دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰
آیا قهرمان المپیک باید مشکل مالی داشته باشد

چرا معمار کشتی را از دست بدهیم ؟

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 265264
مسئولان مربوطه چه گام مثبتی در نگهداری این مربی پرارزش بر داشته اند ؟ تنها به صرف این که گفته شود که با استعفا بنا موافقت نمی کنیم کارها درست می شود ! آیا از نظر مادی وی را بی نیاز کردیم یا از نظر معنوی با وی همه گونه همراهی داشتیم، هرچند او به پشتوانه غرورش تا به امروز حرفی از رقم قراردادش به میان نیاورده است اما آیا محمد بنا برای چنین افتخاری که در المپیک به دست آورد به اندازه یک بازیکن درجه دو لیگ دسته اول فوتبال ایران پول گرفت
به گزارش جهان به نقل از تابناک، کمتر از ۵ ماه از قولی که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به رئیس جمهور (احمدی نژاد) برای ماندن در کشتی فرنگی کشور داده بود، در نامه ای خطاب به سرپرست فدراسیون کشتی؛ کناره گیری اش را رسما اعلام کرد.

بر همین اساس ، با هماهنگی های انجام شده، رسول جزینی یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی فعلا بطور موقت تا رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۳ تهران سکان دار تیم ملی است تا تکلیف سرمربی تیم ملی پس از این مسابقات تعیین شود.

این در حالی است که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان باید از روز ۲۳ دیماه اردوی جدید خود برای حضور در رقابتهای جام جهانی را در خانه کشتی تهران آغاز کند. محمد بنا پس از بازگشت از بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن بارها اعلام کرد تمایلی به همکاری با فدراسیون کشتی ندارد و سرانجام صبح امروز دوشنبه طی نامه ای رسما از این سمت کناره گیری کرد.

محمد بنا در بخشی از این نامه نوشت: اگر رفتم، به خاطر کشتی بود و اگر آمدم هم به خاطر منافع کشتی بوده است.

وی همواره خود را سرباز کشتی ایران می‌داند، اما در شرایط فعلی صلاح را بر این می‌دانم که شاید نبودن من تلنگری به دست اندرکاران ورزش باشد تا به فکر کشتی فرنگی بیفتند، به فکر همان ورزشی که سه مدال طلا در المپیک گرفت و از اعتبار ورزش ایران دفاع کرد، اما با پایان المپیک مورد بی‌مهری قرار گرفت

اکنون با رفتن بنا از کشتی ایران، مسئولان ورزشی کشورمان باید پاسخ دهند با قولی که سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی به رئیس جمهور داد، چه اتفاقی افتاده که موجب شده این چهره موفق ورزشی ایران پا به فرار بگذارد و در تشریح علت این کار بغض های در گلویش را اینگونه بیان کند: " بی‌توجهی‌ها به اوج رسیده و مشکلات بسیاری سد راه موفقیت کشتی فرنگی است که گفتن آنها تکرار مکررات است و شاید نبودن من تلنگری به دست اندرکاران ورزش باشد تا به فکر کشتی فرنگی بیفتند".

مسلما عدم توجه لازم به مسائل ورزشی و گرفتن قول ها و دادن وعده های صرفا تبلیغاتی در ورزش کشور خصوصا در سطح ملی، برخی کارشناسان را وادار کرده بود تا پیش از این، سرنوشت امروز کشتی را پیش بینی کرده و تکاپوی سران ورزش کشور برای ماندن بنا در راس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی را تنها برای تعریف و تمجیدهای مردم از خود قلمداد کنند .

بنا از مدت‌ها قبل به امكانات و نوع نگاه مسئولان به كشتي‌فرنگي معترض بود و پس از پايان المپيك اعلام كرد ديگر قصد ندارد كنار تشك حضور پيدا كند. او با اين حال به‌دنبال اصرارهاي مكرر و وعده‌هاي مديران ورزش كشور مبني بر برطرف كردن موانع به تيم ملي بازگشت اما هرچه منتظر ماند وعده‌ها عملي نشدند تا اينكه بار ديگر تصميم به ترك كشتي‌فرنگي گرفت.

جدایي محمد بنا واكنش‌هاي متفاوتي را از سوي اهالي فدراسيون كشتي به‌دنبال داشت. از يكسو حسن رنگرز، نايب رئيس فدراسيون اعلام كرد هيچ‌كس جايگزين اين مربي نمي‌شود و او قطعا با برطرف شدن مشكلات بر مي‌گردد، اما از سوي ديگر به نظر مي‌رسد اعضاي هيات رئيسه قصد دارند با موافقت با اين كناره‌گيري فرد ديگري را بر مسند سرمربيگري تيم ملي كشتي‌فرنگي بنشانند.

حسن رنگرز كه در روزهاي گذشته از برطرف شدن مشكلات و بازگشت بنا خبر داده بود، مي‌گويد تا وقتی این فدراسیون بر سر کار است، هیچ فردی جایگزین محمد بنا نخواهد شد: «كماكان تصمیم فدراسیون بر این است که از وجود محمد بنا استفاده كنيم. مطمئنا تا وقتی این فدراسیون بر سر کار است، هیچ فردی جانشین محمد بنا نمی‌شود.» رنگرز در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی هدایت تیم ملی كشتي‌فرنگی برای حضور در جام‌جهانی بر عهده چه گروهی است، مي‌گويد: «همکاران محمد بنا مسئولیت کار را بر عهده دارند. هيچ‌كس جایگزین بنا نمی‌شود تا مشکلات برطرف شود و ايشان برگردد.

بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی به اندازه‌ای که در خارج از ایران مشتری داشت، در داخل کشور مخالف داشت، چون عده‌ زیادی با حضور وی در راس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی مخالف بودند، عده‌ای که در کمال ناباوری امروز دست دور گردن وی می‌اندازند تا به بهانه در آغوش کشیدن وی معروف شوند، اما محمد بنا با تمام این سختی‌ها هرگز پشت شاگردانش را خالی نکرد،چون یقین داشت فرزندان او می‌توانند در میدانی بزرگ چون المپیک به افتخاری بزرگ و دور از انتظار دست پیدا کنند.

رقم پرداختی به محمد بنا برای هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران به ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد؛در صورتی که وی بابت علاقه به موفقیت کشورش در رشته کشتی فرنگی به پیشنهادهای میلیاردی پشت کرد،اما با بی مهری با وی و همکارانش رفتار کردیم تا امروز آنها هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند،به راستی چرا محمد بنا باید در کشتی بی در و پیکر ایران با این مدیریت باقی بماند.

یادمان باشد در المپیک ۲۰۱۲ لندن تیم کشتی ایران با مربی‌گری محمد بنا، برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی قهرمان المپیک شد. در این المپیک تیم ایران علی رغم ناداوری ها با درخشش حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی صاحب سه مدال طلا شد و به مقام نخست تیمی دست یافت. گفتنی است که ایران پیش از این نتوانسته بود در رشتهٔ کشتی فرنگی به مدال طلا برسد...

خودمانیم مسئولان مربوطه چه گام مثبتی در نگهداری این مربی پرارزش بر داشته اند ؟ تنها به صرف این که گفته شود که با استعفا بنا موافقت نمی کنیم کارها درست می شود ! آیا از نظر مادی وی را بی نیاز کردیم یا از نظر معنوی با وی همگونه همراهی داشتیم، هرچند او به پشتوانه غرورش تا به امروز حرفی از رقم قراردادش به میان نیاورده است اما آیا محمد بنا برای چنین افتخاری که در المپیک به دست آورد به اندازه یک بازیکن درجه دو لیگ دسته اول فوتبال ایران پول گرفت

آری آنقدر به کشتی گیران بی اعتناعی کردیم که بخاطر مسائل مادی حاضرند برای سایر کشورها کشتی بگیرند..

حیف نیست سرمایه های به این بزرگی را دو دستی تقدیم دیگران کنیم !؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *