چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
۶

سوءاستفاده اجباري از كارمندان به عنوان سياهي لشكر انتخاباتي

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب: 281064
سازمان ميراث فرهنگي با اختصاص بودجه هنگفت از بيت المال و با استفاده ازكاركنان دستگاه هاي مختلف، ميتينگي را در استاديوم صد هزار نفري آزادي برگزار مي كند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: طبق برنامه ريزي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، اين ميتينگ در روز پنجشنبه 29/1/92 با حضور بيش از يكصد هزار نفر از اعضاي سازمان ها و دستگاه هاي مختلف سراسر كشور تحت عنوان جشن و مراسم تقدير از دست اندركاران سفرهاي نوروزي برگزار خواهد شد. انتخاب پوشش تقدير از برگزاركنندگان سفرهاي نوروزي در حالي است كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، قرار است كه ازكانديداي انتخاباتي جريان انحرافي نيز با وجود اينكه مسئوليت كنوني او هيچ ارتباطي به اين همايش ندارد، رونمايي شود!

رجا كه سالها از دولت حمايت مي كرد و پس از عملكرد حلقه انحرافي، به صف منتقدان پيوسته مي افزايد: كليه هزينه هاي مربوط به ساخت جايگاه، نور، صدا، تصويربرداري، دعوت از هنرمندان، موسيقي، مجري، قاري، تبليغات محيطي، چاپ كارت هاي دعوت و هزينه هاي مرتبط از محل يكي از مراكز وابسته به سازمان ميراث تأمين شده كه حدود بيش از 800 ميليون تومان برآورد شده است.

از سوي ديگر براي پر كردن ورزشگاه بزرگ آزادي، براي تمام استان ها و سازمان ها سهميه مشخص شده است تا با حضور پرسنل و مرتبطين خود استاديوم آزادي را پر كنند كه از جمله مي توان به سهميه هاي اختصاصي زير اشاره كرد؛ هلال احمر 30 هزار نفر، سازمان ميراث فرهنگي 20 هزار نفر، سازمان حمل و نقل و راهداري 10هزار نفر، وزارت كشور(فرمانداران، بخشداران، شهرداران و...) 10 هزار نفر، آموزش و پرورش (دانش آموزان و كادر استان هاي تهران، البرز، قزوين، قم و...) 10 هزار نفر، بخش خصوصي و گردشگري 10 هزار نفر و... پرسنل سازمان ميراث فرهنگي هم براي حضور در مراسم به همراه خانواده هاي خود (حداكثر تا 10نفر) توجيه شده اند.

همچنين گفته مي شود در پي هماهنگي با وزير ارتباطات مقرر شده است كه شركت رايتل وابسته به سازمان تأمين اجتماعي، مسئوليت پذيرايي (بسته هاي پذيرايي و ناهار روز مراسم) را به سبك هواپيمايي و توسط كترينگ هواپيمايي ماهان تهيه و آماده و در ميان مدعوين توزيع كند كه براي اين كار هزينه هر نفر 40 هزارتومان برآورد شده است.

سازمان ميراث فرهنگي مبالغي را تحت عنوان هزينه هاي سفر نوروزي به استان ها به منظور هزينه حمل و نقل و پذيرايي بين راهي مدعوين اختصاص داده است كه جمعاً حدود 6 ميليارد تومان تخمين زده مي شود.

اين گزارش حاكي است: برخي از مدعوين مراسم روز 29 فروردين از نحوه جمع آوري ليست افراد و حضور در مراسم و فيلم و عكس برداري و... ابراز نگراني كرده و احتمال مي دهند كه پس از سپري شدن اين مقطع، در آينده با مشكلات جدي مواجه شوند، بنابراين تمايل چنداني براي حضور در مراسم ندارند. برخي از مدعوين نيز از نحوه هزينه كردها و مخارج اين مراسم كه منشأ آن نامشخص و شبهه ناك است ابراز نگراني كرده و عقيده دارند حضور در اين مراسم صحيح نيست.

انتظار مردم از دستگاه هاي قضايي و اطلاعاتي كشور آن است كه در شرايط اقتصادي حساس كنوني و در حالي كه اقشار كم درآمد با شرايط معيشتي سختي دست به گريبانند، اجازه ندهند چند ميليارد تومان از كيسه بيت المال براي تبليغات انتخاباتي حلقه انحرافي هزينه شود.

گفتني است كه از دستگاه هاي قضايي و اطلاعاتي كشور پذيرفته نيست كه بعد از وقوع واقعه و اتلاف ميلياردها تومان از بيت المال فقط در حد گزارش ماجرا بسنده كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
بدنيست سري هم به بيلبورد هاي تبليغاتي اين مراسم در بزرگراه همت بزنيد كه سوء استفاده از نام رهبري رابا عبارت "لبيك يا خامنه اي " بر بالاي آن ببينيد.
عبارتي كه تاكنون از سوي اين گروه استفاده نشده بوده.
Iran, Islamic Republic of
خدا با پول بیت المال چکار ها که نمی کنند بعضا جانبازان ما پول دارو ندارند اما.........
سینا سهرابی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر از گزارش به موقعتان. بنده یکی از کارکنان تحت پوشش وزارت راه و شهرسازی هستم.
همایش تبلیغاتی برای کارکنان این وزارتخانه را نیز در روز چهارشنبه 28 فروردین در استادیوم آزادی تعیین کرده اند به بهانه تشکر از اقدامات نوروزی کارکنان! در حالیکه در این 8 سال یکبار نیز یک همچین اتفاقی نیفتاده است.
به مدیران استانی این وزارتخانه هم دستورداده اند که هرچقدر می توانند نفر به همایش بیاورند و حتی برای هر دستگاه سهمیه تعداد نفرات تعیین کرده اند که از این تعداد کمتر نباشند. آیا به نظر شما در این شرایط اقتصادی و سیاسی کشور صرف چنین هزینه های گزاف انتخاباتی از بیت المال صحیح است؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مشکلات عدیده مردم محروم و زلزله بوشهر این پولهای باد آورده را بجای خرج این ... خرج این مردم محروم کنند
کسانیکه در تعطیلات نوروزی به وظیفه خود عمل کرده اند نیازی به برگزاری همایش صد هزار نفری برای تقدیر دارند؟!
تا بوده مشاغلی مانند پلیس و پزشکان و پرستاران و مرزبانان و راهداران وقتی چشمها خواب است، بیدارند و هوشیار
آیا هر سال باید برای آنها همایش برگزار کرد؟
آیا پس از تعطیلات از امکانات مرخصی و گردش شیفت کاری بهره مند نیستند؟
مهدی
این کار که کاملا تبلیغات و سواستفاده قلم داد میشه بماند .!شک نکنید این کار بجز خودزنی سود دیگری برای آنها ندارد.