سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 4 Jun 2024
 
۰

چهار ماموریت 'سرشار' در سنگر جدیدش

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 262461
مراسم تودیع و تقدیر «فاضل نظری» رئیس سابق و معارفه «محمد سرشار» رئیس جدید حوزه هنری استان تهران عصر امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش جهان، مراسم تودیع و تقدیر «فاضل نظری» رئیس سابق و معارفه «محمد سرشار» رئیس جدید حوزه هنری استان تهران عصر امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم که مومنی از عنوان تودیع آن به تقدیر تعبیر کرد، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده معاون هنری و مدیر عامل انتشارات سوره مهر، امیرحسین فردی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری حضور داشتند.

چهار ماموریت را دنبال می‌کنم
 
به گزارش فارس،محمد سرشار رئیس جدید حوزه هنری استان تهران در این مراسمی ضمن قرائت متن زیر اظهار داشت: پیش از هر سخنی، وظیفه دارم از بزرگوارانی که قدم‌رنجه فرمودند و در این محفل حاضر شدند، تشکر کنم که این لطف شما، از سر دلبستگی‌تان به هنر و ادبیات انقلاب اسلامی است.
 
وی گفت: امروز، زادروز پیامبر خدا، حضرت عیسی، علی نبینا و آله و علی‌السلام است که پیروانش، قرن‌ها پیش از مسلمانان، در انتظار ظهور نشسته‌اند، این ولادت فرخنده را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه حاضران این جمع، از نمازگزاران پشت سر موعودمان باشند؛ انشاءالله
 
رئیس جدید حوزه هنری استان تهران با تاکید بر این موضوع که حوزه هنری برای من، گنجینه‌ای از یادها و نامهاست که هر بار حضورم در آن، به جوشش این خاطره‌ها می‌انجامد، اضافه کرد: در اتاق‌های همین حوزه، کودکانه، نگاه در نگاه سید مرتضی آوینی دوخته‌ام و عطر وجود محمد مددپور، سیدحسن حسینی، طاهره صفارزاده، ابوالفضل عالی و بزرگان بسیاری را، شنیده‌ام. می‌گویند شرف مکان به مکین آن است اما از دید من، حوزه هنری به خاطر مکین‌های هنرمند و انقلابی آن، مشرف و مزین است. خداوند را شاکرم که فرصت حضور در مهمترین سنگر پایداری حرفه‌ای در برابر هجمه فرهنگی دشمن را نصیبم کرده است. سنگری که سالیانی بود از بوی درهم آمیخته سیگار و چای و عرق تن فوتبالیست‌ها، مجال تنفس را به دلبستگانش نمی‌داد و سجده شکر بر جا می‌آورم که در دوره‌ای به حوزه هنری پا می‌گذارم، پرچم ستیز با آلودگی‌های سینما را در دست گرفته و می‌خواهد سینما را از چنبره ابتذال، نجات دهد.
 
وی عنوان کرد: سال‌ها پیش، فاضل در خیابان ورودی دانشگاه امام صادق(ع)، برایم می‌خواند که «آب طلب نکرده همیشه مراد نیست/ گاهی بهانه‌ای است که قربانی‌ات کنند» و از شیرینی بازی روزگار، پس از خود سراینده، اینک نوبت قربان شدن شنونده رسیده است. الحمدلله رب‌العالمین.
 
سرشار که اکنون مسئولیت خطیری در حوزه هنری دارد به ماموریت‌های پیش‌رو اشاره و اضافه کرد: در حوزه هنری استان تهران، قرار است چهار مأموریت را دنبال کنم. دو مأموریت پیش از این توسط فاضل نظری عزیز پیش رفته و به امید خداوند دو مأموریت پس از این، همدلی او و دیگر برادران و خواهرانمان، پیش خواهد رفت. انجام وظایف استانی حوزه هنری و شناسایی، آموزش حرفه‌ای و همکاری با هنرمندان و ادبیان جوان، کارهای بزرگی بود که در هشت سال گذشته، به همت این برادر جلو رفته و ادامه پر توان آن امید این حقیر است، تعیین حوزه هنری کودک و نوجوان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و نظریه‌پدازی در عرصه ادبیات و هنر از توقعات جدید است که باید برای آن برنامه بریزیم و اقدام کنیم. امیدوارم خداوند این توان را به سرمایه گرانبهای انسانی حوزه هنری تهران، بیش از پیش عنایت فرماید تا از پس این چهار مأموریت مهم برآییم.
 
وی در پایان با اشاره به اهداف در اجرای این ماموریت‌ها عنوان کرد: برای انجام این مأموریت‌ها، الگوها و فرایندها را درنظر داریم که ارائه آنها، در این فرصت به اطاله کلام می‌انجامد. انشاءالله در آینده‌ای نزدیک و در نشستی ویژه، به تبیین این طراحی‌ها و برنامه‌ها خواهیم پرداخت.
 
در این مراسم، همچنین کلیپی از فعالیت‌های «محمد سرشار» که شامل معرفی این رئیس جوان حوزه هنری استان تهران بود، برای حاضران پخش شد.
 
در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی از سوی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر به «فاضل نظری» اهدا و حکم ریاست محمد سرشار به وی اعطا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *