دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

پیگیری جهان از وزیر درباره مستند ضدایرانی

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 274996
وزیر ارشاد گفت که اگر وزارت ارشاد مجوزی برای ساخت مستندی بدهد اجازه نمی دهد به منافع مردم و کشور اهانتی صورت بگیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی جهان، نشست خبری وزیر ارشاد در بیستمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(یکشنبه) در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.
بنابر این گزارش در این نشست سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش فعال کانون های فرهنگی و هنری در جامعه گفت: مسجد تنها برای نماز و مراسم ختم نیست و از صدر اسلام مسجد محل فعالیت های مختلف بوده است؛ با پیروزی انقلاب اسلامی تحول شگرفی ایجاد و مسجد پایگاه بسیج مردم شد.

وی ادامه داد: در کانون های فرهنگی و هنری مساجد آموزش های مختلفی داده شده و جشنواره های مختلفی هم برگزار می شود.

وزیر ارشاد افزود: فعالیت های فرهنگی کانون ها محدود به شهرها نیست و در روستاها هم حضور فعالی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار کتابخانه مخرن دار در مساجد موجود است، گفت: برای گسترش این کتابخانه ها نیازمند کمک استاندای ها هستیم.

حسینی با اشاره به اقدامات کانون های مساجد اضافه کرد: طرح تلاوت نور در 28هزار مسجد کشور برگزار می شود که در آن روزانه یک صفحه از قرآن تلاوت می شود.

وی هسته های پژوهشی، کانون های تخصصی مساجد، برگزاری نمایشگاه های مختلف، چهره به چهره و فعالیت های عمومی را از جمله طرح های در حال اجرای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برشمرد.

 وزیر ارشاد با اشاره به راه اندازی و فعالیت خبرگزاری شبستان، اظهارداشت: خبرگزاری شبستان انعکاس فعالیت های کانون ها مساجد در سراسر کشور است و منحصر به ایران نیست و اخبار و گزارش ها را به هفت زبان زنده دنیا ترجمه می کند.

وزیر فرهنگ در پاسخ به سئوال خبرنگار جهان درباره ساخت فیلم های مستند خارجی در ایران با مجوز رسمی از وزارت ارشاد که محتوای موهنی دارند، گفت: جواب این سئوال را باید دوستان سینمایی بدهند.

وی افزود: اگر وزارت ارشاد مجوزی بدهد نظارت می کند و اجازه نمی دهد به منافع مردم و کشور اهانتی صورت بگیرد. اما مواردی هست که بدون مجوز اقدام می کنند که باید از دوستان سئوال کنیم.

در ادامه این نشست وزیر ارشاد در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره حکم معاونت معاونت فرهنگی ارشاد که هنوز در جایگاه سرپرستی قرار دارد، گفت:هر وقت اقتضا کند حکم این معاونت تغییر خواهد یافت.

وی همچنین درباره فعالیت بنیاد بوعلی سینا که سئوال دیگری از وی به عنوان رئیس هیئت امنای این بنیاد بود، تصریح کرد: محور این بنیادها در استان است و اعتبارشان تخصیص داده شده است.

حسینی درباره شایعاتی مبنی بر اینکه در وزارت ارشاد  هیئت 15 نفره جدیدی تشکیل شده تا برای اکران فیلم ها مجوز نمایش دهند اظهار داشت: بیشتر از دو شورا در سازمان سینمایی نداریم، یکی برای زمانی است که در آغاز فیلمی ساخته شود ودیگری برای اکران که مجوز می دهند؛ هیئت جدیدی نداریم.

وی در خصوص حمایت از تئاتر "قحطی نور"  و نمایش آن در تئاتر شهر، گفت: هر موقع هنرمندان برای حمایت مراجعه داشته باشند مورد توجه قرار می گیرد؛ البته آقای حیایی هم گله دارد که حمایتی از وی نبوده ولی حمایت خاصی انجام ندادم و سپردم حوزه هنری تا طبق روال حمایت را انجام دهند.

وزیر ارشاد دلایل توقیف خانه سینما را برشمرده و بیان داشت: قرار شده اساسنامه جدیدی برای خانه سینما نوشته شود که مورد تایید مراجع باشد.

وی درباره برخی گمانی زنی ها درباره مشکل ارزی در نمایشگاه کتاب سال بعد و احتمال برخی مشکلات در بخش بین الملل آن تصریح کرد: در نمایشگاه های قبلی هم مشکلاتی داشتیم و برای این نمایشگاه هم جلسات متعددی با آقای بهمنی و بانک های عامل داشتیم که قول دادند مشکلات را برطرف کنند، کارها به خوبی پیگیری می شود و در نمایشگاه بیست و ششم هم بخش بین الملل را خواهیم داشت.

حسینی با اشاره به اینکه تا آخر سال یارانه مطبوعات پرداخت می شود در خصوص مشکلات مطبوعات در زمینه تامین کاغذ گفت: سعی می کنیم بر اساس لیستی که از معاونت مطبوعاتی تنظیم می شود بتوانیم یارانه مطبوعات را قبل از نوروز برای نشریات شهرستانی و سراسری پرداخت کنیم

وی اضافه کرد: در مورد کاغد هم معاونت مطبوعاتی و فرهنگی پیگیر هستند و گروه های مختلف برای پیگیری مشکل کاغذ تشویق شده اند.

وزیر فرهنگ در پاسخ به سئوال خبرنگار جهان درباره ساخت فیلم های مستند خارجی در ایران با مجوز رسمی از وزارت ارشاد که محتوای موهنی دارند، گفت: جواب این سئوال را باید دوستان سینمایی بدهند

وی افزود: اگر وزارت ارشاد مجوزی بدهد نظارت می کند و اجازه نمی دهد به منافع مردم و کشور اهانتی صورت بگیرد. اما مواردی هست که بدون مجوز اقدام می کنند که باید از دوستان سئوال کنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *