دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱۱

مخالفت مجلس باکاهش تعرفه واردات‌خودرو

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 274639
یک عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مصاحبه‌ای تلفنی با رادیو گفتگو بر مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو تاکید کرد.
به گزارش جهان، نادر قاضی‌پور در مصاحبه با رادیو گفتگو گفت: «بنده و همکاران در مجلس شدیدا مخالف واردات خودروی خارجی هستیم و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی کیفیت را به حدی برسانند که هر ایرانی به خرید تولیدات داخل رغبت داشته باشد.»
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های سیاست اصل ۴۴ در حوزه خودرسازی تصریح کرد: «دولت باید در حوزه خودروسازی حضور داشته باشد؛ یک شبه نمی‌توان این صنعت را واگذار کرد؛ درحالیکه خصوصی سازی باید مبتنی بر افزایش اشتغال و سرمایه سازی باشد.»
 
قاضی‌پور گفت: «مجموعه‌های خودروسازی در دست شورای رقابت هستند ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شورای رقابت تبعیت نمی‌کند تا در امر قیمت گذاری اقدام نماید.»
 
وی افزود: «وضعیت مدیریت خودروسازی باید دگرگون شود و افراد متعهد و ولایت مدار در این عرصه حاضر باشند تا به تعهدات خود عمل کنند و یقین بدانید که تحولاتی در این صنعت پدید خواهد آمد.»
 
محمدرضا نجفی منش (عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو) در تکمیل گفته‌های قاضی‌پور اظهار داشت: «عده‌ای سعی می‌کنند به راحتی به سمت واردات حرکت کنند و حاضرند همه چیز را زیر پا بگذارند و اقدام به واردات نمایند.»
 
وی گفت: «در زمان نزدیک به انتخابات دوباره بحث کاهش تعرفه خودرو خارجی و افزایش واردات مطرح است؛ در این شرایط پولی که به زحمت بدست می‌آید باید پای خودرو خارجی هدر رود.»
 
نجفی منش افزود: «مجلس باید بررسی کند و از مقامات دولتی این سوال را مطرح کند که در سال حمایت از تولید ملی چه حمایتی از خودروسازان انجام گرفته است.»
 
وی با بیان اینکه از میان برداشتن تعرفه، باعث می‌شود مشتری ایرانی خودرو داخلی را انتخاب کند، تصریح کرد: «هم اکنون با واقعی شدن نرخ ارز و کاهش بهره بانکی ما خودرویی را با قیمتی کمتر از خودروهای خارجی تولید و به مشتری عرضه می‌نماییم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمایندگان مجلس اگر نماینده واقعی ملت هستند باید به نظرات و خواسته های مردم احترام بگذارند. مصلحت شغل های آینده در این صنایع رو فدای بدبختی مصرف کننده نکنند.
اسماعیل
اینها نمایندگان خودرو سازها هستند نه مردم
ناصر
نماینده محترم آیا خودت هم سوار خوروهای تولید داخل می شوی تا بین مجلس و حوزهانتخابیه ات تردد نمایی؟
پس این بی انصافی ونامردی که خودروسازان داخلی در حق مردم خودشان میکنند را چه باید کرد؟؟؟ تا کی مردم باید تاوان بی خردی و بی مدیریت خودروسازان را پرداخت کنند بگذارید تعرفه واردات کم شود تاببینید مدیرت اقایان درچه حدی است با مغز زمین میخورند
سیامک
Iran, Islamic Republic of
کم کردن تعرفه بدون برنامه هیچ نفعی برای عموم مردم نداره.
وارد کنندگان میرن دنبال اتومبیلهای بالای 100 میلیونی .
وقتی اتومبیلهای 20 یا 30 میلیونی وارد کردند ،هم به نفع مردمه و هم شرکتهای داخلی حساب کار دستشون میاد
Iran, Islamic Republic of
بیش از 25 سال حمایت بی چون و چرا از صنعت خودروسازی داخلی چه منفعتی برای مصرف کننده داشته است؟؟؟؟
در این مدت صنعت خودروسازی داخلی چه پیشرفتی در حد جهانی کرده است که بعد از 20 سال تولید به اصطلاح داخلی پراید و سمند و.... با یک افزایش قیمت ارز ، شاهد افزایش قیمت محصولات ملی هستیم؟!
حسین
این نماینده کجاست؟!!
آقای نماینده که می فرمایید ما خودرویی با قیمت کمتر از خودروهای خارجی تولید می کنیم!!
بفرمایید با چه کیفیتی!!
مردم جونشون رو از سر راه نیاوردن که به خاطر سود انحصاری خودروسازان وطنی در طبق اخلاص تقدیمش کنن!!
Iran, Islamic Republic of
جالب اینکه این به اصطلاح نمایندگان دم از حقوق ملت وموکلین خود میزنند!!!!!!!
حسینی
نماینده محترم سال 91 ایران خودرو 206 را 14 میلیون میفروخت سود سهام میداد امسال 40میلیون میفروشد ضرر هم میدهد و سهامش به زیر 100 تومان رسیده است کمی منطقی باش و ضرب و تقسیم تمرین کن . میدانی امسال چه به سر بازنشستگان آوردید فکر میکنی با 85 هزار تومان مشکل را حل کردید راستی نماینده چه قشری از مردم هستی؟
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی پور، کدام خودروی ایرانی؟
خودرویی که تمام قطعات آن از کشورهای دیگر خصوصا از چین وارد می شود را شما خودروی داخلی می نامید؟
همین حمایت های بی برنامه و بی حد و حصر شما از خودروسازهاست که بازاری انحصاری در اختیار آنها قرار داده است و خودروی مونتاژ شده ی بی کیفیت غیر استاندار را با چند برابر قیمت به مشتری" مجبور و محکوم به خرید"، میفروشند.
دست بردارید. این حمایت از تولید نیست. این حمایت از یک صنف فرصت طلب است.
شما نماینده ی مردم هستید، باید درد و خواسته ی آنها را نیز در نظر بگیرید
کسری
چقدر جوونا جونشونو تو همین ماشینای ایرانی از دست دادن !
جه عروس دامادایی که ب کام مرگ رفتن !ماشینایی که آپشن شون داشتن چراغ راهنما و آینه بغله!