چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

بازیکن مسلمان برترین فوتبالیست آلمان شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 265325
فدراسیون فوتبال آلمان نام مسعود اوزیل بازیکن مسلمان تیم ملی این کشور را به عنوان برترین بازیکن فوتبال در سال میلادی گذشته اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فدراسیون فوتبال آلمان مسعود اوزیل، هافبک ملی پوش تیم رئال مادرید اسپانیا را به عنوان مرد سال فوتبال آلمان در سال 2012 معرفی کرد. برای انتخاب برترین فوتبالیست ژرمن در سال گذشته، وب سایت اینترنتی فدراسیون فوتبال آلمان نظرسنجی ترتیب داد که در این نظرسنجی اوزیل با کسب حدود یک سوم آرا نفر نخست شد.
 
اوزیل پس از کسب این عنوان در گفت‌وگو با سایت فوتبال آلمان اظهار داشت: به کسب این جایزه افتخار می‌کنم. این عنوان نشانه‌ای از آن است که مردم عملکرد مرا در یک دوره زمانی طولانی زیر نظر داشته‌اند. نظر هواداران همیشه اهمیت خاصی برای من داشته است.
 
اوزیل 24 ساله که تاکنون 43 بار پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن کرده است، سال گذشته هم موفق به کسب عنوان بازیکن سال فوتبال ژرمن‌ها شده بود. او از بدو ورودش به لالیگا در سال 2010 تا کنون در 76 بازی از ابتدا به میدان رفته و 14 گل به ثمر رسانده است.
 
اوزیل فصل 12-2011 نامزد دریافت جایزه بازیکن سال یوفا بود و در سال 2011 هم کاندیدای دریافت توپ طلا شد. پس از ستاره رئال مادرید که 35.5 درصد آرای نظرسنجی فدراسیون فوتبال آلمان را به خود اختصاص داد،‌ میروسلاو کلوزه، مهاجم تیم لاتزیوی ایتالیا با 13.9 درصد و مارکو رویس، هافبک تیم دورتموند با 13.1 درصد به ترتیب دوم و سوم شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *