چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

امیدواریم سران قوا به وعده‌ خود عمل کنند

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 253852
امام جمعه قم با اشاره به نامه سران سه قوه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اختلافات گفت: امیدواریم که سران قوا به وعده‌ داده شده به مقام معظم رهبری عمل کنند و اختلافات را به سطح جامعه نکشانند.
به گزارش جهان به نقل از رسا،‌ آیت‌الله ابراهیم امینی، امام جمعه قم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب سران قوا را دعوت به همدلی و تفاهم و حل اختلافات در میان خود کردند.

وی افزود: سران سه قوه پیام رهبر انقلاب را درک کردند و در نامه‌های جداگانه وعده دادند که به رهنمود رهبر انقلاب عمل کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که سران قوا به وعده‌ داده شده به مقام معظم رهبری عمل کنند و اختلافات را به میان جامعه نکشانند.

آیت‌الله امینی به انتقاد از تورم و گرانی ایجاد شده در جامعه پرداخت و گفت: مسؤولان برای تورم و گرانی افسارگسیخته راه حلی اساسی پیدا کنند، تحمل گرانی برای قشرهای مختلف مردم سخت و مشکل شده است.

وی ادامه داد: با انکار تورم و گرانی و یا به گردن هم انداختن تقصیرات این موضوع حل نمی‌شود، با جوسازی‌ها اجناس ارزان نمی‌شود.

امام جمعه قم بیان داشت: بیشتر مسؤولان از امر اقتصاد ناآگاه هستند،‌ مشکلات اقتصادی در صورت همدلی سران سه قوه و مشاوره با کارشناسان اقتصادی و همراهی مردم حل شدنی است.

وی اظهار داشت: اگر مردم بفهمند که مسؤولان با یکدیگر وحدت و اتحاد دارند و به طور جدی در راه حل مشکلات قدم برمی‌دارند، از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

عیب‌جویی شایسته نظام اسلامی نیست

آیت‌الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عیب‌جویی و یافتن عیب‌های دیگران یکی از گناهان کبیره است، و همچنین انتشار عیب‌های دیگران در جامعه نیز معصیت است.

وی بیان داشت: هیچ انسانی بدون عیب نیست؛ سبب عیب‌جویی، حسادت، انتقام‌جویی و مسائلی از این دست است.

امام جمعه قم ابراز داشت: زمینه دسترسی به سابقه اشخاص وجود دارد و کسانی هستند که با جستجو در پرونده افراد به دنبال عیوب آنان هستند‌ و در زمان‌های مختلف مانند انتخابات از آن بهره می‌گیرند.

وی با انتقاد از عیب‌جویی در فضای مجازی ادامه داد: سایت‌های مختلف نیز برای تخریب چهره افراد دست به عیب‌جویی می‌زنند و اقدام به منتشر کردن آن می‌کنند و این امر شایسته جامعه اسلامی نیست.

آیت‌الله امینی گفت: کسی که برای تخریب چهره رقیب مرتکب خلاف می‌شود، نباید انتظار داشت که در صورت رسیدن به قدرت مرتکب خلاف شرع نشود.

علامه طباطبایی حوزه‌های علمیه را متحول کرد

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم علامه طباطبایی بیان داشت: علامه طباطبایی از چهره‌های ماندگار تاریخ تشیع بود، ایشان تحولی در حوزه‌های علمیه به وجود آورد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی با برگزاری درس تفسیر قرآن،‌ مهجوریت قرآن در میان حوزه‌های علمیه را از میان برداشت و اکنون به طور رسمی درس تفسیر قرآن در حوزه برپا است.

وی با اشاره به این‌که تفسیر المیزان یک دایرة المعارف علوم اسلامی و قرآنی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این تفسیر در میان سایر تفاسیر مانند ماه می‌درخشد و متاسفانه هنوز بسیاری از افراد قدردان این تفسیر نیستند.
آیت‌الله امینی افزود: علامه طباطبایی با شجاعت دینی به بیان درس فلسفه پرداخت و موفق شد که این کار را انجام دهد و در حال حاضر درس فلسفه یکی از درس‌های رسمی حوزه است.

آیت‌الله گلپایگانی در رشد حوزه سهم بسزایی داشت

وی با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله گلپایگانی در قم، اظهار داشت: آیت‌الله گلپایگانی در رشد حوزه بعد آیت‌الله بروجردی سهم به سزایی داشت، در تدریس فقه و اصول و پرورش افکار زبده بسیار موفق بود، تا جایی که برخی از شاگردان وی تا حد مرجعیت پیش رفتند.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: آیت‌الله پسندیده نسبت به امام و بقای انقلاب تأثیرگذار بود و کارهای مهمی را انجام داد، در زمان تبعید امام(ره) روحیه انقلابی را در میان مردم حفظ می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *