شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

موتورسیکلت‌های عمومی برقی می‌شوند

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 269570
مدیرکل دفتر هوا سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور کاهش بار آلودگی هوا،‌ مقرر شده است سطح استاندارد موتورسیکلت‌های تولیدی کشور به یورو 3 ارتقاء یابد و سیستم موتورسیکلت‌های فعال در بخش عمومی نیز برقی شود.
به گزارش جهان سید امیر فاتح وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اعلام اینکه از سال آینده مقرر شده است سطح استاندارد موتورسیکلت‌ها در کشور به استاندارد یورو 3 ارتقا یابد،‌ اظهار داشت: هم اکنون شرکت‌های سازنده موتورسیکلت در کشور در حال برنامه‌‌ریزی برای ارتقای سطح استاندارد‌ موتورسیکلت‌های تولیدی هستند.
 
مدیرکل دفتر هوا سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت ارتقا سطح استاندارد موتورسیکلت‌ها در کشور،‌ بیان داشت: به منظور کاهش آلودگی هوا مقرر شده است موتورسیکلت‌های برقی به چرخه حمل‌ونقل کشور ورود پیدا کنند.
 
وی یادآور شد:‌ به منظور ورود موتورسیکلت‌های برقی به چرخه حمل و نقل کشور درصدد هستیم در مرحله نخست سیستم موتورسیکلت‌های فعال در بخش عمومی از جمله شرکت‌های پست،‌ سازمان برق،‌ سازمان مخابرات و  غیره را به برقی تبدیل کنیم.
 
به گفته وی،‌ هم اکنون منتظر هستیم امر مزبور توسط دولت مصوب شود.
 
این مقام مسئول یادآور شد: چنانچه این مهم به تصویب دولت برسد بدون شک از بخش قابل توجهی از بار آلودگی هوا کاسته می‌شود.
 
مدیرکل دفتر هوا سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ارتقای سطح استاندارد وسایل حمل و نقل از قبیل خودرو و موتورسیکلت و نیز ارتقای سطح استاندارد سوخت جز طرح جامع کاهش‌ آلودگی هوا بوده است بطوری‌که مقرر شده است از ابتدای سال آتی سطح استاندارد خودروها و سوخت به طور همزمان ارتقا یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *