پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱

"کاهش یک میلیون بشکه صادرات نفت در بودجه ۹۲ لازم است"

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 271980
میرکاظمی اظهار داشت: افزایش صادرات نفت نمی‌تواند برای ما رفاه بیاورد و با افزایش صادرات نفت شاخص‌های اقتصادی ما بدتر شده است، چنانکه تورم افزایش و بهره‌وری و اشتغال کاهش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سیدمسعود میرکاظمی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی در دانشگاه علم صنعت ایران در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد: تهدیدهای تحریم را به یک فرصت خوب تبدیل کنیم و اجباراً وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم.

وی افزود:‌ قیمت میزان نفت در بودجه ۹۲ بستگی به میزان بودجه جاری و عمرانی دولت دارد و ما باید حتماً بودجه جاری را در سال آینده کاهش دهیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: با توجه به اصل ۴۴ و واگذاری‌ مأموریت‌های تصدی گری دولت به بخش خصوصی، باید هزینه‌ دولت هم به همین میزان کاهش یابد.
رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به پرسش فارس در مورد میزان مطلوب پیش‌بینی تولید نفت در بودجه ۹۲ گفت: باید درصدی از صادرات سالانه را کاهش دهیم و لااقل درآمدهای ناشی از صادرات یک میلیون بشکه نفت را نباید در بودجه ببینیم، چنانچه اگر این میزان نفت صادر هم شد، باز هم درآمدهای آن را وارد بودجه جاری نکنیم.

وی تأکید کرد: همین که ایران تولید نفت خود را کاهش دهد، باید از ابعاد مختلفی خود را نشان دهد و در قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی تأثیرگذار باشد.
میرکاظمی اظهار داشت: افزایش صادرات نفت نمی‌تواند برای ما رفاه بیاورد و با افزایش صادرات نفت شاخص‌های اقتصادی ما بدتر شده است، چنانکه تورم افزایش و بهره‌وری و اشتغال کاهش یافته است.

وی گفت:‌ در زمان ریاست ایران بر اوپک محاسبه کردم، متوجه شدیم قدرت خرید ما نسبت به دهه ۱۹۷۰ قریب به ۱۱.۲ دلار در هر بشکه شده است.
میرکاظمی در پایان گفت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا به صورت ماهانه گزارشی را برای سنجش بازار نفت ارائه می‌کند، تا ببینند می‌توانند تحریم‌ها را در ایران سخت‌تر کنند، یا نه، اما این نشان داده است که بازار جهانی نفت تحمل چنین چیزی را ندارد و این به معنای دست برتر ایران در عرضه انرژی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *