چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

القای نادرست از بیانات رهبری در ارگان دولت

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 275980
روزنامه ایران در شرایطی محورهای اصلی و فرعی سخنان رهبر انقلاب در جمع خبرگان را جابجا کرد که جریان انحرافی می‌کوشد خود را نماینده مردم و نهادهای قانونی در کشور را «ضد مردم و حقوق اساسی آنها» معرفی کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه ایران امروز (شنبه) با انتخاب تیتر «تأیید صلاحیت‌ها متناسب با میل و رغبت مردم» برای خبر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، به نحوی القای مطلب کرد که گویا رهبر انقلاب، شورای نگهبان را به نادیده‌انگاری شرایط لازم برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و صرفاً در نظر گرفتن علایق و سلایق مردم توصیه کرده‌اند.

با رجوع اصل خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری از این دیدار، مشخص می‌ شود که روزنامه ایران با تیتری که برای صفحه اول شماره امروز خود انتخاب کرده، در واقع نکته اصلی و پایه‌ای را که ضرورت احراز شرایط لازم در کاندیداها و داشتن صلاحیت و حد و اندازه‌های لازم برای ریاست جمهوری است، به حاشیه برده و بخش دیگر بیانات رهبری را به متن و اصل تبدیل کرده است.

مراجعه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان به وضوح نشان می‌دهد که ایشان اولاً اصل «آزاد بودن و استاندارد بودن انتخابات در ایران» را بر خلاف ادعاهای برخی افراد و جریان‌ها در داخل و خارج مورد تصریح قرار دادند و سپس به شبهه «بررسی صلاحیت کاندیداها»، با اشاره به اینکه چنین روالی در همه دنیا وجود دارد و یک امر پذیرفته شده‌ی عقلایی است، پاسخ دادند.

رهبر انقلاب سپس چهارچوب کلی بررسی صلاحیت‌ها را «قانون» خواندند که شرایط لازم برای کاندیداها را مشخص کرده و نهاد بررسی کننده صلاحیت‌ها را نیز همان قانون، شورای نگهبان تعیین کرده است.

ایشان در ادامه هدف از بررسی صلاحیت‌ها را این مسئله دانستند که افرادی در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند که شرایط لازم را داشته باشند و در چهارچوب شرایط لازم، افرادی متناسب با میل و رغبت مردم جهت انتخاب عرضه شوند.

جابجا کردن محورهای اصلی و فرعی رهبر انقلاب به‌طوری که از آن برداشت نادرست واگذار کردن تأیید صلاحیت‌ها به میل و رغبت مردم شود، در شرایطی است که جریان انحرافی می‌کوشد با دو قطبی سازی «مردم- ضد مردم» خود را نماینده مردم معرفی کند و انجام وظایف قانونی از سوی برخی نهادها و دستگاه‌های مسئول کشور را «ضد مردم و حقوق اساسی آن‌ها» قلمداد کند.

برخی ناظران سیاسی معتقدند که جریان انحرافی با تصور رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات، در حال زمینه‌سازی برای واکنش رسانه‌ای و سیاسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *