جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

واکنش وزیرارتباطات به ادعای‌سایبری آمریکا

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 252544
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات آمریکایی ها مبنی بر این که ارتش سایبری ایران با همکاری این وزارتخانه به فضای سایبری حمله کرده است، گفت: این اظهارات که بارها علیه ایران مطرح شده است، توهم و کذب محض است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈرضا تقی پورˈ روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ایران تاکنون به سایت های اینترنتی هیچ کشوری حمله نکرده است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا با ترویج چنین افکاری در واقع به دنبال تبلیغات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بر شبکه های سایبری در داخل ایران تسلط کامل دارد و تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر حمله به سایت های دیگر کشورها انجام نداده است.
 
تقی پور همچنین با اشاره به افتتاح دو شبکه اختصاصی ارتباطی در طی هفته جاری در کشور اظهارداشت: با افتتاح شبکه اختصاصی سازمان ملی مالیاتی کشور توانستیم 605 نقطه اصلی مرتبط با این بخش را به شبکه های اصلی متصل کنیم.
 
وی یادآور شد که برای نرم افزارهای داخلی و الکترونیکی نیز محاسباتی درنظر گرفته شده است تا در هنگام دریافت مالیات سرعت کار افزایش یابد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این شبکه مالیاتی با طراحی نرم افزارهای داخلی الکترونیکی می تواند بر کل سیستم مالیاتی کشور تسلط یابد و امیدواریم در آینده شاهد تکمیل این بخش از شبکه سازمان ملی مالیاتی کشور باشیم.
 
تقی پور همچنین با اشاره به افتتاح دوم این وزارتخانه در بخش شبکه اختصاصی سلامت گفت: با افتتاح شبکه ملی سلامت که روز گذشته با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی انجام شد، قادر خواهیم بود در این بخش از شبکه ملی اطلاعات اقدامات خوبی انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: این شبکه دارای 50 هزار نقطه است که از این میان 30 هزار نقطه آن به بخش دولتی و 20 هزار نقطه آن به بخش غیردولتی اختصاص یافته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تاکنون چهار هزار و 740 نقطه به شبکه سلامت متصل شده است، اظهارامیدواری کرد تا پایان سال جاری با همکاری وزارت بهداشت سایر نقاط نیز به این شبکه متصل شوند.
 
تقی پور همچنین گفت: این شبکه خدمات پزشکی به منظور تسریع در فعالیت ها در نظر گرفته شده است.
 
وی همچنین از راه اندازی سامانه 1490 به منظور پاسخگویی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان خبر داد.
 
وی تاکید کرد امنیت در دو شبکه سازمان ملی مالیاتی و شبکه ملی سلامت باتوجه به ثبت اطلاعات شخصی به طور کامل در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *