفاوت هستند یا وظیفه خود را انجام نمی دهند باید پاسخ بدهند نیاز به افشاگری نیست نیاز به روشن گری است نیاز به بحران آفرینی نیست نیاز به ایجاد فضایی برای بیان حقایق است. بحران آفرینی منجر به فرار از پاسخ گویی می شود فرافکنی منجر به فرار از پاسخ گویی می شود برخی ها کارشان این است وقتی خرابکاری درست کردند به خاطر  این که پاسخ خرابکاری را ندهند شروع می کنند به بلوا درست کردن و بحران آفرینی کردن.

رییس جمهور خط قرمز تعیین نکند

وی با بیان اینکه کسانی که صادقانه با مردم حرف زدند و بحران درست نکردند سعادتمند و رستگارند اینها می مانند، تصریح کرد: آقای رییس جمهوری لیست مفاسد اقتصادی ندارد اگر داشت می داد از وی انتظار این است که افرادی را که متاسفانه به خودشان متصل هستند خط قرمز تعیین نکند برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی خط قرمز تعیین نکند. به جای اینکه دیگران را متهم بکنیم بیاییم آن را شفاف اعلام کنیم. اشتباهی که رییس جمهوری کرد این بود که گفت کابینه من خط قرمز است کابینه خط قرمز یعنی چی؟ بالاخره ممکن است کسی در کابینه متهم به فساد اقتصادی باشد باید به اتهام او رسیدگی کرد چرا رییس جمهوری گفتند کابینه من خط قرمز است. مگر کابینه آقای رییس جمهور معصوم است که خط قرمز است این اشتباه رییس جمهور بود.

لیست 300 نفر پیشکش! اجازه دهید به اتهام نزدیکان رسیدگی شود

عضو جبهه حماسه سازان خاطرنشان کرد: اشتباه دوم این بود که مرتب می گویند که من لیستی دارم من نفهمیدم لیستی هست یا نه؟ بالاخره اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند دادگاهی است که به آنها رسیدگی کرده است. آقای رییس جمهور آن بحث لیست 300 نفر و آن اسامی پیش کش، اجازه دهید به آن کسانی که متهم به فساد اقتصادی هستند و متاسفانه نزدیک ایشان هستند به اتهام آنها رسیدگی بشود این بزرگترین توقعی است که ما در این سال ها از رییس جمهور داشتیم. البته در این هشت سال شعارها زیاد داده شد نیاز به شعار نیست برخورد با فساد اقتصاد ضروری است نیاز به شعار و جنجال ندارد نیاز به عمل دارد در این مدت شعار زیاد داده شد اما در این هشت سال یک لایحه برای مبارزه با فساد اقتصادی به مجلس نیامد.

وی بیان داشت: هر کاری کردیم ما خودمان در مجلس انجام دادیم طرح اعلام اسامی مفسدان اقتصادی خودمان طرح کردیم انجام دادیم رسیدگی به اموال مسوولین را انجام دادیم که البته سه سال است در مجمع مانده خواهش می کنم این را به جایی برسانند یکی از مهمترین نیازهای مبارزه با فساد اقتصادی شفافیت مالی مسوولین است. فساد وضعیت دغدغه آمیزی پیدا کرده است. باید با فساد عملا و بدون جنجال و
اندیداهای محترمی که الان در میدان هستند باید معلوم کنند در زمانی که اینها مسوولیت داشتند چه کردند در جنگ معلوم بشود کجا بودند در انقلاب کجا بودند در موضوع مبارزه با مفاسد کجا بودند؟
سرو صدا مبارزه بشود.

دهقان خطاب به کاندیداهای انتخابات گفت: کاندیداهای محترمی که الان در میدان هستند باید معلوم کنند در زمانی که اینها مسوولیت داشتند چه کردند در جنگ معلوم بشود کجا بودند در انقلاب کجا بودند در موضوع مبارزه با مفاسد کجا بودند؟ چه نقشی ایفا کردند؟ در فتنه کجا بودند؟ چه نقشی ایفا کردند. فرقه انحرافی به دولت و کشور ضربه زده مواضع اینها راجع به فرقه انحرافی چیست.

*راه چمنی: رسانه ها کسی را تخریب نکنند

در بخش دیگری از این برنامه محمدرضا راه چمنی گفت: برای حماسه سیاسی فضایی را باید در سطح جامعه ایجاد کرد که مردم با ته دل به این جمع بندی برسند که در انتخابات شرکت کنند و به کاندیدای مورد نظرشان رای بدهند. اگر نهادهای مختلف نقش خود را خوب ایفا کنند طبیعی است که زمینه سازی و بستر سازی می شود برای اینکه در مردم ایجاد انگیزه بشود و حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: قشر جوان که در دانشگاه ها وجود دارند به صورت فعال در بحث انتخابات شرکت کنند و بقیه را توجیه کنند تا شاهد انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم. نقش اول را در ایجاد بستر سازی رسانه ملی و صدا و سیما دارد و سایت های خبری هم می تواند تاثیر گذار باشند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری، مطبوعات از دو منظر نقش دارند یکی اینکه ویژگی ها و اختیارات رییس جمهوری را خوب معرفی کنند تا مردم بتوانند خوب انتخابات کنند مطبوعات می تواند با اطلاع رسانی بسیار خوب و بالا بردن آگاهی های مردم دانش مردم زمینه را فراهم کنند تا مردم انتخاب اصلح داشته باشند.

وی اظهار داشت: روزنامه هایی که از منابع عمومی استفاده می کنند تریبون در اختیار سلایق مختلف قرار بدهند. برخی روزنامه ها که حزبی هستند طبیعی است که دیدگاه های حزب خودش را مطرح می کند و کاندیداهای خودش را مطرح می کند به نظر من رسانه کارکرد حزبی نباید داشته باشد. نقش رسانه نقش اطلاع رسانی در جامعه است نقش حزب را نباید بازی کند ولی چون در کشور احزاب قوی نداریم رسانه ها دارند در غیاب احزاب قوی کار حزبی انجام می دهند وظیفه رسانه این نیست وظیفه رسانه اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب رسانه ها باید قانون باشد و نباید رسانه ها کسی را تخریب کنند بیان داشت: مصلحت نیست که ما تخریب را در جامعه به فرهنگ تبدیل کنیم. فرهنگ قانون گرایی و قانون مداری را در جامعه گسترش بدهیم به قانون احترام بگذاریم شکستن قبح عدم اجرای قانون کار بسیار زشتی است.

راه چمنی اظهار داشت: کاندیداها برای اینکه رای جمع بکنند تمام دولت های گذشته را زیر سوال می برند این جوری نباشد باید منصفانه قضاوت کنیم و انصاف داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
این بنده خدا هنوز متوجه نیست که لیست اسامی به قوه قضاییه داده شده چند وقت پیش نامه آن را هم منتشر کردند ...
اصلا جالب نبود
می باست افراد بهتری میاوردن
ایمان
دهقان حرف های تازه ای می زد
برام جذاب بود
دیروز امروز فردا باید کیفیت برنامه رو ببره بالاتر
خیلی جاداره