شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
۱

یک سینماگر دفاع مقدس درگذشت

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 274164
مصطفی تیموری از سینماگران و هنرمندان جانباز دفاع مقدس درگذشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیموری از فعالان حوزه سینمای دفاع مقدس بود که در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از جمله: جشنواره‌های فیلم کوثر، پلیس، مقاومت و سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر همکاری و مسئولیت داشته است.
 
مصطفی تیموری در نوجوانی با حضور در فعالیت‌های انقلابی به مبارزه پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی درکنار برادرش که از همرزمان محسن چریک بود به دفاع از کشور پرداخت تا درعملیات بیت المقدس به درجه جانبازی نایل گردید، وی پس ازجانبازی تا پایان جنگ با حضور در ستاد پشتیبانی جبهه به منظور حمایت از رزمندگان در عملیات‌های مختلف حضور یافت.
 
شادروان "تیموری" با پایان یافتن جنگ به عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس به ویژه سینمای دفاع مقدس روی آورد و با سمت دستیاری تولید در ده‌ها پروژه سینمایی و سریال از جمله: فیلم‌های سینمایی" نوروز"/ سید رحیم حسینی، " پرنده بازکوچک "/ رهبرقنبری، " قارچ سمی" / مرحوم رسول ملاقلی پور و" کارناوال مرگ "/ حبیب ا... کاسه ساز وسریال‌های آشیانه سیمرغ ( شیخ بهایی )، گل های آبی ، هوش سیاه و .... همکاری داشت.
 
او همچنین با ایفای نقش در فیلم‌های تلویزیونی" رویای شیرین "سید جواد حسینی، سریال " گل های آبی" جواد کاسه سازو .... به عرصه بازیگری راه یافت.
 
تیموری بخاطرمشکلات ریوی در بیمارستان بقیه ا... بستری شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند با همرزمان شهیدش محشور فرماید و روحش قرین مغفرت واسعه الهی ان‌شاءالله