سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۲
۱
واکنش زاکانی به تکذیبیه مجلس؛

خیانت موسوی و کروبی در فتنه 88 روشن است

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 284398
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات سال 88 یک حرکت برنامه ریزی شده از قبل بود، گفت: خیانت موسوی و کروبی در فتنه 88 روشن است.
خیانت موسوی و کروبی در فتنه 88 روشن است
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی ظهر چهار شنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوال مهر درباره موضع گیری یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص موسوی و کروبی تاکید کرد: اعتقاد من بر این است که اتفاقات سال 88 یک حرکت برنامه ریزی شده از قبل بود که نظام سلطه و آمریکا از قبل خود را برای این حرکت آماده کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه شب انتخابات، موسوی در یک نشست خبری به خود تبریک گفته بود، یادآور شد: موسوی و کروبی سران فتنه داخلی هستند و خیانت موسوی و کروبی به کشور در فتنه 88 روشن است.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه اطرافیان اینها نیز عدم رعایت تقوای جمعی را پیشه کردند و با اینکه می دانستند تقلبی نشده این موضوع را مطرح نکردند و اخیرا اعلام می کنند که هیچ اتفاقی نیافتده بود.

وی با اعلام اینکه موسوی و کروبی سران فتنه داخلی هستند، بیان کرد: در همان هفته بعد از انتخابات به روشنی دریافتم که اینها هیچ استدلالی برای اعتراضات خودشان نداشتند.

وی با بیان اینکه تحلیل بنده، از جرم آنها نمی کاهد بلکه ابعاد فتنه را معلوم می کند، بیان کرد: تحلیلی که از فتنه دارم این است که موضوع فراجغرافیایی است و اصل آن در خارج طراحی شد.

خاتمی در فتنه دخیل بود

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش خاتمی در جریان فتنه ادامه داد: خاتمی نیز در این جریان دخیل بود، یک روز پس از رای گیری زمانی که همگان مشغول شمارش آرا بودند موسوی تقلب را مطرح و کف خواسته خود را ابطال انتخابات عنوان کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینگونه سخنان در زمانیکه گروهی همچنان مشغول خواندن آرا بودند نشان از یک برنامه ریزی برای مخالفت با نظام بود.

واکنش به تکذیبیه مجلس

وی در خصوص اعلام تخلف از جانب دولت در زمان برگزاری انتخابات مجلس یادآور شد: در زمان انتخابات مجلس،  آقای "افراشته" دو مرتبه به من گفت که جریان انحرافی به برخی از شهرهایی که بیش از دو نماینده دارند لابی کرده و با دادن پول و قول کمک به آنها می خواهد تیمی را راهی مجلس کنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000284/nf00284398-2.jpg

زاکانی ادامه داد: از خود آقای "افراشته" دو مرتبه شنیدم که ملک زاده پیشنهاد پرداخت 320 میلیون پول داده و من هم این بحث را مطرح کردم که روابط عمومی مجلس شورای اسلامی این بحث را تکذیب کرد و پس از تماس من، روابط عمومی اعلام کرد که این تکذیبیه از جانب دفتر افراشته ارسال شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خود من این موضوع را از آقای افراشته شنیدم و امروز که منکر چنین حرف هایی می شود سه حالت بیشتر ندارد، اینکه این حرف ها پایه و اساس ندارد یا اینکه امروز این حرف ها را منکر شده و یا اینکه دچار فراموشی شده که برای دو دلیل اول باید پاسخگوی خداوند باشد.

هاشمی فکر حضور در انتخابات را نکند

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات، گفت: هاشمی اگر به صحنه انتخابات وارد شود به طور حتم سرنوشتی مانند حضور او در انتخابات سال 84  را خواهد دید.

زاکانی تصریح کرد:هاشمی فکر حضور در انتخابات را نکند زیرا مردم کشور برای نوع تفکری که او هدایت می کند  ارزشی قائل نیستند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: بخش از مشکلات مربوط به تحریم است که البته با محقق شدن حماسه اقتصادی این مشکلات برطرف می شود.

وی یادآور شد: اما بخشی دیگر که به طور مثال می توان به وضعیت ارز و طلا اشاره کرد به نوعی مشکل ارادی است که گروهی با ایجاد چنین شرایطی به فکر ایجاد التهاب در کشور هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور مردم را وارد صحنه کرد و اقتصادی متناسب با حضور مردم را باز سازی کرد.

برگ استیضاح را امضا نکردم

زاکانی در خصوص برخورد دولت و مجلس، گفت: در جریان یکشنبه سیاه مقابله دولت و مجلس یک بازی باخت-باخت بود و در این میان نظام متضرر شد که البته نسبت خطای دولت و مجلس یکی نیست.

وی یادآور شد: زمانیکه برگه استیضاح را آوردند من امضا نکردم زیرا اعتقاد داشتم این حرکت در شرایط کنونی کشور درست نیست.
 
کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده با بیان اینکه باید رابطه قوا محکم باشد، گفت: استقلال قوا باید حفظ شود در این راستا برنامه های مدونی را برای کمک رسانی به دستگاه قضایی و مجلس طراحی کرده ایم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000284/nf00284398-1.jpg

وی تصریح کرد: قوانین ما انسجام قوی درونی برای اداره جامعه را ندارند در حالیکه با برنامه ریزی های انجام شده قوانین یک پارچه با روحی واحد را تنظیم کرده ایم و پیشنهاد اصل 85 را برای این قوانین خواهیم داد.

زاکانی یادآور شد: باید به گونه ای هماهنگی ها انجام شود تا زمانیکه طرحی برای تصویب ارایه می شود قبل از آن با شورای نگهبان و مجلس تعامل داشته باشیم و نظرات آنها را جویا شویم.

اگر تکثر کاندیداها تهدید نباشد این موضوع مطلوب است

زاکانی در خصوص وضعیت اصولگرایان و تکثر کاندیداها نیز گفت: تکثر کاندیداها بستگی به صحنه دارد، اگر این نکته سبب شود جهت گیری کشور به مخاطره بیافتد همه باید به سمت وحدت بروند و همگرایی بین اصول گرایان لازم است.

وی بیان کرد: البته هرکس سعی می کند با تلاشی که انجام می دهد پیشتاز باشد و دیگران به نفعش کنار بروند و من نیز از این نکته مجزا نیستم اما اگر تکثر تهدید نباشد این موضوع مطلوب است.

جامعه نیاز به انقلاب اخلاقی دارد که باید از مسئولین شروع شود

زاکانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید اخلاق را رعایت کرد، گفت: رعایت اخلاق از جمله واجبات امروز در کشور است که در این میان خود من اولین نفری هستم که در عین انتقاد کردن اخلاقیات را رعایت می کنم و از دیگران نیز همین توقع را دارم.

کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری افزود:جامعه ما نیاز به انقلاب اخلاقی دارد که این تحول باید از خود مسئولین آغاز شود.

وی یادآور شد: اعتقادی به معرفی کردن کابینه خود ندارم زیرا ممکن است شایستگانی حضور داشته باشند که پس از پیروزی ما در انتخابات به ما بپیوندند.

بدهی احمدی نژاد به مردم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص بدهی دولت به مردم ایران، گفت: عدم تحقق شعارهای احمدی نژاد به مردم مهمترین بدهی او به حساب می آید.

وی در ادامه سخنان خود ر پاسخ به سئوالی درباره شرایط اقتصادی جامعه نیز بیان کرد: در سخنرانیهای قبلی اینطوری مطرح کرده بودم که فشار اقتصادی بسته ای است که اجزایی دارد و یک جزء آن نیز تحریم است.

وی ادامه داد: دشمن در حال وارد کردن فشار است که اسباب ناراضی کردن مرم را فراهم کند اما همه فشار اقتصادی مربوط به تحریم نیست و با توجه به داخل کشور و اقتصاد نیز می تواند تحریم و تاثیرات آن را کاهش داد.

رابطه بین مجلس و دولت مناسب نیست

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مجلس و دولت نیز بیان کرد: رابطه بین مجلس و دولت و بین قوا مناسب نیست.

زاکانی با اشاره به اینکه مجلس را رأس امور می دانم، بیان کرد: یکی از دلایل احساس وظیفه من این بود با توجه به 9 سال حضور در مجلس ، با حضور و توفیق در انتخابات، به عنوان یک مجموعه منسجم  و مرتبط بین دولت، مجلس و دستگاه قضایی رویکردی جدید را آغاز کنم.

موضع سیاست خارجی من تعامل گرایی فعال و عزتمندانه است

وی در خصوص سیاست خارجی خود نیز بیان کرد: موضع من تعامل گرایی فعال و عزتمندانه در عرصه بین المللی است.

وی بیان کرد: این حالتی که امروز وجود دارد و انفعالی که در دیپلماسی کشور مشاهده می شود را نمی پسندم از این رو مصلحت و حکمت را در خدمت عزت قرار می دهم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در خصوص روابط با کشورها نیز دو مورد خط قرمز داریم یکی با اسرائیل است که خط قرمز ما قطعی است و دوم خط قرمزی که با آمریکا داریم. 

وی گفت: خط قرمز آمریکا به واسطه شرایطی است که خودش اعمال کرده که اگر مسیر خودش را تغییر دهد  و در عمل اقدام کند ما نیز نسبت به این موضوع البته در مسیر خودش اقدام خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما
Latvia
هاشمی فکر حضور در انتخابات را نکند زیرا مردم کشور برای نوع تفکری که او هدایت می کند ارزشی قائل نیستند!!!!!!!!!!
شما یا مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم به فکر معیشت خود هستند.