شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

شرط موسس ویکی‌لیکس برای‌خروج ازسفارت

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 251606
موسس ویکی لیکس در گفتگو با یک رسانه غربی شروط خود را برای خروج از سفارت اکوادور در لندن اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از گاردین، "جولیان آسانژ" در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" تاکید کرد: تا زمانی که دولت آمریکا از تحقیقات "غیراخلاقی و ناپسند" خود درباره سایت ویکی لیکس دست بر ندارد، سفارت اکوادور در لندن را ترک نمی کنم و آمریکا با این اقدامات استانداردهای بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی با تشبیه زندگی خود در سفارت اکوادور به "زندگی در یک ایستگاه فضایی" گفت : اگرچه در سفارت هیچ نور طبیعی وجود ندارد و نمی توان برای خرید بیرون رفت، اما این زندگی بهتر از زندگی یک زندانی است.

این اظهارات درحالی است که "مارکو آلبوجا مارتینز" معاون وزیر امور خارجه اکوادور در گفتگو با شبکه صدای روسیه ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتی موسس پایگاه ویکی لیکس از خواسته کشورش برای انتقال آسانژ از سفارت لندن به بیمارستان در صورت نیاز به مراقبتهای پزشکی خبر داده است.

در پی انتشار گزارشهایی درباره اعطای پناهندگی به آسانژ از سوی اکوادور، انگلیس اعلام کرد که اجازه خروج از کشور را به موسس ویکی لیکس نمی دهد.

آسانژ که از 19 ژوئن در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد، به طور رسمی درخواست پناهندگی سیاسی را از این کشور کرده است.

موسس ویکی لیکس از نوزدهم ژوئن (30 خرداد) از بیم تحویل داده شدن به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. وکلای آسانژ معتقدند رسیدگی به پرونده قضایی موکلشان در سوئد بهانه ای برای انتقال وی به آمریکا است.

نمایندگان و وزیران امور خارجه 34 کشور آمریکایی نیز در پایان نشست اخیر خود در واشنگتن هرگونه تلاش را برای حمله به سفارت اکوادور در لندن محکوم کرده اند.
مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *