يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

پخش بخش دوم مستند «بحران در سوریه»

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 262646
بخش دوم مستند «بحران در سوریه» از شبکه خبر سیما پخش می شود.
به گزارش جهان، دوشنبه گذشته مستندی با عنوان «بحران در سوریه» در دو بخش 26 دقیقه ای از شبکه خبر پخش گردید که با نگاهی دقیق و جامع و در عین حال بی طرفانه به سیر تحولات کشور سوریه پرداخته بود و در آخر می توان گفت تحلیلی درست از وقایع سوریه به مخاطب می داد.

امروز ساعت 16 و 30 دقیقه بخش دوم از قسمت اول این مجموعه مجدداً پخش می شود.

مجموعه مستند بحران در سوریه با موضوع تحولات سیاسی – امنیتی سوریه در دو سال اخیر  به همت گروه سیاسی شبکه خبر تولید گردیده است . می توان گفت از آغاز بحران در کشور سوریه تا کنون اولین مجموعه مستندی است که با نگاهی جامع و متفاوت به تحولات سوریه سعی در تبیین شرایط کنونی سوریه برای مخاطبان دارد. در این مجموعه با بسیاری از شخصیت های سیاسی مخالف و موافق سوری، خبرنگاران و روزنامه نگاران، سفرای خارجی در مورد اتفاقات سوریه گفتگو شده است.

«آتشفشان دمشق» عنوان قسمت اول این مجموعه است که در 52 دقیقه مروری بر اتفاقات بحران سوریه از ابتدا تا کنون دارد. این قسمت در دو بخش 26 دقیقه ای تهیه شده که دوشنبه شب گذشته از شبکه خبر پخش گردید و بخش دوم آن امروز از شبکه خبر در ساعت 16:30  مجدداً پخش می شود.

 بررسی تحولات سوریه از ابتدای شروع بحران تاکنون ، چگونگی تغییر اعتراض های مسالمت آمیز به مبارزات مسلحانه و چگونگی مسلح شدن مخالفان ، دخالت های کشورهای عربی و  غربی  و تاثیر این دخالت ها در تشدید درگیری های سوریه ، محور مقاومت و نقش سوریه در این محور ، نقش کشورهای قطر ، عربستان و ترکیه در بحران سوریه ، نقش فرانسه و کشورهای غربی در بحران سوریه ، دیپلماسی ایران، روسیه و چین در قبال تحولات سوریه و نقش سازمان ملل و شورای امنیت در اتفاقات دو سال اخیر اهم  موضوعاتی است که در قسمت های مختلف این مجموعه به آنها پرداخته می شود.   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *