چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

شهری که داشتن اسلحه در آن اجباری است

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 279427
مقامات شورای شهر کوچک نلسون واقع در ایالت جورجیای امریکا با تصویب لایحه‎ای، مالکیت اسلحه و مهمات را در این شهر برای سرپرست خانواده‎ها، اجباری اعلام کرده‎اند.
شهری که داشتن اسلحه در آن اجباری است
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، این تصمیم از سوی شورای شهر نلسون که در ۵۰ کیلومتری شمال آتلانتا قرار دارد در حالی گرفته شده است که خشونت‎های مربوط به مالکیت سلاح در امریکا رو به گسترش است.

در متن این قانون چنین آمده است: «به منظور مدیریت شرایط اضطراری در شهر و به منظور برقراری امنیت و خدمات رفاهی و حفاظت از شهروندان، سرپرست خانواده‎های ساکن شهر و محدوده‎های اطراف آن لازم است که از این پس سلاح گرم و مهمات در اختیار داشته باشند.»
 
مقامات شهر مدعی شده‎اند که این تصمیم از سوی آنان می‎تواند اقدامی پیشگیرانه در قبال جرم و جنایت‎های بالقوه باشد.
 
دوآن کرانیک یکی از اعضای شورای شهر نلسون در همین خصوص گفت: «من فکر می‎کنم که این قانون یک علامت امنیتی برای شهر ما است چرا که قبل از هرچیز پیامی است برای جنایتکاران بالقوه‎ای که ممکن است همچنان به اقدامات مجرمانه خود ادامه دهند.»
 
این درحالی است که این قانون از سوی اهالی شهر با استقبال مواجه نشده چرا که به زعم آنان مفاد در نظر گرفته شده در آن به گونه‎ای افراط گرایانه تنظیم شده‎اند.
 
از سوی دیگر، برگزاری همه پرسی در سراسر امریکا بیانگر این حقیقت است که اکثر شهروندان این کشور از ممنوعیت سلاح‎های گرم حمایت می‎کنند و خواستار کنترل جدی‎تر مالکیت سلاح هستند.
 
امریکا در طول شش ماه گذشته صحنه تیراندازی‎های مرگ‎بار بوده است.
 
همه ساله بيش از ۳۰ هزار تن از مردم امريکا در جريان خشونت‎هاي مربوط به سلاح گرم در اين کشور جان خود را از دست مي‎دهند.
 
بر اساس آمار و ارقام رسمي موجود، سالانه حدود چهار و نيم ميليون قبضه سلاح گرم در امريکا به ارزش دو تا سه ميليارد دلار فروخته مي‎شوند.
 
به گزارش آزمايشگاه جنايي و مرکز کنترل بيماري دانشگاه شيکاگو، در امريکا روزانه به طور متوسط ۸۷ مورد مرگ و ۱۸۳ مورد جراحت ناشي از استفاده از سلاح گرم گزارش مي‎شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *