سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

احمدی‌نژاد: شاه بحرین جاي خود را دارد اما...

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 250663
رييس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هر چه را براي ملت خود مي خواهد، براي ساير ملت ها بويژه كشورها و ملت هاي همسايه نيز آنرا طلب مي كند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس و كشورهاي همسايه و خواهان سلامت و پيشرفت ملت هاي منطقه است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه دولت، رييس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هر چه را براي ملت خود مي خواهد، براي ساير ملت ها بويژه كشورها و ملت هاي همسايه نيز آنرا طلب مي كند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس و كشورهاي همسايه و خواهان سلامت و پيشرفت ملت هاي منطقه است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت در پاسخ به اين سوال كه آيا آسيا و كشورهاي آسيايي مي توانند در اداره جهان نقشي داشته باشند، گفت: ترديدي نيست كه جهان نيازمند نظم جديدي است، چرا كه امروز نظام مادي كه دوره اي برده داري و استعمار و امروز نظام سرمايه داري را اداره مي كند، شكست خورده و نتوانسته سعادت را براي بشريت به همراه داشته باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه مباني فكري نظام حاكم بر جهان از اساس اشتباه بوده است، گفت: تعريفي كه اين نظام از انسان و جامعه انساني دارد، صحيح نيست در حاليكه مشكلات جامعه بشري تنها با روش ها و نگاه انساني حل شده و سعادت انسانها از روش هاي انساني تامين مي شود.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در آسيا فرهنگ و انديشه اي ميان مردم حاكم است كه مي تواند به اصلاح وضع جهان كمك كند، تصريح كرد: انسانها بايد يار و دوستار يكديگر بوده و در تعاون زندگي كنند و نبايد در بهره برداري از دنيا رقيب هم باشند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه انسانها بايد همواره به دنبال عدالت باشند، تصريح كرد: در آسيا گرايش به عدالت ، دوستي ، محبت و خدمت به انسانها بسيار قوي است كه البته اين خصوصيات در ميان ساير ملت ها نيز وجود دارد.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: آسيا هم به لحاظ فرهنگي و هم به لحاظ مادي غنا و توانمندي آن را دارد كه بتواند به سعادت جامعه بشري كمك كند و اين اتفاق به فضل الهي و با همكاري تمام ملت ها در ساير قاره ها هم خواهد افتاد.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص وجود اختلاف انديشه ميان فرهنگ شرق و غرب و اينكه آيا مي شود از گفتگو به جاي اختلاف بهره برد، خاطر نشان كرد: هنگامي كه سخن از اختلاف به ميان مي آيد منظور بيشتر حاكماني هستند كه ديدگاه خود را به مردم تحميل مي كنند و اين در حالي است كه ملت ها با يكديگر اختلافي ندارند بلكه اين مدعيان هستند كه ايجاد اختلاف مي كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه به مرور ملت ها در حال نزديك شدن به يكديگر هستند، گفت: عدالت موضوعي فطري بوده و همه انسانها دوستار آن هستند.

وي افزود: همه انسانها به خدا پرستي و عزت علاقه دارند و در اين نگاه ملت ها به سرعت در حال نزديكي به يكديگر هستند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه راهي جز اتحاد بشر حول عدالت و انسانيت وجود ندارد و جهان به سرعت به آن سمت حركت مي كند، تصريح كرد: مشكلات را بايد با دوستي و منطق حل كرد و راه آن گفتگو و تعامل است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اجلاس سران آسيايي شروع بسيار خوبي در مسير گفتگو و تعامل ميان كشورها و ملت هاست، گفت: البته انتظار نداريم كه در يك نشست تمامي مسائل حل و فصل شود، مهم اين است كه در مسير مودت و دوستي حركت كنيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري آسيايي در كويت گام بسيار مهم و ارزشمندي است و بايد در اين مسير گام به گام به جلو حركت كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه برخي نگراني ها در خصوص نيروگاه بوشهر در ميان مردم منطقه و كويت وجود دارد، گفت: موضوع هسته اي كه غربي ها آن را مطرح مي كنند مربوط به نيروگاه بوشهر نمي شود؛ چرا كه بيش از پانصد نيروگاه شبيه به آن در سراسر دنيا وجود دارد و هيچ خطري هم ايجاد نكرده است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه نزديك به ۱۲ ميليون نفر از مردم ايران در استان بوشهر و استان هاي همجوار آن به خوبي زندگي مي كنند، تصريح كرد: ما همانطور كه به ملت ايران علاقه داريم نسبت به ساير ملت ها نيز اينچنين هستيم.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه آنچه غربي ها آن را مطرح كرده و تبليغ مي كنند موضوع سلاح هسته اي است كه آن نيز از پايه و اساس دروغ است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه بارها اعلام كرده هيچ اعتقاد و نيازي به سلاح اتمي ندارد چرا كه معتقد است آن كساني كه بمب اتم در اختيار دارند نيز نمي توانند از آن استفاده كنند؛ ما سلاح اتمي را خلاف منطق و عقل مي دانيم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه موضوع هسته‌اي تنها بهانه اي براي مخالفت با ملت ايران است، گفت: ۳۰ سال پيش كه صدام به ايران حمله كرد، موضوع هسته اي در ميان نبود كه كشورهاي غربي بخواهند به بهانه آن از صدام حمايت كنند.

وي افزود: غربي ها عادت كرده اند كه با ملت ايران مخالفت كنند، آنها تصور مي كنند ايران جاي آنها را در جهان تنگ كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه آمريكايي ها و غربي ها نمي خواهند هيچ كشوري بزرگ بوده و پيشرفت كند، گفت: آنها همه را تسليم خود مي خواهند و اين اخلاق بسيار زشتي است در حاليكه منطقي كه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي كند به نفع آنها نيز است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران معتقد به عدالت و دوستي بوده و آن را حتي به نفع آمريكايي ها و غربي ها مي داند، خاطر نشان كرد: صلح ، امنيت و سعادت در سايه دوستي و عدالت امكان تحقق دارد و اين به نفع همگان است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اگر امروز از مردم كويت نيز نظرخواهي انجام شود، مي بينيم كه آنها نيز از دولتمردان آمريكاو غرب دل خوشي ندارند، گفت: همه اين نارضايتي ها به خاطر رفتار آنان است در حاليكه اگر به عدالت و دوستي پايبند باشند مردم نيز دوستار آنان خواهند بود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه تجارت نيز براساس عدالت بهتراز تجارت بر اساس ظلم و تبعيض است، تصريح كرد: منطقي كه جمهوري اسلامي ايران بر آن پافشاري دارد مطمئناً به نفع همگان است.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: ايران و كويت با يكديگر دوست هستند و ما هر چه را براي مردم خود مي خواهيم براي ساير ملت ها بخصوص كشورها و ملت هاي همسايه نيز طلب خواهيم كرد.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس ، كشورهاي همسايه و سلامت مردم منطقه است.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره تحريم هاي غرب عليه ملت ايران گفت: ايران ۷ هزار سال سابقه تمدني دارد و با تحريم و اينگونه مسائل ساقط نخواهد شد و كساني كه فكر مي كننند مي تواند به واسطه تحريم ها ملت ايران را ساقط كنند، مطمئناً تاريخ را نمي شناسند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه كساني كه ايران را تحريم كرده اند اگر به دوستي و همكاري روي بياورند بيشتر سود خواهند برد ، گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه به دنبال دشمني با ديگران نبوده است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در اقتصاد ايران هياهو و تبليغات بيشتر از واقعيت است تصريح كرد: ايران اقتصاد بزرگي دارد كه حجم آن سالانه ۱۱۰۰ ميليارد دلار بوده و مبادلات خارجي بخش كوچكي از آن را تشكيل مي دهد البته اين به معناي آن نيست كه هيچ مشكلي وجود ندارد چرا كه تحريم به هر حال مشكلاتي ايجاد مي كند اما اين موضوع هرگز باعث از بين رفتن استقلال و تعطيل شدن برنامه هاي صحيح ملت ايران نمي شود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه غربي ها موضوع هسته اي را به بهانه اي براي اعمال فشار به ملت ايران تبديل كرده اند، گفت: آنها ترسي از بمب اتم ندارند و بخوبي مي دانند كه ايران به دنبال دستيابي و ساخت سلاح هسته اي نيست. اگر آنها مخالف بمب بودند در ابتدا بمب هاي خود را از بين مي بردند و اين در حالي است كه آنها روز به روز به تعداد بمب هاي خود اضافه كرده و صهيونيست ها را نيز به آن مجهز كرده اند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: آنها خودشان ملت ها را از بمب مي ترسانند و با استفاده از اين ترس، مخالفان خود را متهم مي كنند چرا كه فقط مي خواهند خودشان بمب اتم در اختيار داشته باشند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران سياست هاي غرب را قبول نداشته و آنها را ظالمانه مي داند و آن را به صراحت اعلام كرده و نمي پذيرد، اظهار داشت: اگر آنها نيز سياست هاي ما را قبول ندارند بايد به صراحت اعلام كنند يا اينكه براي سياست هاي خود دليل بياورند اما اينكه بخواهند ما را به داشتن سلاح اتمي متهم كنند دروغي آشكار و ضعف آنان در دفاع از سياست هايشان است.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص تحولات منطقه و جهان و ايجاد خاورميانه اي جديد و آنچه از آن بعنوان بهار عربي ياد مي شود و نيز اتهاماتي در خصوص دخالت ايران در امور كشورها، خاطر نشان كرد: اينطور نيست كه هر چه غربي ها بگويند درست باشد، سوال اينجاست كه آيا غربي ها مجاز به دخالت در كشورها هستند و ما به عنوان كشوري تاثير گذار در منطقه، حتي نبايد اظهار نظر انجام دهيم؟

رييس‌جمهور با بيان اينكه ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات منطقه كاملا روشن است، گفت: معتقديم برخورداري مردم از آزادي ، عدالت و احترام و انتخاب دولت ها، حق آنان بوده و آنها بايد دولت هاي خود را خودشان انتخاب كنند و همه نيز بايد اين حق را محترم بشمارند.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين موضوع تنها به خاورميانه منحصر نيست بلكه در همه دنيا به اين شكل است و در حقيقت اين بهاري كه از آن به عنوان بهار عربي ياد مي شود در واقع بهار بشري است كه هنوز مقدمه و جزيي از راه است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بايد بهار انساني در جهان ايجاد شود كه در آن همه ملت ها آزاد بوده و با پيشرفت، عزت، دوستي و احترام اداره شوند، گفت: ملت ها بايد دنيا را اداره كنند و اين بهاري انساني، سرشار از زيبايي و دوستي است كه هرگز با جنگ به دست نيامده و تنها با تفاهم و دوستي ايجاد خواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اگر گروهي با جنگ بر گروه ديگر غلبه كرده و حاكم شوند اين در حقيقت ادامه همان وضع فعلي خواهد بود، خاطر نشان كرد: ما طرفدار تغيير محتوا هستيم و در حاليكه همه ملت ها را دوست داشته و آ‌نها را برابر مي دانيم معتقديم كه ملت ها بايد تصميم بگيرند و هيچكس حق ندارد موضوعي را بر ملت ها تحميل كند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در موضوع سوريه نيز ديدگاه ايران كاملاً روشن است، گفت: ما ملت سوريه را دوست داشته و به آنها احترام مي گذاريم و معتقديم اين حق ملت سوريه است كه حاكمان خود را بدون دخالت ديگران انتخاب كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران معتقد است جنگ هرگز روش خوبي براي حل مسائل در سوريه نيست و كسي كه با جنگ به قدرت برسد و يا بخواهد قدرت خود را تثبيت كند موفق نخواهد بود اظهار داشت: همه بايد در سوريه به تفاهم ملي كه منجر به برگزاري انتخاباتي آزاد شود، رسيده و هر كسي را كه مردم انتخاب كردند، مورد احترام همگان باشد.

رييس‌جمهور با تاكيد براينكه هيچكس حق ندارد به طرفين درگيري در سوريه كمك كند، تصريح كرد: همگان بايد طرفين را به ايجاد تفاهم تشويق كنند چرا كه كشته شدن مردم سوريه از هر طرف كه باشند، موجب ايجاد كينه و از بين رفتن سوريه خواهد بود.

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: تشويق به گفتگو و تفاهم روش روشن جمهوري اسلامي ايران است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: در بحرين نيز اوضاع به همين شكل است؛ خليفه جاي خود را دارد اما مردم نيز بايد دولت را خودشان انتخاب كنند كه بايد در اين راستا با يكديگر گفتگو و تفاهم كنند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: كشتار و جنگ هرگز با مسلمانان مرتبط نبوده و تحميل ديگران است در حاليكه همه بايد دولت ها و ملت ها را به آرامش تشويق كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به نزديك بودن عيد قربان، اظهار داشت: طرفين درگير در سوريه مي توانند در عيد قربان اعلام آتش بس كنند و هيچ كس نبايد از آن سوءاستفاده و يا آن را نقض كند بلكه همه بايد با كمك يكديگر روند برگزاري انتخابات آزاد در سوريه را اداره كنند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: غربي ها علاقه دارند تا همه كشورهاي منطقه را به هم ريخته و بين كشورهاي منطقه دعوا و اختلاف ايجاد كنند و اين در حالي است كه قدرت طلبي در فرهنگ ملت ما وجود نداشته و معتقديم بايد به دنبال عدالت و خدمت به مردم باشيم و اين دستور اسلام و انسانيت است.

رييس‌جمهور همچنين با بيان اينكه دولت و ملت ايران و كويت روابط خوبي با يكديگر دارند و هيچ عاملي نمي تواند آن را تضعيف كند، اظهار اميدواري كرد؛ روابط ميان دو كشور روز به روز بهتر از گذشته شود چرا كه ايران پيشرفت، عزت و استقلال كويت را در راستاي پيشرفت ، عزت و استقلال خود مي داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *