سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

فریاد شعار 'استعفا بده' و مشت‌آهنین باکو

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 250710
مردم آذربایجان امروز با حضور در خیابان‌های باکو خواستار انحلال پارلمان و کناره‌گیری رئیس‌جمهور این کشور شدند که در جریان این تظاهرات ده‌ها نفر بازداشت شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس  خبرگزاری رویترز، پلیس آذربایجان ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز در باکو را بازداشت کرد. تظاهرات‌کنندگان خواستار استعفای رئیس‌جمهور و انحلال پارلمان بودند.

زمانی که نیروهای پلیس گروهی از تظاهرات‌کنندگان را به خودروهای حمل بازداشتی‌ها انتقال می‌دادند، مردم شعار «شرم بر شما»، «پارلمان را منحل کنید» و «استعفا بده» سر دادند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در سال ۲۰۰۳ جایگزین پدرش شد. سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی وی را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند. مردم این کشور سال گذشته نیز تحت تاثیر انقلاب‌های خاورمیانه تظاهرات‌هایی را انجام دادند.

با این وجود، دولت آذربایجان مدعی است مردم این کشور از آزادی بیان کامل برخوردارند و گروه‌های مخالف مطبوعات روبه‌رشدی دارند.

«ناتوان سلیم‌زاده» فعال سیاسی عضو حزب جبهه مردمی آذربایجان است که در تظاهرات امروز بازداشت شد. وی پیش از بازداشت در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: «آذربایجان باید پارلمان کنونی را که منعکس‌کننده منافع مردمی نیست، منحل کند. اگر الهام علی اف نمی‌تواند کشور را اداره کند، باید کناره‌گیری کند... ما لایق رهبری بهتر و انتخاباتی دموکراتیک هستیم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *