يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
مجری طرح نیروگاه بوشهر:

نیروگاه بوشهر در صحت و سلامت است

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 280606
مجری طرح نیروگاه بوشهر، هر خللی و مشکلی در برنامه تنظیم شده برای نیروگاه بوشهر تحت تاثیر زلزله اتفاق افتاده امروز در بوشهر را رد کرد.
به گزارش جهان، محمود جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این‌که برخی اخبار و شایعات درباره وارد شدن آسیب نیروگاه بوشهر به خاطر زلزله اتفاق افتاده عصر روز سه‌شنبه در این استان حکایت دارد، با رد و تکذیب این اخبار گفت: منطقه‌ای که در آن زلزله اتفاق افتاده است، فاصله زیادی با محل نیروگاه بوشهر دارد که حدود 70 تا 150 کیلومتر است.
 
وی تاکید کرد: نیروگاه بوشهر روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ اثر خاصی تحت شعاع زلزله اتفاق افتاده عصر روز سه‌شنبه بر نیروگاه وارد نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در مسیر برنامه تنظیم شده برای نیروگاه بوشهر، هیچ اشکالی به وجود نیامده و نیروگاه در صحت و سلامت است.
 
هم‌چنین نماینده مردم بوشهر و گناوه در پی زلزله امروز در منطقه دشتی این شهرستان گفت: فاصله کانونی زلزله تا نیروگاه بوشهر حدودا 80 کیلومتر بوده و براساس آخرین اطلاعات به نیروگاه آسیبی نرسیده است.
 
عبدالکریم جمیری با بیان این مطلب به خبرنگار ایسنا، گفت: با توجه به اینکه فاصله کانونی زلزله نسبت به نیروگاه بوشهر زیاد است، طبیعتا آسیبی متوجه نیروگاه نیست.
 
نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور ماه 91 به قدرت نهایی 1000 مگاوات الکتریکی رسید و با انجام آزمایش‌های استاندارد، آمادگی تحویل موقت به بهره‌بردار ایرانی را دارد. در این خصوص همکاری مطلوبی بین متخصصان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران وجود داشته که می‌تواند در آینده نیز استمرار داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *