پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

جام‌حذفی با نظر کفاشیان برگزار نمی‌شود

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 251501
سرپرست سازمان لیگ با اشاره به اینکه به اندازه تیم های لیگ برتری ورزشگاه نداریم و همین مسئله در کنار بازی های متعدد باشگاهی و ملی برنامه ریزی مسابقات را سخت می کند، بر لغو قطعی مسابقات جام حذفی با نظر علی کفاشیان تاکید کرد.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامرضا بهروان عصر امروز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دیدار پیکان - ذوب آهن در خصوص برگزاری مسابقات جام حذفی ضمن بیان مطلب فوق گفت: آقای کفاشیان تصمیم گرفتند جام حذفی برگزار نشود ایشان حق دارند چنین تصمیمی بگیرند و بخاطر فشردگی مسابقات این تصمیم را اتخاذ کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات امسال بخاطر شرایط خاص تیم ملی و مسابقات مختلف مقدماتی جام جهانی، مقدماتی جام ملت ها و غرب آسیا بسیار فشرده است، ادامه داد: من از ابتدا اصرار داشتم جام حذفی برگزار شود. بعضی مواقع دوستان انتقاداتی می کنند که منصفانه نیست؛ زیرا ما مجبوریم تحت تاثیر شرایط خاص تصمیماتی که به نفع فوتبال است را اتخاذ کنیم.
 
سرپرست سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در کنار بازی های تیم ملی تیم های سپاهان و استقلال هم در اواخر بهمن، اسفند و فروردین 8 بازی مهم در لیگ قهرمانان دارد به همین دلیل واقعا برنامه ریزی مسابقات امسال بسیار سخت شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه قبول دارد نباید همه چیز را فدای جام تیم ملی کرد، اضافه کرد: در این شرایط حساس باید به تیم ملی کمک کرد. دوستانی که قبلا در تیم ملی بودند، متاسفانه امروز در رادیو مسائلی را مطرح می کنند که انتقاد نیست، بلکه تخریب است. به عقیده من انتقادات باید سازنده باشد، نه مغرضانه.
 
بهروان با یادآوری این موضوع که در سال های دور بخاطر بازی های عقب افتاده زیاد پرسپولیس این تیم از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد، ادامه داد: ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که ساختارش در جهت تخریب تیم ملی و فدراسیون نباشد. من برنامه را جلوی شما و همه منتقدان می گذارم و شما بگویید این مسابقات را در چه زمان هایی برگزار کنیم.
 
وی در خصوص برگزاری این جام بدون ملی پوشان هم تصریح کرد: من این پیشنهاد را مطرح کردم زیرا اعتقاد داشتم وقتی دوستان می گویند باید به بازیکنان جوان و استعدادها فضا داد این بازی ها فرصتی برای این نفرات باشد که برای تیم های خود به میدان بروند. البته تعداد تیم هایی که ملی پوش زیادی دارند، کم است و قطعا این تیم ها ضرر می کنند، اما همه می دانیم آنها بازیکنانی روی نیمکت دارند که می توانند در صورت بدست آوردن فرصت به تیم خود کمک کنند.
 
سرپرست سازمان لیگ خاطرنشان کرد: خیلی از این بازیکن‌ها با دریافت پول های کلان به این تیم ها آمده اند ولی هنوز فرصت بازی پیدا نکرده اند قطعا این فضای خوبی بود که آنها به میدان بروند، ولی با این مسئله مخالفت شد.
 
وی برگزاری دیدارهای هفته چهاردهم بجای مسابقات عقب افتاده را یک حرکت خوب عنوان کرد، زیرا شرایطی را بوجود آورد که همه تیم ها بازی کنند و بعد بازیکنان ملی پوش به اردوی تیم ملی بروند.
 
بهروان صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: اینکه زمان اردوهای تیم ملی طولانی است را نباید گردن سازمان لیگ انداخت یک مجموعه چنین تصمیمی را گرفته است اما متاسفانه با تمام احترامی که برای رسانه ها قائلم بعضی از رسانه ها دنبال این هستند که یکی را ذبح کنند یا سوژه ای از آن ساخته و مقصر جلوه اش دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان لیگ کاملا مستقل است، تاکید کرد: ما برنامه ریزی خودمان را انجام می دهیم، اما در مواقعی اولویت ها و برنامه های استراتژیک فدراسیون ما را مجبور می‌کند تغییراتی در برنامه خود بدهیم.
 
خبرنگاری در خصوص انتقاد تماشاگران ذوب آهن به برگزاری بازی های این تیم در روزهای غیرتعطیل اشاره کرد که وی اینگونه به این سوال پاسخ داد: مگر تیم های دیگر هم امروز بازی نمی کنند این مشکل تنها مربوط به ذوب آهن نیست ضمن اینکه امروز یک روز نیمه تعطیل است ما نباید همیشه آرمان گرایانه فکر کنیم زیرا مشکلات سخت افزاری زیادی در فوتبال ایران وجود دارد و ما بخاطر آن مجبوریم مسابقات را فشرده برگزار کنیم.
 
سرپرست سازمان لیگ اضافه کرد: من دلم می خواهد و دوست دارم همانند بازی های لیگ یک اکثر مسابقات لیگ برتر را روزهای تعطیل و یا جمعه ها برگزار کنیم اما با توجه به تعداد تیم ها مسابقات مختلف و مناسبت هایی که در کشورمان وجود دارد دستمان را می بندد. حتی امروز هم بخاطر دعای عرفه ما تحت فشار بودیم که زمان بازی ها را عقب تر می انداخت.
 
وی به موضوع جالبی هم اشاره کرد: آیا ورزشگاه به اندازه تیم های لیگ برتری داریم؟ که چنین انتظاراتی از ما وجود دارد؟ ما در این شرایط سعی کردیم ابتدا هفته چهارم را برگزار کنیم و بعد از تعطیلات تیم ملی هفته پانزدهم لیگ سپس دیدارهای معوقه و در نهایت بازی های هفته شانزدهم را انجام دهیم.
 
بهروان در پایان با اشاره به اینکه تیم ملی در آذر ماه باید در مسابقات غرب آسیا شرکت کند، در مورد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم گفت: بنده از سوی آقای کفاشیان به عنوان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ به مجمع معرفی شده و در خصوص اتفاقات این مجمع به خدا توکل می کنم.
 
بهروان همچنین به این موضوع اشاره کرد که پول آقای کی‌روش پرداخت شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *