سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

سلاح جدید مخالفان سوری

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 279383
الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ تصاویری از مسلح شدن مخالفان سوری به سلاح‌های سنگین در نبرد حلب را پخش کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دو شبکه تلویزیونی العربیه و الجزیره تصاویر متفاوتی از سوریه نشان دادند که برای اولین بار از این دو شبکه منتشر شد.

روز گذشته این دو شبکه در اقدامی هماهنگ افراد مسلح در سوریه را درحالی که سلاح‌های زرهی از جمله توپ ضد هوایی و تانک در اختیار داشتند و با استفاده این سلاح‌ها درحال نبرد بودند، نشان داد.

شبکه الجزیره که این تصاویر را به طور اختصاصی منتشر می‌کرد، تاکید کرد که مخالفان مسلح در درگیری‌های حلب از این سلاح استفاده می‌کنند.


تروریست‌ها برای حمله به زندان حلب عملیات گسترده‌ای را در شمال این شهر در نزدیک مرز با ترکیه آغاز کرده‌اند.

الجزیره گزارش داده که افراد مسلح این بار عملیات خود را با سلاح سنگین آغاز کردند.

این تصاویر تنها یک هفته پس از تصویب طرح قطر و عربستان برای مسلح کردن مخالفان سوریه به سلاح‌های سنگین در نشست اتحادیه عرب منتشر شد و نشان می‌دهد این کشورها پس از توافق با دیگر سران عربی ارسال سلاح‌های سنگین را آغاز کرده‌اند.

این دو شبکه که نفش اصلی در عملیات روانی دوحه و ریاض علیه دمشق را بازی می کنند با پخش این تصاویر تلاش کرده که این پیام را ارسال کند که مرحله جدید نبرد با تسلیح مخالفان به سلاح‌های سنگین آغاز شد.

این درحالی است که با مخالفت اتحادیه اروپا طرح ارسال سلاح‌های مدرن توسط کشورهای غربی به تروریست‌های سوریه در شرایط فعلی لغو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *