دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دو فرشته آسمانی از نظر میرشکاک/ اشک‌های جمشید مشایخی

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 269318
در مراسم افتتاحیه جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر از مشایخی، الماسی، شیرازی و طالب‌زاده تقدیر به عمل آمد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، الماسی در مراسم تقدیر از خود به پشت تریبون رفت و ضمن تشکر از قریبیان و مشایخی گفت این‌ها افرادی بودند که سینما را به واسطه آنان شناختم و آنچه آموختم درس‌های این افراد بود.

او به خاطرات گذشته خود با فرامرز قریبیان اشاره کرد و در ازای لوحی که قریبیان تقدیم او کرده بود به یاد روزهای نار و نی همه آنچه را که دوست‌داشتن‌های خود از آن دوران برمی‌شمرد با اهدای اناری که به او از جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر اهدا شده بود، تقدیم قریبیان کرد.

قریبیان پس از الماسی پشت تریبون رفت و گفت: من خدمتی به سینمای ایران نکردم و علی رغم همه توصیفاتی که آقای الماسی داشتند فکر نمی‌کنم که کار خاص و مهمی تا به حال کرده باشم. از همه شما و جهانگیر الماسی تشکر می‌کنم.

پیش از قریبیان و الماسی، یوسفعلی میرشکاک و نادر طالب‌زاده به پشت تریبون آمدند و در جریان جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر از آن دو نیز تقدیر به عمل آمد. میرشکاک در بازخوانی خاطرات گذشته خود با طالب‌زاده به ایام مراودات خود و طالب‌زاده با شهید آوینی اشاره کرد.

میر شکاک پس از تقدیم لوح تقدیر به طالب زاده گفت: من نادر طالب زاده را در کنار آوینی شناختم. روزی که به دعوت سیدمرتضی آوینی رفتیم که فیلمی را ببینیم و گویی دو فرشته از آسمان فرود آمده بودند که تقدیر من را به گونه‌ای رقم  بزنند که در این سرزمین بمانم.

آن یک در فکه به آسمانی ها پیوست و آن یک حاج نادر طالب زاده است که در کنار من است. کمترین  فضیلت حاج نادر ساخت فیلم مستند است.

طالب‌زاده گفت: جای مرتضی آوینی خالی است کاش در زمان حیاتش از او تقدیر می شد. خوشحالم که باآقای میرشکاک به صحنه آمدم. از کسانی که ما را شایسته تقدیر دانستند تشکر می‌کنم.

 در این مراسم کلیپ‌های تصویری از هنرنمایی‌های مهری شیرازی پخش شده و از او به عنوان یک هنرمند برجسته کشور تقدیر به عمل آمد.

همچنین در ادامه از جمشید مشایخی تقدیر به عمل آمد و تصاویری از بازی ماندگار او در فیلم کمال‌الملک علی حاتمی نمایش داده شد. او خود را کوچک و خاک پای ملت ایران خواند. به احترام تمام سال‌های هنرنمایی مشایخی هنگام ورود او به سالن تمامی هنرمندان حاضر در سالن تالار وحدت بر روی پای خود ایستادند و او با بوسه بر زمین به روی سن آمد.

مشایخی در حالی که اشک در چشمان او حلقه زده بود، گفت: اولین بار است که یک شاگرد مورد تشویق بزرگان قرار می‌گیرد. افتخار می‌کنم که همیشه شاگرد شما هستم. او با خواندن بیت شعری از حافظ شیرازی از همه دست‌اندرکاران جشنواره و حضار جلسه تشکر کرد.

من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان/ قال و مقال عالمی میکشم از برای تو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *