شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مناسبت‌های جدید تقویم سال 1392

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب: 243155
مناسبت‌های جدید برای درج در تقویم سال 1392 به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
به گزارش جهان براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 12 مناسبت برای درج در تقویم رسمی کشور در دستور کار جلسه 717 این شورا قرار گرفت.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با درج در متن تقویم و نامگذاری روزهای 20 فروردین ماه؛ سالروز شهادت ˈمرتضی آوینیˈ به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی،17 شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، 12 آذر با نام روز جهانی معلولان، 20 مهر به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، 13 جمادی‌الثانی به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، 5 ذی‌القعده با نام روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و 18 تیرماه؛ سالگرد درگذشت مرحوم ˈمهدی آذر یزدیˈ به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان موافقت و این مناسبت ها را تصویب کردند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با درج پنج مناسبت دیگر در ضمیمه تقویم رسمی کشور موافقت کردند که این مناسبت ها شامل روز پدافند غیرعامل: 8 آبان، روز بزرگداشت آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی : 30 تیر، سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی : 15 مرداد، روز شهرداری و دهیاری : 14 تیر، روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا (ص): 10 شهریور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *