شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

جای موشک‌های مصری در تل‌آویو خالی است

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 255818
«الاهنومی عبدالرحمن» تحلیلگر یمنی با انتقاد از موضع سران عرب در قبال تجاوز اسرائیل به غزه گفت: باید موشک‌ها و راکت‌های مصری، آسمان تل‌آویو و عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌داد.
به گزارش جهان ، «الاهنومی عبدالرحمن» یک تحلیلگر سیاسی یمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعاء، با انتقاد از موضع سران عرب در قبال تجاوز اسرائیل به غزه گفت: باید موشک‌ها و راکت‌های مصری، آسمان تل‌آویو و عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌داد.

وی افزود: نقش مرسی در قبال تجاوز اسرائیل به غزه موسوم به ستون های ابر با موضعی که که مبارک در سال ۲۰۰۸ در قبال حمله موسوم به سرب گداخته اتخاذ کرد ، تفاوت چندانی ندارد.

این کارشناس یمنی با بیان اینکه مرسی در تلاش برای آرام کردن دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است، گفت: در این میان، مقاومت در جنگ با اسرائیل تنها مانده و فقط ایران و پیش از این سوریه به حمایت از آن برخاستند.

چگونه یک کشور عربی که رانندگی خانم‌ها را جرم می‌داند، مدعی دموکراسی در سوریه است

عبدالرحمن به خبرنگار فارس گفت: توطئه برخی کشورهای عربی در سوریه در واقع به مثابه کسب ضمانت از آمریکا و غرب برای جلوگیری از وقوع بهار عربی در این کشورها است، غافل از اینکه آمریکا زمستان را برای ملت‌های عرب به ارمغان آورده است زیرا در غیر این‌صورت چطور یک کشور عربی که رانندگی خانم‌ها را جرم می داند، اکنون مدعی حمایت از آزادی در سویه شده است.

وی تصریح کرد: وزیران خارجه عرب در دفاع از غزه کاملاً درجا زده و گامی به عقب و یا جلو برنداشتند، آنان در نشست اخیر خود از ارسال یک قطعه سلاح به غزه سخن نگفته و حتی به آن فکر هم نکردند، اما موضع ایران در واقع موضع مورد نظر ملت‌های عرب و مسلمان است و سوریه افتخار دارد که با وجود توطئه های مختلف، سال‌ها در کنار مقاومت قرار گرفت.

عبدالرحمن افزود: خبر یکی از شبکه های تلویزیونی اسرائیل از حمله موشک‌های سوریه به اسرائیل کافی است که به دلیل اوضاع کنونی سوریه پی برده و روشن شود که حمایت آن از مقاومت است که این توطئه ها را اکنون برای آن رقم زده است، همانطور که با تاکید مقاومت اسلامی بر استفاده از موشک‌های ایرانی درحمله به اسرائیل، بهانه خوبی برای عرب‌ها فراهم شد که از ایران به عنوان دشمن راهبردی خود یاد کرده و به جای مقابله با اسرائیل، ایران را دشمن خود بدانند.

این تحلیلگر یمنی در ادامه تأکید کرد که تجاوز اسرائیل به غزه، آزمونی برای همه عرب‌ها به ویژه مصر به شمار می‌آید به این معنی که آنان را در مقابل دو گزینه قرار دارند؛ نخست حمایت از مقاومت و دشمنی با آمریکا واسرائیل و دوم مقابله با مقاومت.

عبدالرحمن با اظهار تاسف از مواضع کشورهای عربی در قبال تجاوز اسرائیل به غزه خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌های آنان چیزی جز تکرار سکوت گذشته نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *