چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

شهادت دو انقلابی شیعه در عربستان

پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 246790
وزارت کشور سعودی سرانجام به قتل ۲ شهروند شیعه به ضرب گلوله اعتراف کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، نیروهای امنیتی سعودی عصر دیروز مقابل منزلش در "العوامیه" در شرق عربستان هدف گلوله نیروهای امنیتی سعودی قرار گرفت و به شهادت رسید.

در این حادثه تیراندازی "خالد عبدالکریم اللباد" و یکی از رهگذران کشته و چند تن دیگر از جمله یک کودک مجروح شدند.

به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی سعودی عصر دیروز با چند خودرو غیرنظامی به محل زندگی خانواده "اللباد" یورش برده و به سوی او که مقابل منزل ایستاده بود تیراندازی کردند.

وزارت کشور سعودی اخیرا اعلام کرده است که عملیاتی را علیه افرادی که در فهرست ۲۳ نفری تهیه شده از جوانان "العوامیه" تهیه کرده، آغاز کرده است. پیش از این نیز "حسین الربیع" یکی دیگر از جوانان العوامیه به ضرب گلوله به شدت مجروح شد. نیروهای امنیتی سعودی وی را به محل نامعلومی منتقل کرده اند.

پس از انتشار خبرهای متفاوتی در خصوص شهادت ۲ نفر در حمله دیروز نیروهای امنیتی سعودی، وزارت کشور سعودی در بیانیه ای مدعی شد، نیروهای امنیتی هنگام بازداشت "خالد اللباد" به منابع آتش پاسخ گفته اند.

این درحالی است که طبق گفته شاهدان، نیروهای امنیتی در این عملیات پس از پیاده شدن از خودروهای غیرنظامی، به قصد کشتن اللباد، به تیراندزای پرداختند.

نیروهای امنیتی سعودی پس از این تیراندازی، بلافاصله محل تیراندزای را محاصره کرده، و مجروحان را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

تصاویر منتشر شده از پیکر اللباد نشان می دهد که وی در این حمله هدف گلوله های انفجاری قرار گرفته، که استفاده از آن طبق قوانین بین المللی ممنوع است.

وزارت کشور سعودی هنوز نام شهید دوم را اعلام نکرده است.

تیراندازی به سوی منازل در العوامیه

از سوی دیگر نیروهای امنیتی سعودی در مرکز پلیس "العوامیه" دیروز خانه های اطراف را با گلوله هدف قرار دادند.

نیروهای سعودی در این تیراندازی ها، منابع آب را در پشت‌بام منازل هدف گلوله قرار دادند.

نیروهای امنیتی سعودی حدود ۲ ماه قبل نیز قبل از بازداشت "شیخ نمر آل نمر" عالم شیعه عربستانی، وی را در منطقه العوامیه به ضرب گلوله هدف قرار داده و مجروح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *