جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۲

عصبانیت صهیونیستها ازموفقیت فضایی ایران

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۵۱
کد مطلب: 269481
صهیونیست ها با انکار موفقیت ایران در اعزام میمون به فضا ، این موفقیت را فقط یک بازی رسانه ای قلمداد کردند.
عصبانیت صهیونیستها ازموفقیت فضایی ایران
به گزارش جهان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشمندان علوم هوا فضا در فلسطین اشغالی در واکنش به این موفقیت چشمگیر ایران، درصدد انکار صحت این خبر برآمدند وˈاسحاق بن اسرائیلˈ رئیس آژانس هوا فضای ˈاسرائیلˈ مدعی شد که این خبر بیشتر یک بازی رسانه ای بود.

ˈبن اسرائیلˈ ضمن اذعان به قدرت فنی وتکنولوژیکی بالای ایران خاطر نشان کرد که ادعای اخیر ایران مبنی بر اینکه ارسال میمون به فضا گامی بزرگ در راستای اعزام انسان به فضا به شمار می رود، صحت ندارد و این اقدامی عادی و درسطح ارسال موشک به فضا تا ارتفاع 120 کیلومتری است وبیشتر یک بازی رسانه ای است.

بنابراین گزارش، ˈطال عنبارˈ، رئیس مرکز مطالعات هوا فضای ˈ فیشرˈ نیز ضمن اذعان به پیشرفت های ایران در عرصه هوا فضا از سال 1998 میلادی تاکنون از جمله پرتاب سه ماهواره به فضا، مدعی شد که تهران از فوریه سال 2012 تاکنون 2 بار در اعزام میمون به فضا ناموفق بوده است و تنها کاری که کرده، این بود که تنها توانسته است برای دقایقی میمون را در فضا نگهدارد.

ˈ ألون جنیˈ، ازمرکز مهندسی تطبیقی درحیفا نیز تصریح کرد که ارسال موجود زنده به غیر از انسان به فضا در دهه 50 قرن گذشته آغاز شد و اتحادیه جماهیر شوروی با ارسال سگ ˈلایکاˈ به فضا همگان را شگفت زده کرد، اما ایران تلاش های خود دراین زمینه را از سال 2010 آغاز کرده و طبق ادعای وی در سال 2011 هم در این زمینه شکست خورده است.

روزنامه صهیونیستی ها آرتص هم در واکنش به موفقیت‌آمیز بودن پروژه ایران در ارسال میمون به فضا تلاش کرد این دستاورد را کم‌اهمیت جلوه دهد و مدعی شد که پرتاب میمون به فضا برای کشورهای دیگر یک توانمندی عادی و پیش پا افتاده است واین امر حتی برای خود ایران هم توانمندی جدیدی به حساب نمی‌آید؛ چرا که ایران پیش ازاین ابتدا در سال 2008 دو موشک - کاوشگر 1 و کاوشگر 2 - را به فضا پرتاب کرده بود .

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در پایان نوشت: پروژه ارسال موجود زنده به فضا که حاصل مدیریت یکپارچه سیستمی وتلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران بود، پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر با موفقیت اجرا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفتاب خوار چشم صهیونیستها شده. تا کور شود هر آنکه نتواند پیشترفت ایران عزیزم را ببیند.
مرگ بر اسرائیل قاتل
کاوشگرحقیقت
عکس بالا که گذاشتید با عکس این پایین یکی است؟ چرا رسانه های اونطرف انقدر روی این موضوع زوم کردند؟ ما از جهان می خوایم حقیقت را منعکس کند.