يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۷

مراجع تلفن تصویری را نامشروع می‌دانند

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 273436
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: اکثریت مراجع که در مورد تلفن تصویری اظهار نظر کرده‌اند، استفاده و راه‌اندازی آن را جایز ندانسته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس حجت‌الاسلام علی سقاچی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: اپراتور سوم رایتل قابلیت پخش مستقیم تصویر دارد به نحوی که زمانی با کسی تماس بگیرید بتوانید تصویر او را مشاهده کنید.

وی افزود: کسی مخالف فناوری نیست و باید برای به دست آوردن فناوری مفید تلاش کرد اما تلفن تصویری از جنس موشک، ماهواره، جت جنگی، نانو و انرژی هسته‌ای نیست و ضرورتی ندارد.سقاچی اضافه کرد: تلفن تصویری بالقوه کیان خانواده را تهدید کرده و نسل جوان ممکن است از آن استفاده نامطلوبی کند.

وی ادامه داد: چند سال پیش که بسیاری از مراجع عظام و علمای اعلام در مورد ماهواره جواز استفاده ندادند بسیاری توجه نکردند و امروز با از کنترل خارج شدن دختران و پسران جوان خود متوجه شده‌اند که چه اشتباهی کرده‌اند.
سقاچی تصریح کرد: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مورد رایتل فرموده‌اند که به یقین مفاسد آن از فواید آن بیشتر است و منشا فساد در جوانان می‌شود.

وی بیان کرد: آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرده‌اند این تکنولوژی با آموزه‌های اسلام در تضاد است و می‌تواند نظم و عفت عمومی را مختل سازد، بنابر‌این راه‌اندازی آن توسط دولت یا بخش خصوصی خلاف شرع است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ابراز داشت: آیت‌الله سبحانی نیز بیان کرده‌اند که قرار گرفتن چنین امکاناتی در دست دختران و پسران جوان مفاسد بسیاری دارد و باید از خرید و فروش آن جلوگیری شود.سقاچی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات به نواقص مدیریتی مربوط می‌شود و بخش کمتری در نتیجه تحریم است.

وی ادامه داد: در این شرایط مغازه‌داری که جنس قدیم را نگاه دارد و به قیمت جدید بفروشد نان حرام به سفره فرزندان خود برده چنانکه اگر همان جنس ارزان شود وی حاضر نیست آن را ارزان بفروشد چراکه خودش گران‌تر خریده است.

سقاچی ابراز داشت: آن مالی که از بی‌انصافی، کم‌فروشی، احتکار و گران‌فروشی کسب شود به سرطان و تصادف و مصیبت‌های دنیوی و اخروی دیگر بدل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا اینطور میگویید .دل آدم میشکند...یعنی هرکس سرطان گرفته مال مردم را خورده؟؟؟درد سرطان کم است که حالا این تهمت هم به آن اضافه شود؟؟؟
محمد دهقان
با سلام
شما با چه دلیلی به خود اجازه می دهید که جوانان را متهم به استفاده نامطلوب از تلفن تصویری کنید .
اگر قرار بود که جنابعالی فتاوی مراجع عظام را فقط بازنشر دهید ؛ وظیفه روحانیت فقط باید بردوش مراجع می بود . این چه استدلالی است که نگاه خود را با نگاه مراجع عظام می سنجید .
آن بزرگواران نظر مبارک خود را اعلام می فرمایند ولی جنابعالی که مسئولیتی دارید باید علاوه بر آنچه مراجع می فرمایند ؛ راهکار هم ارائه فرمایید .
حال اگر قرار باشد که حضور مردم در ساحل دریا محدود شود ، ماهواره محدود شود ، رایتل محدود شود و ... شما فقط دارین محدودیت را بیان می فرمایین .
لطفا مواظب گفتار خود باشید چون از آن معانی فراوانی به ذهن متبادر می شود .
رایتل یک فناوری است . باید برای مردم معایبش بیان شود . مردم فهیم هستند . مردم قدرت درک دارند . والسلام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حضرات عظام را به اشتباه راهنمائی کرده و خوراک اطلاعاتی داده اند چرا که این موضوع فقط گسترش و سهولت بیشتر میدهد و قطعا نظر ایشان استفاده غلط است نه خود مصداق تکنولوژی همچون کاربرد چاقو که سهولت کار را افزایش میدهد
کاشانی
Iran, Islamic Republic of
مسئو لان باید نظر مراجع تقلید را در تصمیم گیریهای خود مد نظر قرار بد هند.ایران یک کشور اسلامی است که با قوانین اسلام اداره میشود.
Iran, Islamic Republic of
الان وب کم هم هست، پس راهش تحریم نیست
نوید
با سلام؛
اون چیزی که مایه افسوس بسیار زیاد ماست اینه که در هر صورت لااقل چهار نفر از مراجع معظم یا اساتید محترم تقلید تا این لحظه حکم به تحریم نسل سوم تلفن همراه دادند. حداقل چیزی که در نظام جمهوری اسلامی و دولت مدعی ارزشها میره اینه که تا تعیین تکلیف این موضوع، صبر و تأمل کنند؛ نه اینکه از یک طرف زعائم دین بفرمایند حرومه و از طرف دیگه صبح و ظهر و شب و نصف شب در صدا و سیما و رادیو و بزرگراه ها و ... تبلیغ رایتل بشه!!! اگر نتیجه مذاکرات دال بر حرمت باشه که کلا وای به حال شماها که کماکان تبلیغ حروم میکنید و اگر نتیجه اون شد که نظر مبارک مراجع عوض شد، موضوعی اتفاق نمیفته. فقط طی این مدت حرمت حکم مراجع زیر سوال رفته و دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه! یعنی همونی که دشمن میخواد سالها اتفاق بیفته! رجوع بفرمایید به حکم مرحوم میرزای شیرازی!
ما که پولومون به رایتل نمیرسه حالا گوشی که دوربین جلو داشته باشه پیشکش....