دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

آخرین آمارتعدادقربانیان جنسی مجری مشهور

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 259955
در ادامه تحقیقات مرتبط با پرونده ضداخلاقی مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی، پلیس انگلیس اعلام کرد تعداد قربانیان مدعی تجاوزهای جنسی صورت گرفته در این پرونده به 450 نفر رسیده است.
آخرین آمارتعدادقربانیان جنسی مجری مشهور
به گزارش جهان به نقل از شبکه تلویزیونی «بی بی سی»، اداره مرکزی پلیس لندن تائید کرد که تعداد قربانیان پرونده فساد اخلاقی و تجاوز جنسی «جیمی سویل» مجری سابق شبکه «بی بی سی» به 450 نفر رسیده است.

تیم عملیاتی ویژه رسیدگی به این پرونده اعلام کرده است که 589 قربانی مدعی این پرونده ضد اخلاقی سویل در طول تحقیقات درباره جرائم سویل و سایر متهمان خود را معرفی کرده‌اند.

این تیم عملیاتی ویژه متشکل از 30 افسر پلیس است که حدود 10 هفته پیش عملیات خود را آغاز کرده و تاکنون مبلغی معادل 2 میلیون پوند هزینه کرده است.

بازجویان این پرونده نیز گفته‌اند که 82 درصد از آنها را زنان و از هر 10 نفر قربانی دیگر،‌ هشت نفر کودکان و افراد جوان بوده‌اند.

علاوه بر این، پلیس انگلیس تحقیقات خود را درباره ادعاهای طرح شده از سوی «تام ویسون» قانونگذار پارلمان این کشور نیز آغاز کرده است.

ویسون در ماه اکتبر سال جاری به پلیس اعلام کرده است که باید در رابطه با یک حلقه قدرتمند از افراد متمایل به کودکان از نظر جنسی که با مشاور ارشد نخست وزیر سابق انگلیس و پارلمان این کشور مرتبط بوده است نیز تحقیق به عمل آید.

پرونده فساد اخلاقی سویل بعد از مرگ وی در سال گذشته میلادی برملا شده است. سویل مجری و ستاره سال‌های دور بی‌بی‌سی که سال گذشته در 84 سالگی درگذشت، متهم است که در دهه‌های 70 و 80 در زمانی که در بی‌بی‌سی فعال بوده، ده‌ها کودک، نوجوان و جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. تاکنون حدود 300 نفر مدعی شده‌اند که سویل به آن‌ها تعرض کرده است.

پلیس انگلیس تاکنون «دیو لی تراویس» مجری سابق رادیو بی‌بی‌سی، «فردی استار» کمدین 69 ساله انگلیسی و «گری گلیتر» 68 ساله، خواننده مشهور موسیقی پاپ انگلیس، «استوارت هال» گزارشگر ورزشی سابق شبکه بی‌بی‌سی و «اندرو واتکینسون» 42 ساله که با نام مستعار «اندرو لنکل» شناخته می‌شود را به دلیل اتهامات فساد اخلاقی و سوءاستفاده جنسی از کودکان بازداشت کرده است.

اخیرا نیز ششمین متهم 60 ساله مربوط به این پرونده فساد اخلاقی در لندن بازداشت شده است.
فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *