يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۲

احمدی نژاد عوض شده یا سپاه؟! +جدول

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 274920
محمود احمدي رئيس جمهور كشورمان چهارشنبه هفته گذشته سخنانی درباره دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشكي بيان كرد كه بار دیگر جنجال جدیدی در کشور ایجاد کرد.رئیس جمهور در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نتایج انتخابات نظام پزشکی گفت: من فکر می‌کنم همه چیز در کشور باید بر اساس قانون باشد و اگر بخواهند از قانون عبور کنند کارشان اعتبار ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تعامل، احمدی‌نژاد گفت: اگر نهادها و دستگاه‌هایی هم بخواهند دخالت کنند در مسائل قانونی و فراقانونی عمل کنند، آن هم اعتباری ندارد.وی افزود: نظام پزشکی بالاخره یک قانون دارد و قانون هم کاملا مشخص است و باید از یکی دو نهاد درباره افراد استعلام بکنند.
 
وی افزود: « این نهاد (سازمان نظام پزشكي) یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه درمانی کشور است و نباید نهادهایی که در آن مسئول نیستند در آن دخالت کنند به خصوص نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیر سپاه. این نهاد یک نهاد پزشکی است و باید مال خودشان باشد و به جامعه خدمت کنند».

آیا رویکرد سپاه تغییر کرد یا مواضع رئیس جمهور؟
 
مرور سخنان قبلی رئیس جمهور در جمع فرماندهان سپاه و بسیج به خوبی نشاندهنده آن است که انتقادات اخیر احمدی نژاد کاملا تحت تاثیر اطرافیانش شکل می گیرد. به نظر می رسد حلقه اطراف رئیس جمهور محترم خبرهای بی سندی را به وی منتقل کرده و او بدون بررسی صحت و سقم آنان اقدام به اظهارنظر رسانه ای می کند.
 
مواضع قبلی رئیس جمهور نشان می دهد، احمدی نژاد طی دولت نخست خود بیشترین رغبت را به حضور در جمع اعضای سپاه و بسیج داشت و هر وقت توانست در راستای ضرورت نقش آفرینی اعضای این نهاد انقلابی سخن راند.

حضور رئیس جمهور در جمع اعضای سپاه و بسیج و اظهارات او در باب تعریف و تمجید از این نهاد انقلابی

تاریخ

اهم گفته ها

17 اردیبهشت 85

خداى بزرگ را سپاسگزارم توفيق داد امروز به زيارت جمعى از بهترين ياران انقلاب، فداكاران در مسير تحقق آرمانهاى اسلامى و سربازان خط سرخ ولايت برسم

20 شهریور 86

دشمنان در پي شكست نقشه هاي 300 ساله خود براي تسلط بر ملت ها و به دليل ايستادگي و استقامت فرزندان ملت ايران، از سپاه عصباني هستند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پرچمدار تحول گرايي بوده و همراه با نظم وانسجام، تحول در عرصه هاي مختلف را به عنوان لازمه بالندگي و نشاط دنبال كرده است .

8 آبان 86

بسيج تجلي همه خصلت هاي عالي ملت ايران و ويژگي‌هاي ارزشمند انسان‌هاي برجسته تاريخ است. بسیج شعله فروزاني است كه در ظلمات حاكميت ماده پرستي و انسان‌هاي زورگو، چراغ هدايت محسوب مي‌شود و بسيجي ، قله بلند، چشمه زلال و آينه عشق، ايمان، جهاد و شهادت است .

3 بهمن 86

خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران و سپاه پاسداران و بسيج دلاور پرچمدار و منادي اين فرهنگ عزت آفرين و حيات بخش(عاشورا) است.

10 خرداد 87

خدا را سپاسگزارم كه امروز سپاه و بسيج ما با همين فرهنگ و نگاه در ابعاد ميليوني و دهها ميليوني، امواج طوفاني انساني، در وسط همه صحنه هاي انقلاب ايستاده اند. خدا را سپاسگزاريم كه امروز سپاه و بسيج تحت يك فرماندهي مؤمن، شجاع و انقلابي و با تدبير، برادر عزيزمان جناب آقاي جعفري، راه نوراني خود را به سمت قله هاي ايمان و عمل صالح به سرعت طي مي كند.

5 آذر 87

وظيفه بسيج نه تنها دفاع از ارزشها و آرمانها بلكه بازكردن راهي نو و صحيح براي هدايت بشريت است

4 مرداد 88

نام سپاه يادآور معنويت و خلوص و فداكاري است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نقطة اطمينان انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب است. روحيه ايثارگري در سپاه موج مي‌زند و اين از تأسي پاسداران به امام حسين(ع) است.

22 تیر 89

ماموريت سپاه تنها صيانت از انقلاب در ابعاد دفاعي نيست بلكه صيانت از ارزش ها ، آرمان ها و فرهنگ انقلاب در عرصه هاي گوناگون از مسووليت هاي اين نهاد انقلابي است/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نه تنها نقطه اطمينان و امنيت خاطر ملت ايران بلكه همه يگانه پرستان آزادي خواه و عدالت طلب جهان است. امروز سپاه به نماد تعالي انسان، شكوفايي و خودباوري يك ملت در برابر ستمگران و دفاع از مظلومان جهان تبديل شده است



پشت پرده اتهامات پي در پي جریان انحرافی

پیشتر برخی تحلیلگران سیاسی، اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت های انتخابات نظام پزشکی را به عنوان کارت زرد رئیس جمهور به شورای نگهبان برای اخذ تایید صلاحیت لیدر جریان انحرافی دانسته اند. با توجه به این موضوع می توان اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی را قطعه دیگر پازل نقشه جریان انحرافی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ارزیابی کرد. چرا که این جریان تلاش دارد از راه های مختلف از جمله شایعه احتمال مداخله سپاه در جریان برگزاری انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری در خرداد 92، سلامت این انتخابات را زیر سوال ببرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Australia
نه احمدی نژاد عوض شده نه سپاه بلکه احمدی نژاد در حال نشان دادن چهره واقعی افکار خود است
رسول مبینی لنگرودی
اگر اقای احمدی نژاد مدعیست که به نظام وفادار وولایتمدار است بایستی در خصوص اظهارات اخیر خود در خصوص دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی که برابر قانون وماموریتش بوده نه تنها از سپاه بلکه از عموم مردم ایران عذر خواهی کند.این اظهارات بمثابه ریختن اب به اسیاب دشمن است.تضعیف سپاه تضعیف کشور است.