سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

بودجه ۹۲ فردا به مجلس می رود

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 274201
با اعلام قبلی رئیس جمهور، لایحه بودجه ۹۲ همراه با لایحه سه‌دوازدهم و گزارش عملکرد قانون بودجه امسال فردا در مجلس ارائه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور از ارائه بودجه 92 فردا چهارشنبه همراه با لایحه سه‌دوازدهم خبر داد.
 
احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه گفت: لایحه بودجه 92 همراه با ملاحظات تحریم و راههای مقابله با نقشه‌های اقتصادی دشمن برای کاستن و محدود کردن اثر این نقشه‌ها با رویکرد حداقلی اتکا به درآمد نفت به ویژه برای جبران هزینه جاری دولت طراحی شده است.
 
وی گفت: بودجه عمرانی لایحه بودجه 92 رقم 37.7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، در حالی که این رقم سال 91 حدود 39.7 هزار میلیارد تومان بود.
 
همچنین براساس ماده 213 قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است، گزارش عملکرد برنامه پنجم را در قالب عملکرد بودجه هر سال همراه با لایحه بودجه سال آینده تهیه کند و این گزارش توسط رئیس جمهور تا 15 آذر تقدیم مجلس کند و بر اساس این 2 قانون دولت موظف است لایحه بودجه را که معمولاً ستادهای بودجه از شهریور تشکیل می‌شود، لایحه را تدوین و به موقع ارائه کند.
 
همچنین محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی ارز مبادله‌ای را بهترین نرخ برای بودجه 92 برشمرد.
 
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه بهترین نرخ ارز برای بودجه، نرخ ارز مبادله‌ای است، گفت: اجرای پیش‌فروش سکه برای افرادی است که نمی‌خواهند سرمایه خود را به صورت پول نقد نگه دارند و این کار برای سفته‌بازی برخی افراد نیست.
 
بهمنی در مورد قیمت ارز در بودجه گفت: از قیمت تعیین شده برای بودجه اطلاعی ندارم، اما از نظر بانک مرکزی، بهترین قیمت برای بودجه سال آینده، نرخ مرکز مبادلات ارزی است.
 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: رئیس جمهور از عملکرد مرکز مبادلات ارزی رضایت داشتند و به همین دلیل تزریق ارز در مرکز مبادلات افزایش خواهد یافت.
 
پیش از این شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد نرخ ارز در لایحه بودجه 92 را حدود 2000 تومان اعلام کرده بود.
 
این آخرین لایحه بودجه دولت کنونی است که با تاخیر 84 روزه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *