شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
مشروح دیدارمقامات الجزایر،سریلانکا،پاکستان، بنین وسودان با رهبرانقلاب؛

مراقب باشیم در شناخت و تحليل اوضاع دچار اشتباه نشويم

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 242174
مقامات کشورهای الجزایر، سریلانکا، پاکستان، بنین و سودان عصر امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
مراقب باشیم در شناخت و تحليل اوضاع دچار اشتباه نشويم
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مقامات کشورهای الجزایر، سریلانکا و پاکستان عصر امروز (جمعه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد برای مقابله با تروریسم ضروری است


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور پاکستان، تروریسم را موجود مزاحم تحمیل شده از جانب غرب به ملت‌های منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا و قدرت‌های غربی هرجا پا بگذارند شر و فساد و ناامنی به همراه می‌آورند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ‌همگرایی کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد را، برای مقابله با تروریزم ضروری خواندند و افزودند: باید همه در مقابل زورگویی‌ها و تحمیلات قدرت‌های بزرگ احساس مسئولیت کنیم و در مقابل آن بایستیم.

رهبر معظم انقلاب با یادآوری احساس و نگاه مثبت ایرانیان به ملت مسلمان، مؤمن، صمیمی و با فرهنگ پاکستان افزودند: امیدواریم با یاری خداوند مشکلات تحمیل شده به پاکستان پایان یابد.

رئیس جمهور پاکستان نیز، روابط دو ملت را روابطی عمیق و خویشاوندی خواند و با اشاره به تلاش اسلام آباد برای گسترش روابط گفت: ایده‌های حکیمانه شما درباره وحدت و ایستادگی کاملاً مورد قبول ماست.

آقای آصف زرداری با قدردانی از برگزاری خوب و موفق اجلاس سران افزود: این اجلاس به جهانیان نشان می‌دهد که مشکلات خود را باید چگونه حل کنند.

* ایران و سریلانکا نشان دادند ایستادگی در مقابل سلطه‌طلبان امکان‌پذیر است


بر اساس این گزارش،‌ رئیس جمهور سریلانکا نیز عصر امروز (جمعه) با رهبر معظم انقلاب دیدار داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور سریلانکا، وحدت کشورهای دوست را موجب تقویت جایگاه، افزایش قدرت و تأمین منافع ملی آنها خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به القائات سیاسی و رسانه ای قدرتهای سلطه گر افزودند: آنها سعی می کنند خود را شکست ناپذیر جلوه دهند اما تجربیات ایران و سریلانکا نشان می‌دهد ایستادگی در مقابل استعمار و سلطه طلبان امکان پذیر است.

ایشان، حمایت سریلانکا از ملت فلسطین و احترام به حقوق مسلمانان در سریلانکا را از اقدامات قابل توجه این کشور برشمردند و از علاقه مندی و تأکید رئیس جمهور سریلانکا برای گسترش روابط استقبال کردند.

آقای ماهیندا راجا پاگسا نیز با قدردانی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس سران عدم تعهد گفت: پیشنهاد عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاحهای هسته ای و سخنان جنابعالی درباره فلسطین، بسیار جالب توجه بود.

رئیس جمهور سریلانکا، با اشاره به تلاشهای این کشور برای مبارزه با تروریسم و تأمین حقوق مسلمانان این کشور گفت: مطمئنیم که با کمک شما می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

رئیس جمهور سریلانکا با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه صنعت داروسازی، کشاورزی و طرحهای توسعه، ‌خواستار گسترش همه جانبه این روابط شد.

* دولت الجزایر همواره برای ایران شریکی خوب در جبهه مقاومت بوده است


همچنین رئیس مجلس الجزایر نیز عصر امروز (جمعه) با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس الجزایر، با تجلیل از سابقه انقلابی و مجاهدت ضد استعماری مردم الجزایر گفتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت الجزایر همواره یک شریک خوب و در جبهه مقاومت بوده است.

ایشان با تأکید بر اینکه الجزایر می تواند نقش تأثیرگذارتری در جنبش عدم تعهد ایفا کند، خاطرنشان کردند: ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و الجزایر وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را به مرحله عمل رساند.

آقای عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار، حضور سران و مقامات کشورهای مختلف در اجلاس تهران را در شرایط کنونی، بسیار پرمعنا و مهم دانست و گفت: الجزایر نیز خواهان گسترش روابط بیشتر با ایران است که باید با تشکیل کمیسیون‌های مشترک، این موضوع به مرحله عمل برسد.

*در شناخت و تحليل اوضاع دچار اشتباه نشويم


بر اساس این گزارش آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان از ديگر مقاماتي بود كه عصر امروز(جمعه) با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار بر لزوم تحرك بيشتر كشورهاي اسلامي و منطقه در مسائل مهم تأكيد كردند و افزودند: جنبش عدم تعهد ظرفيت خوبي است تا كشورهاي اسلامي و مستقل، توانايي ها و تأثيرگذاري و ابتكار عمل در مسائل منطقه از جمله فلسطين و سوريه را به دست گيرند.

ايشان لزوم هوشياري در قبال طراحي هاي بدخواهان ملت هاي اسلامي را نيز يادآور شدند و تأكيد كردند: بايد مراقب بود در شناخت و تحليل اوضاع دچار اشتباه نشويم.

آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان در اين ديدار با ابراز خرسندي از برگزاري موفقيت آميز اجلاس عدم تعهد در تهران، مسائل منطقه، فلسطين و سوريه را از جمله مسائل مهم و نگران كننده دانست كه بايد از ظرفيت جنبش عدم تعهد براي حل آن مسائل استفاده شود.

*تنها راه رهايي از سلطه استعمارگران، بازيابي هويت اصلي خود است


آقاي يايي بوني رئيس جمهور بنين و رئيس دوره اي اتحاديه آفريقا از دیگر مقامات كشورهاي مختلفي بود كه عصر امروز(جمعه) با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كرد.

آقاي يايي بوني در سخنان خود ضمن اعلام آمادگي اتحاديه آفريقا براي همكاري جدي و نزديك با جمهوري اسلامي ايران به عنوان رياست جنبش عدم تعهد، اين جنبش را با حضور دو سوم كشورهاي عضو سازمان ملل متحد و پنجاه و سه درصد جمعيت جهان، ظرفيتي بسيار مهم و تأثيرگذار دانست و با اشاره به امكانات و تواناييهاي كشورهاي آفريقايي گفت: اتحاديه آفريقا و جنبش عدم تعهد با همكاري يكديگر مي توانند نقش جدي در مسائل بين المللي ايفا كنند و ما معتقديم مشكلات و نبود امنيت در دنياي امروز ناشي از سوء مديريت جهاني از جمله ساختار غلط شوراي امنيت و تسلط برخي قدرتها از جمله امريكا بر سازمانهاي بين المللي همچون بانك جهاني و صندوق بين المللي پول است.

رئيس جمهور بنين، استفاده صلح آميز از منابع انرژي از جمله انرژي هسته اي را حق همه كشورها دانست و گفت: ما به عنوان اتحاديه آفريقا آمادگي كامل داريم تا با همكاري با جنبش عدم تعهد، در جهت ايجاد همبستگي و صلح جهاني گام برداريم.

رهبر انقلاب اسلامي بعد از سخنان رئيس جمهور بنين با تجليل از روحيه نشاط،‌ اميد و اعتماد به نفس و تحليل صحيح آقاي يايي بوني از شرايط جهاني و مشكلات آن، گفتند: جمهوري اسلامي ايران همواره براي هر شخص و ملتي كه داراي چنين روحياتي باشند، احترام فراوان قائل است.

حضرت آيت الله خامنه اي توجه به قاره آفريقا را از چارچوبهاي اصلي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران برشمردند و افزودند: ما قاره آفريقا را به دليل فرهنگ هاي عميق و كهن آن، بسيار مهم مي دانيم.

ايشان با اشاره به استعمار قاره آفريقا بوسيله قدرتهاي غربي و خسارات و صدمات ناشي از اين استعمار در كشورهاي آفريقايي، خاطرنشان كردند: تنها راه رهايي از سلطه استعمارگران، بازيابي هويت اصلي خود و تكيه بر نيروي ذاتي دروني است.

رهبر انقلاب اسلامي، همكاري و همبستگي كشورهاي مستقل را ضروري خواندند و بر لزوم هوشياري در قبال دشمنان اين وحدت و هماهنگي، تأكيد كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *