کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفسنجانی: حذف برخی گروه‌های سیاسی به صلاح کشور نیست؛

همه به ریسمان 'وحدت' هاشمی چنگ بزنید!

4 دی 1391 ساعت 11:55

در شرایطی که فعالان فتنه 88 از جمله محمد خاتمی و نزدیکانش حاضر به اعلام برائت از سران و عملکرد جریان فتنه نیستند، هاشمی رفسنجانی فرصت باقیمانده تا آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را غنیمت شمرده و در پوشش شعار 'وحدت' تلاش هایش برای بازگرداندن این دسته از سیاسیون متهم را شدت بخشیده است!


به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، هاشمی رفسنجانی در همین راستا، در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی ادوار دانشگاه‌های تهران و تبریز، به تعریف و تمجید چندین باره از عملکردش در دوران سازندگی پرداخت و بدون اشاره به برخی نتایج فاجعه بار عملکرد سیاسی و اقتصادی دولت سازندگی، ادعا کرد: بازسازی کشور و رفع محرومیت‌های جامعه ایجاب می‌کرد که از تمام نیروهای دلسوز کشور اعم از چپ و راست و تندرو و کندرو برای ساختن بنیان‌ها و تولید و اقتصاد کشور استفاده شود و این امر سبب شد، دولتی نسبتاً متعادل شکل بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مقدمه چینی برای بیان مقصود کنونی اش پرداخت و تصریح کرد: در هیچ دوره از انقلاب و نظام اسلامی بنا نبود که نیروهایی که قصد خدمت داشتند، علی‌رغم اختلاف سلایق آرا حذف شوند، بلکه هنر حضرت امام و انقلابیون، حفظ همه نیروهای در صحنه بود مگر اینکه بر ضد انقلاب و نظام، دست به اسلحه ببرند و چنین شد که گروههایی نظیر منافقین و فدائیان خلق از صحنه انقلاب حذف و نیروهای چپ و راست و متعادل‌ها حفظ و با مدیریت بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب تا پایان دولت اصلاحات حفظ شدند. 

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به نقش متعادل‌کننده حضرت امام و سپس رهبری معظم انقلاب میان نیرو‌ها و دلسوزان جامعه از جناح‌ها و سلایق گوناگون، حفظ تعادل و توازن میان نیروهای سیاسی را ضامن پویایی و رشد و پیشرفت کشور خواند و افزود: حذف برخی گروه‌ها با سلایق سیاسی مختلف هیچ‌گاه به صلاح کشور نبوده و راه درست اداره جامعه هم بازگشت به تعادل و پرهیز از حذف دلسوزان و وفاداران به انقلاب و قانون اساسی است.

وی که گویا منظورش از 'جناح ها سلایق مختلف'، افراطیون اصلاح طلب بود، البته اشاره ای به آشوب های سال 88 و شورش فتنه گران(جبهه مشترک اصلاح طلبان افراطی با منافقین، کمونیست ها، سکولارها، سلطنت طلبان، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ...) علیه نظام نکرد؛ انگار به اعتقاد هاشمی اغتشاشات 88 برای اثبات عناد فتنه گران با جمهوری اسلامی کافی نبوده است؟!

هاشمی رفسنجانی در ادامه بار دیگر شعار سیاسی این روزهای خود را ناجی کشور دانست. او اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی خواند و با ادبیاتی طعنه آمیز گفت: با تحقق این امر، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها تمکین کرده و با همکاری و یاری‌رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند برطرف خواهد شد.

تلاش های هاشمی برای بازگرداندن سیاسیون متهم به عرصه سیاسی کشور در پوشش شعار 'وحدت' در شرایطی است که نه خود او و نه حتی فعالان فتنه 88 از جمله محمد خاتمی و نزدیکانش تاکنون حاضر به اعلام برائت از سران و عملکرد جریان فتنه نشده اند.

حتی اخیرا سندی صوتی از آقازاده هاشمی منتشر شده که بعد جدیدی از فعالیت جریان فتنه علیه نظام اسلامی را افشا کرده؛ سندی که با وجود درخواست مردم برای شفاف سازی، همچنان با سکوت هاشمی رفسنجانی همراه شده است.


کد مطلب: 262126

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/262126/همه-ریسمان-وحدت-هاشمی-چنگ-بزنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com