جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

افزایش صادرات نفت ایران

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 280102
منابع غیررسمی از افزایش صادرات نفت ایران در ماه آوریل خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منابع غیررسمی صنعت نفت اعلام کردند: صادرات نفت ایران پس از کاهش در ماه مارس، مجددا در ماه آوریل به بالای یک میلیون بشکه در روز باز خواهد گشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع صنعت نفت گزارش داد: انتظار می‌رود که ایران در ماه آوریل روزانه یک میلیون و 80 هزار بشکه نفت صادر کند که نسبت به میزان صادرات ماه مارس افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و به رقم صادرات ماه فوریه (یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز) نزدیک شده است. این آمار براساس برنامه‌های اولیه بارگیری هستند و ارقام نهایی صادرات ممکن است متفاوت باشند.

پالایشگاه‌های آسیایی خریدار بخش قابل توجهی از نفت ایران هستند و با کاهش میزان واردات خود، از تحریم‌های مالی احتمالی آمریکا در امان مانده‌اند.

در این میان بیشترین جهش واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی بوده است. همزمان با بازگشت واردات پالایشگاه اس کی انرژی از ایران به رقم‌های قید شده در قرارداد، واردات این کشور در ماه آوریل سه برابر شده و به حدود 190 هزار بشکه در روز رسیده است.

همچنین ژاپن واردات خود را در ماه آوریل افزایش داده زیرا برخی واحد‌های پالایشگاهی پس از مرمت و بازسازی قرار است در اواخر ماه مه فعالیت خود را از سربگیرند. واردات این کشور از ایران در ماه آوریل دو برابر میزان واردات در آوریل سال گذشته خواهد بود که ابهامات در خصوص تحریم ایران باعث سقوط واردات این کشور شد.

انتظار میرود چین به عنوان اصلی‌ترین مشتری نفت ایران در ماه آوریل روزانه 415 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند که نسبت به ماه گذشته (379 هزار بشکه در روز) افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین تایوان برای اولین‌بار در سال جاری واردات نفت خود از ایران را از سر خواهد گرفت.

این آمار نشان می‌دهد: پالایشگاه‌های هندی شامل شرکت نفت هند و همچنین پالایشگاه اسار قرار است روزانه 123 هزار بشکه نفت از ایران در ماه آوریل وارد کنند. دو پالایشگاه دیگر هندی شامل مانگلور و هندوستان پترولیوم که خریدار نفت ایران هستند، اعلام کردند که در ماه جاری نفتی از ایران خریداری نخواهند کرد و منتظر مشخص ‌شدن تصمیمات دولت هند در خصوص بیمه محموله‌های نفتی وارداتی از ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *