جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

دفاع اسرائیل از ساخت‌وساز در منطقه «E1»

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 261336
نماینده اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به اعلام محکومیت برخی کشورهای اروپایی علیه ساخت‌وساز در منطقه «E1» مدعی شد، این شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها نیست که مانع صلح است بلکه اقدامات فلسطینی‌ها عامل توقف این روند است.

به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «ران پراسر» چهارشنبه در واکنش به اقدام کشورهای اروپایی در محکومیت ساخت‌وساز در منطقه «E1» گفت: شهرک‌سازی هرگز مانع اصلی در مسیر صلح نبوده و نیست.وی مدعی شد: ساخت‌وساز اسرائیل در پایخت خود مانعی در مسیر صلح نیست بلکه تحریک و درخواست اعراب عامل این موضوع است. 
 
نماینده اسرائیل در ادامه افزود،‌ ساخت‌وساز طراحی شده در بخشی از بیت‌المقدس انجام می‌شود و بخشی از استقلال اسرائیل تحت هر گونه توافق آینده میان اسرائیل و فلسطین محسوب می‌شود. این ریاکاری است که خواستار ارتباط مرزی میان کرانه باختری و غزه باشیم و همزمان مخالف ارتباط مرزی میان بیت‌المقدس و شهرک یهودی نشین معاله آدومیم باشیم. 
 
ران پراسر با بیان مطالب فوق مدعی شد: شهرک‌سازی هرگز مانع اصلی صلح نبوده و نیست، درخواست فلسطینی‌ها برای بازگشت، به رسمیت نشناختن اسرائیل به عنوان دولت یهود و تحریک و تروریسم مداوم علیه اسرائیل مانع واقعی در مسیر صلح است.
وی اظهار داشت: اگر شورای امنیت واقعا خواستار مشارکت در مسیر صلح است،‌باید این مسائل را مورد توجه قرار دهد.   
انگلیس، فرانسه، آلمان و پرتغال چهارشنبه در بیانیه‌ای درباره طرح ساخت و ساز اسرائیل به شدت ابراز نگرانی کرده و با آن مخالفت کرده بودند.همزمان با این چهار کشور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز از اسرائیل خواست شهرک سازی را متوقف کند چراکه به باور او این اقدام به امیدهای صلح ضربه مهلکی وارد می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *