سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

رويانيان: بازيکنان ما استرس دارند

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب: 245006
مديرعامل پرسپوليس گفت: روي بازيکنان ما استرس هست، آنها وقتي به زمين مي‌روند فکر مي‌کنند که مي‌خواهند کوه دماوند را جابجا کنند.
به گزارش جهان به نقل از ورزش3، محمد رويانيان پس از تساوي امشب تيمش مقابل نفت تهران توضيحاتي را در اين مورد ارائه کرد. وي در خصوص دلايل نتايج ضعيف اين تيم گفت: هواداران و مردم به خوبي مي‌دانند تيمي که داريم بهترين‌هاي فوتبال ايران هستند. اگر اسامي بازيکنان پرسپوليس در اين چند سال اخير را مشاهده کنيم متوجه خواهيد شد که بازيکنان امسال به مراتب بهتر هستند. ما در خط حمله و دفاع بهترين بازيکنان را گرفتيم.
 
وي ادامه داد: در خط دفاع بازيکنان خوب، منسجم و قدرتمندي داريم، در خط حمله نيز آقاي گل ليگ برتر و مهاجم فيکس تيم ملي را به خدمت گرفتيم و واقعا بالاتر و بزرگتر از اين بازيکنان نداريم. ضمن اينکه ايمون زايد و هادي نوروزي نيز در گذشته توانايي‌هايشان را نشان داده‌اند.
 
رويانيان با بيان اينکه در نقاط هافبک دفاعي، هافبک وسط و گوش چپ از همان ابتدا دچار مشکل بوديم، يادآور شد: بازيکناني که مي‌خواستيم و نتوانستيم جذب کنيم ضمن اينکه سوسا را از برزيل آورديم که رباط پاره کرد. بازيکن کره‌اي هم قبل از عقد قرارداد مصدوم شد و يک ماه به دور از ميادين است. البته هنوز سازمان ليگ تکليف‌مان را نسبت به اين بازيکن روشن نکرده است.
 
مديرعامل پرسپوليس افزود: پولادي هم در تيم ملي مصدوم شد و فشار را بر تيم بيشتر کرد، اما با اين حال با مصدوميت اين تعداد مقابل نفت صدرنشين، بازيکنانم زحمت کشيدند و تمام توان‌شان را نشان دادند. با اين حال آنچه که به طور کلي اشکال ما است، مي‌‌توان به مسائل روحي و رواني اشاره کرد.
 
وي عنوان کرد: مربي را آورده‌ايم که در 12 سال 23 جام آورده است، رکورد 54 بازي بدون باخت را ثبت کرده، در سال 2006 مربي برتر آفريقا و در سال 2009 مربي برتر پرتغال شده است و به طور ميانگين در هر سال 3 جام بدست آورده است. بنابراين گزينه خارجي را که بايد انتخاب مي‌کرديم، اين رزومه‌ها مطرح بود. پس مي‌بينيد که بهترين بازيکنان و بهترين مربي را آورديم.
 
 
 
رويانيان با اشاره به اينکه زمان مناسبي را براي جذب مربي انتخاب نکرديم، افزود: صحبت‌هايي که مبني بر ميلياردي بودن بازيکنان و دارا و ندارها شد، فشارهايي را بوجود آورد و آنها وقتي به زمين مي‌روند فکر مي‌کنند که مي‌خواهند کوه دماوند را جابجا کنند و استرس دارند و ضمن اينکه برخي با شيطنت‌هاي خود بازيکنان مان را تخريب کردند.
 
 
 
رويانيان در ادامه در خصوص مشکلات مربوط به پرسپوليس گفت: براي بحث سرمربيگري تا آخرين لحظات منتظر دنيزلي بوديم و مي‌خواستيم او را نگه داريم ولي در واقع دنيزلي در سخت‌ترين شرايط قرار داشت و نتوانست به ايران بازگردد و خداوکيلي دير بود که اين نکته هم از بدشانسي‌هاي ما محسوب مي‌شد. ما تا پايان اين فصل با دنيزلي قرارداد داشتيم و من هنوز از وي طلب دارم. فردا نيز نماينده ما به ترکيه مي‌رود تا بابت اين پول با اين مربي ترک مذاکره کند.
 
وي افزود: بنابراين ما اصلا امسال دنبال مربي نبوديم و دقيقه 90 دچار مشکل شديم. ضمن اينکه در بحث انتخاب مربي جديد نيز با مردم و هواداران مشورت کرديم و آنها عمدتا مي‌گفتند مربي خارجي بياوريد.
 
رويانيان با اشاره به اشکالاتي که براي اين تيم در خصوص جذب مربي خارجي بوجود آمد گفت: خواستيم متسو را بياوريم که شب‌نامه پخش کردند و هنوز نيامده گفتند که منشوري است و جوسازي را عليه‌اش آغاز کردند. اين درحالي است که متسو مسلمان شده و اسمش را به عبدالکريم تغيير داده است.
 
وي در پاسخ به اين سؤال که چرا مانوئل ژوزه قافيه را باخته است، تاکيد کرد: اينطور نيست؛ ما با هم صحبت کرديم و وي به من يادآور شد که «فشار قهرماني» بازيکنان را دچار مشکل کرده است. اين درحالي است که ژوزه به بازيکنان تاکيد کرده که نمي‌خواهد براي قهرماني بجنگيد بلکه با هدف پيروزي در چند بازي پياپي بايد کاري کنيد که از اين فشاري که بر رويتان قرار دارد خارج شويد و من معتقدم که چند برد متوالي مي‌تواند به تيم کمک کند. استدلال ژوزه همين است.
 
رويانيان يادآور شد: همانطور که پس از هر بازي با پيشکسوتان صحبت مي‌کنم بعد از اين بازي هم با پيرواني صحبت کرده و او نظرات خوبي را به من داد. ما بايد در حال حاضر تحمل کنيم و تيم را پرورش دهيم. هواداران هم بايد تحمل کنند و راهي جز تحمل و گردنه سخت مشکلات نداريم چرا که در حال حاضر تغيير چيزي جز ضرر ندارد بنابراين بايد پخته‌تر عمل کنيم.
 
وي گفت: هواداران مي‌دانند من نوکرشان هستم و هر کاري که باشد انجام مي‌دهم حتي اگر به ضررم باشد و حيثيتم را به خاطر آن بدهم.
 
رويانيان در پاسخ به اين سؤال که تا چه زمان قصد حمايت از ژوزه را داريد، گفت: اميدوارم به سمت صدر جدول حرکت‌مان را آغاز کنيم و امسال سالي نيست که ما ضربه بخوريم اما سال آينده بايد قهرماني‌مان را براي چند سال در ايران و حتي آسيا تثبيت کنيم. الان نمي‌توانم بگويم که چه برنامه‌هايي دارم اما زيرساخت‌ها و برنامه‌ها آماده است و اگر وقت باشد آنها را ارائه مي‌کنم.
 
مدير عامل پرسپوليس در پايان گفت: اصلا من مديريت بلد نيستم، اما دو سال وقت مي‌خواهم تا تيمي در شأن ايران و آسيا درست کنم و معتقدم که خيلي از ويرانه‌ها بايد درست شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *