يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

عمده ترین علت تصادفات جاده ای چیست؟

دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 278446
رییس پلیس راهور استان زنجان گفت: یکی از علل عمده‌ی تصادفات رانندگی در معابر برون شهری خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است.
به گزارش جهان، رییس پلیس راهور استان زنجان گفت: یکی از علل عمده‌ی تصادفات رانندگی در معابر برون شهری خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است.
 
سرهنگ «عبدالعلی رشتیانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه رانندگان در حین خستگی و خواب آلودگی از رانندگی جداً خودداری کنند، اظهار کرد: چون علت بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.
 
وی تصریح کرد: خستگی، حالت‌های عصبی و تند خویی از عوامل حادثه‌ساز برای رانندگان محسوب می‌شود که فرد در این حالت‌ها نباید پشت فرمان بشیند چون این عوامل توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم‌گیری و اقدام به پیشگیری از تصادفات تضعیف می‌کند.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه علاوه بر عوامل مذکور صبحت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد، خاطرنشان کرد: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه بر اثر کوچکترین کوتاهی است که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را گرفت.
 
رشتیانی با اشاره به دو برابر شدن تعداد ترددها از محورهای مواصلاتی استان یادآور شد: هم‌اکنون ترافیک روانی در تمام محورهای مواصلاتی استان جریان دارد، اما توصیه می‌شود رانندگان با حوصله رانندگی کنند تا به سلامت به مقصد برسند.
 
رییس پلیس راهور استان زنجان گفت: در 24 ساعت گذشته سه فقره تصادف جرحی با سه مجروح به وقوع پیوست که علت آنها توجه نکردن به جلو و نبستن کمربند ایمنی بود.
 
وی یادآور شد: یکی از این تصادفات در محور زنجان - میانه رخ داد که واژگونی وانت پیکان منجر به جراحت راننده آن شد و دو مورد دیگر نیز واژگونی یک دستگاه وانت پیکان و پژو بر اثر توجه نکردن به جلو و نبستن کمربند ایمنی در محور زنجان - قزوین بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *