شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 257280
معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: همایش" اقتصاد مقاومتی، ابعاد و راهکارها" سوم دی ماه با حضور کارشناسان اقتصادی کشور در قزوین برگزار می شود.
به گزارش جهان، فرزاد جهان بین در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی وضرورت تبیین ابعاد مختلف آن از سوی کارشناسان، اساتید و دانشجویان، معاونت فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با همکاری تشکل های دانشجویی اقدام به برگزاری این همایش علمی و تخصصی و استفاده از دیدگاهای متخصصان فن کرده است.

وی افزود: با اعلام فراخوان مقاله علاقمندان تا 24 آذر ماه فرصت دارند تا مقاله های علمی خود را با محورهای تعیین شده در خصوص موضوع همایش به دبیرخانه ارسال کنند.

جهان بین تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و گردشگری اسلامی، کشاورزی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، سیاست های ارزی، منابع مالی و پولی در اقتصاد مقاومتی، بنگاهای کوچک و متوسط  و نقش آن در این موضوع، از جمله محورهای پیش بینی شده در این زمینه است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین یادآورشد: همایش" اقتصاد مقاومتی، ابعاد و راهکار" روز سوم دی ماه از ساعت هشت صبح در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزارخواهد شد.

ارسال 50 مقاله به دبیرخانه همایش

این مسئول فرهنگی بیان کرد: تاکنون 50 مقاله برای شرکت در همایش از سوی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی دانشگاهها به دبیرخانه ارسال شده و در روزهای باقی مانده نیز انتظار می رود مقاله های بیشتری دریافت شود.

وی اظهارداشت: مقاله های ارسال شده پس از ارزیابی علمی و تخصصی برای ارائه در همایش انتخاب و در پایان همایش نیز در قالب کتابی چاپ و منتشرخواهد شد.

جهان بین یادآورشد: در این همایش از استادان و سخنرانان ارشد کشوری از جمله حجت الاسلام ابوترابی نائبرئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای سخنرانی دعوت شده است.

نقش دانشگاهها در تبیین اقتصاد مقاومتی

وی نقش دانشگاهها در تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم و اساسی دانست و یادآورشد: اقتصاد مقاومتی نوعی از اقتصاد است که تلاش می کند ضمن جلوگیری از اسراف به مدیریت بهینه مصرف نیز کمک کند.

جهان بین افزود: این اقتصاد در شرایطی که تحریم ها مشکلاتی را برا کشور ایجاد کرده می تواند به عنوان راهکاری علمی و کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از توقف تولید زمینه افزایش مقاومت مردم در برابر محدودیت ها را فراهم کند.

وی از همه اساتید، دانشجویان و علاقمندان به این موضوع دعوت کرد در همایش" اقتصاد مقاومتی، ابعاد و راهکار" که سوم دی ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود فعالانه شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *