پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اقدامات حزب‌الله در برابر توهین به مقدسات

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 248183
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که این حزب بیانیه ای را آماده کرده و به دولت های آلمان و فرانسه خواهد داد تا تصمیماتی را در مورد ممنوعیت توهین به ادیان اتخاذ کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی در گفت‌و گو با پایگاه خبری الانتقاد نت، علت سستی رژیم‌های عربی و کندی آنها در اتخاذ تصمیم‌های جدی برای جلوگیری از تکرار توهین‌ها به نمادهای اسلامی را تسلیم شدن آنها در مقابل خواسته های مستقیم آمریکا دانست.

وی در عین حال تاکید کرد که اقدام میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان در نشست سران لیما اقدامی قابل توجه بود، وی در این دیدار سعی کرد تا قانونی بین‌المللی در راستای ممنوعیت توهین به پیامبران به تصویب برساند. شیخ نعیم قاسم به همین علت از این اقدام استقبال کرده و خواستار افزایش تحرکات مشابه این اقدام در میان کشورهای عربی دیگر شد.

شیخ نعیم قاسم افزود که حزب الله لبنان در همین راستا کمیته‌ای را برای پیگیری پرونده توهین به نمادهای مقدس اسلامی تشکیل داده و بیانیه‌ای را آماده کرده تا آن را به سفارتخانه‌های فرانسه و آلمان تحویل بدهد و از این کشورها بخواهد تا جلوی توهین‌ها به نمادهای مقدس را بگیرند.

این حزب همچنین در راستای طرحی کامل اقدامات دیگری را نیز انجام داده تا در مقابل پروژه های خصمانه علیه اسلام بایستد، یکی از این اقدامات مکلف شدن تعدادی از متخصصان حقوق بین‌الملل در زمینه ایجاد ایده و ابزارهایی برای انتقال به روند اجرایی ممنوعیت توهین به مقدسات است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به اوضاع داخلی لبنان نیز اشاره کرده و با استقبال از نشست سران اسلامی و مسیحی که در بکرکی برگزار شد، خواستار تکرار این دیدارها شد و گفت که این دیدارها تاثیر زیادی در توقف توهین به پیامبران دارد.

معاون سید حسن نصرالله در مورد انتخابات پارلمانی نیز بار دیگر قانون نسبیت انتخابات را تایید کرده و گفت که این حزب منتظر تصمیم گروه‌های مسیحی در مورد قانون انتخابات است.

شیخ نعیم قاسم از اوضاع سوریه نیز سخن گفت و نسبت به کسانی که در ضربه زدن به این کشور نقشی ایفا می کنند، هشدار داد. وی گفت که جریان المستقبل سعی دارد تا لبنان را به داخل بحران در سوریه بکشاند و می خواهد مرزهای شمالی لبنان را باز کند و محیط امنی برای افراد مسلح در داخل لبنان ایجاد کند.

این شخصیت برجسته حزب الله  لبنان گفت که این حزب اعتقاد دارد که بحران در سوریه فراگیر و طولانی مدت است، چرا که پیچیدگی های منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی دارد.

وی توصیه کرد که لبنان نباید به سکو یا گذرگاهی برای دخالت‌های بین المللی و تخریب واقعیت های سوریه تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *