يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

موضوع قسمت ششم "بحران در سوریه"

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب: 267065
قسمت ششم مجموعه مستند "بحران در سوریه" با موضوع سیاست لبنان در قبال سوریه، شنبه 30 دی ماه ساعت 16:30 از شبکه خبر پخش می شود.
به گزارش جهان، در جدیدترین قسمت از مستند "بحران در سوریه" معادله ی پیچیده و چند لایه ی لبنان مورد بررسی قرار گرفته است .

در این برنامه موضوعاتی چون ارتباط تاریخی دو سرزمین لبنان و سوریه ، سایه تکثر و تنوع قومی-طایفه ای لبنان بر سیاست های خارجی این کشور ، پیشینه ی روابط سیاسی دو کشور، علت حضور نیروهای ارتش سوریه در لبنان و چرایی خروج آنها از لبنان، سیاست رسمی دولت لبنان و سیاست اعمالی جریان های لبنانی ضد سوری مانند جریان المستقبل در قبال تحولات سوریه به صورت تحلیلی و نقادانه تبیین شده است . همچنین فایل صوتی گفتگوی عقاب صقر نماینده سعد حریری و لؤی مقداد سخنگوی ارتش آزاد سوریه منتشر شده است.
این فایل صوتی که مدتی قبل توسط روزنامه الاخبار و شبکه "او تی وی" لبنان منتشر شد، پرده از حمایت های تسلیحاتی جریان المستقبل لبنان از مخالفان مسلح سوری برداشت .در این برنامه کارشناسانی سوری و لبنانی همچمون بسام ابو عبد الله ، فداء عیتانی ، وئام وهاب، نجاح واکیم و علی عبدالکریم علی (سفیر سوریه در لبنان) به تبیین مواضع لبنان در قبال بحران در سوریه پرداخته اند.

مستند "بحران در سوریه" کاری از گروه سیاسی شبکه خبر است که شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 16:30 از شبکه خبر پخش می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *