شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۳۰

ناطق نوری: امام جمعه قم از طرف بیت رهبری توبیخ شد/ چرا من محاکمه نشدم؟

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 238628
ناطق نوری گفت: تعارف نمی کنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعاً برای من سوال است و اصلاً این برای من مسئله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می بینند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام ناطق نوری در گفت وگو با «نگاه پنجشنبه» گفته است: 

عده ای به نام شیعه غلو میکنند، یا تالی اند یا غالی و این به تشیع ضربه می زند. در جامعه خودمان هم تعابیری وجود دارد که به اعتقادات و دین مردم ضربه می زند. امروزه ائمه در کنار مردم نیستند، ولی ببینید درباره بعضی از علما چقدر غلو می کنند. مثلاً یک روحانی یا منبری در یک سخنرانی  حرف هایی می زند درباره یک آقایی که از دنیا رفته و نمیشود راست و دروغ آن حرف ها را از او پرسید. بعضی چنان کشف و کراماتی برای این ها قائل می شوند که نه با عقل جور در می آید نه با شرع. مثلاً می گویند فلان عالم بزرگ خدمت آقا امام زمان رسیده و امام زمان به او چنین و چنان گفته. در روایات داریم آنهایی که به دیدار امام زمان شرفیاب می شوند، اصلاً نباید اظهار کنند یعنی مجاز و مامور به اظهار نیستند. بعداً دیگران از روی قرائن و شواهدی می فهمند که او شرفیاب می شده والا اگر اینطور باشد هرکسی از راه رسید می تواند ادعا کند امام زمان را دیده. ثمره و اثر سوء این غلوها درباره شخصیت ائمه و نهی نشدنشان از این منکر عوارض دیگری خواهد داشت. چیزی مثل آنچه چند سال پیش در کرج رخ داد. وقتی مانع غلو نشوید تبدیل می شود به خرافات و موهومات و آنوقت این کمکم رایج می شود و به حساب دین و اسلام و انقلاب گذاشته می شود و به همه اینها ضربه می زند.
 
 اینکه کسی بیاید و بگوید وقتی مقام معظم رهبری به دنیا آمده قابله ایشان ناگهان الله اکبر گفته، برای اینکه ایشان وقتی به دنیا آمده گفته است: یا علی. این مزخرفات است. توهین به مقام معظم رهبری است. اینجور حرفها ضد ولایت فقیه است. اتفاقاً اینجاست که باید بگوییم: مرگ بر ضد ولایت فقیه. ببینید چقدر این حرف موجب سوء استفاده قرار گرفت. البته آقایی که این حرف را زده از طرف بیت مورد توبیخ قرار گرفت ولی مردم از این توبیخ ها مطلع نشدند.
 
 بنده قائلم به اینکه در حکومت ما رودربایستی هست. باید رودربایستی را  کنار بگذاریم. هرکس تخلف کرد با او برخورد کنیم. حالا هرکه باشد. نگوییم بد است. امیرالمومنین این کار را نمی کرد. من ناطق اگر واقعاً تخلف دارم باید بررسی شود. اساساً چرا مثل منی مورد سوال و مواخذه قرار نگرفت. واقعاً این سوال جدی من است.
 
تعارف نمی کنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعاً برای من سوال است و اصلاً این برای من مسئله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می بینند. ما روحانی هستیم. در انقلاب هم بوده ایم. متاسفانه به ما انقلابی هم می گویند، الگوی مردمیم. خوب اگر بنا باشد یک شیخی که مردم به او دلبسته بودند، و قبل از انقلاب پای منبرش می نشستند و  دنبال او آمدند و انقلاب کردند، متهم شود و اتهامش بررسی نشود، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می گذارد.
 
اگر رودربایستی ها و جناح بندی ها را کنار بگذاریم با همین قانون اساسی می شود خیلی کارها کرد. برادر من، راحت بگویم چپ و راست هر دو از نظر من محکومند. هر دو گروه را بنده به یک معنا، در امر حکومت قبول ندارم. یک روز می گفتیم راست و چپ، حالا می گوییم اصولگرا و اصلاح طلب، یک روز می گفتیم خط سه و دو و یک روز می گفتیم طرفدار مستضعف و سرمایه دار. همه اش یک چیز است و همه اش به نظر من جنگ های سیاسی و جنگ قدرت است. به همین دلیل هم می بینید کسی که دیروز از پابرهنه دفاع می کرد و طرفدار مستضعف بود امروز برعکس شده و آنکه دیروز طرفدار سرمایه داری بود امروز طرفدار مستضعفان شده. این چیزها اصلاً ریشه ندارند و همه این مسائل سیاسی اند. عیب کار ما، در زمینه ساختار این است که ما، یک: دموکراسی را آورده ایم اما ابزار دموکراسی را وارد نکرده ایم. شما باید روی این نکته تکیه کنید. دو: قاعده بازی را بلد نیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این حرف ها که هیچ ، گول حرف های قلمبه و سلمبه تر از این حرف ها رو هم دیگه بعد از این نمی خوریم
حرف دلسوزان انقلاب را باید دلسوخته های انقلاب بزنند تا به دل بنشیند .
حرف اگر از دل برآید
لاجرم بر دل نشیند
حقا که شاگرد خمینی کبیر هستی
حقیقتا آقای ناطق مالک اشتر زمان است ....
United States
خداييش راست ميكه حرف حساب كه جواب نداره!
Iran, Islamic Republic of
مواخذه شده ای خبر نداری! سکوت در هنگام نیاز به روشنگری، در یاری حق، هیچ توجیهی ندارد.
United States
منظور آنست که عوامل فتنه را محاکمه نکنند چون همه یکی هستند؟؟ یعنی زمینه سازی برای بازگشت یواشکی فتنه گران؟؟
United States
از اولم کسی نگفته بود خود کاری کردی کردی
آقای ناطق شما وامثال شما بفرمایید تا حالا از میدان انقلاب به پایینتر پا گذاشته اید؟مردم دوست دارند مسوولین را بین خود ودر همسایگی خود ببینند نه اینکه دست روی هر مسوولی میگذاری باید بالاتر از نیاوران دنبالش بگردی.اینه که باعث میشه واسه مردم در مورد سلامت برخی سوال پیش میاد.اینه که وقتی شما ها از مرام علوی سخن به میان می آورید آدم سخت باورش میشه یا اصلا باورش نمیشه! ما روحانیت ودین رو دوست داریم .اما سوء استفاده از این دو رو به غایت دشمن داریم!
درود بر اسلام وقرآن!
جناب آقای ناطق نوری!
گاهی اوقات مصلحت ایجاب می کند که حقایق مطرح نشوند.
نمی شود با مطرح کردن تمامی حقایق آرامش را از کشور گرفت.
در مصلحت اندیشی رهبری هیچگونه شکی نیست! تحمیل مصلحت به رهبری یکی از راه های خول دل دادن به رهبریه
درود بر شرفت ناطق نوری
United Kingdom
چرا دراین سه سال حرف نزدی؟ حالا مواخذه شوی؟!!!
واقعا که آبروی شیعه و روحانیت رو این آقا ( امام جمعه قم ) برد..و جالب این که هیچکس از ستاد ائمه جمعه هم هیچ موضع روشنی نگرفت!
اولا دموکراسی نه، مردمسالاری ديني
ثانيا ابزار لازم برای مردمسالاری ديني، آموزه های ديني و فرهنگ دينداري و ولايت مداريست.
ثالثا همه بدند فقط شما خوبي؟!
درضمن دوستان جهان توجه کنيد که ايشان نامي از کسي نياوردند :"البته آقایی که این حرف را زده از طرف بیت مورد توبیخ قرار گرفت ولی مردم از این توبیخ ها مطلع نشدند."
چقدر زیبا سخن فرمود این شیخ عزیز.ولی باید عرض کنم عدم پیگیری یا پیگیری قوه قضاییه دلیل برائت یا مجرم بودن کسی نیست. سرکار علییه فائزه رفسنجانی و برادرش و ... محاکمه شوند یا نه آزادند هر لطمه می خوان به نظام و انقلاب بزنن و راست راست راه برن و به ریش همه شهدا و ... بخندند در مقابل امثال طلبه سیرجانی و کسانی که دنبال عدالت هستند باید خفه خون بگیرند .برادر عزیز خودت رو بخاطر عدم پیگیری مصون از خطا ندون ...
Iran, Islamic Republic of
باریک الله به آقای ناطق نوری بعد از مدتها ! خیلی خوبه مثلا آقای ... امام جمعه قبلی ... هم در مورد اتهامات زمین خواریشون مورد سوال علنی قرار بگیرن تا به همه روشن بشه راست و دروغش. باز هم بارک الله به شما, خب ابزار دم کرسی و قاعده بازی را رواج بدین. ببینم دوباره میخواین کاندید بشین؟ حرفاااااااای قشنگ میزنی.!
به این میگن یه سیاستمدار پیرو ولایت فقیه
آقایون مدعی یاد بگیرن
United States
جناب آقای ناطق
توقع ندارید که از طرف بیت شما را توبیخ کنند که چرا در مورد فتنه موضع نگرفتید؟ اون آقا باید توبیخ می شد ولی شما نمی توانید از این نمد برای خویش کلاه تهیه کنید. شما دو مطلب کاملا غیر مربوط را به هم ربط داده اید. بپذیرید در ایام فتنه نسبت به نظام و آقا کوتاهی کردید و طبع بلند رهبری بری از این است که یاران نیمه‌راهی چون شما را توبیخ کند.
United Kingdom
آقای ناطق اگر نیاز بود در رسانه گفته شود که ایشان از طرف بیت مقام معظم رهبری توبیخ شده اند حتما از طرف بیت این کار صورت می گرفت نیازی نیست که شما از دفتر آقا ... جلوتر بروید.
اون ... که در مورد رهبر اون مزخرفات رو گفت رو باید جلو ملا عام توبیخ کنند. اون آبروی اسلام و انقلاب رو برده کمتر از افرادی که با این انقلاب می جنگند خیانت نکرده که چه بسا بیشتر.
در مورد آقای ناطق؛ ای شیخ خوش بیان سال 88 کجا بودی ؟ در ویلای اوزکلا یا در خانه تهران؟ تویی که بهت می گویید انقلابی من سر مزار پدر بزرگوارتان و برادرتان در اوزکلا رفتم . چرا مردم باید از آقای ناطق ( مردم ده اوز رو میگم) ناراحت باشن.
خدا را شكر هنوز مرداني هستند كه حرف حق بزنند . درود بر شرف و غيرت و مردانگي ناطق نوري .
خدا كند ناطق نوري براي انتخابات رياست جمهوري آينده كانديدا شود . فكر مي كنم تنها راه برون رفت از مسايلي كه امروز كشور درگير آن است ، آمدن ناطق نوري است . وي شخصي با درايت و در خدمت نظام و مردم است و به فرموده مقام معظم رهبري در دلبستگي آقاي ناطق به نظام شكي نيست .
ناطقی که من می شناختم و دوست داشتم در فتنه ی 88 مُرد!

چقدر آقا گفت خواص سکوت نکنند، ایشان یک کلمه حرف زد؟ من سال ها از ایشان در مقابل دوستان حزب اللهی ام حمایت می کردم، اما عملکرد ایشان در فتنه ی 88 دهانم را دوخت!
Germany
دلبستگی به نظام داشتن لزوما به معنای کفایت مدیریتی داشتن نیست برادر
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق: مساله ای که نباید گفته میشده گفته شده و به موقع هم جمع شده و رفته. اولا شما چرا دوباره ان را زنده میکنید و باعث میشوید جو دوباره ای ایجاد شود و کسانی هم که اصلا از ماجرا خبر نداشتند خبردار شوند مگر حرف دیگری ندارید که بزنید؟ثانیا شما نباید این طور توهین امیز صحبت کنید. مطرح کردن چنین مسایلی در انظار عمومی مذموم است لکن اصل ان میتواند اتفاق افتاده باشد و شما نباید بگویی مزخرفات.این خود توهین است.ثالثا اگر شما خیلی مشتاق هستید مورد سوال واقع شوید یک شکایتی بعد از اتمام ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد از ایشان بکنید تا همه چیز شفاف گردد .
Iran, Islamic Republic of
این آقایونی که امروز دم از مردمداری و... می زنند رو یکبار همین مردم در سال 76 به موزه های تاریخ سپردند. تنها اشکالش هم این بود که خرج های تبلیغاتی فراوانش و حمایت هاش از هاشمی رفسنجانی باعث شد که به موزه بپیونده. خدا رو شکر که امثال ایشون و کاندیدای رقیب شون هیچ جایگاهی در میان مردم ندارن
مردم به شما دلبسته بودند؟ پس چرا بازنده انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم شدی؟
Iran, Islamic Republic of
خوب اگر بنا باشد یک شیخی که مردم به او دلبسته بودند ، و قبل از انقلاب پای منبرش می نشستند و دنبال او آمدند و انقلاب کردند ، متهم شود و اتهامش بررسی نشود ، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می گذارد. جناب ناطق اولا" مردم براي انقلاب دنبال شما راه نيفتادند . حالا مگر چند نفر شما را مي شناختند ؟ ثانیا" از دلبستگي مردم بخودتان مطمئنيد ، حاج آقا به همين زودي دوم خرداد را فراموش كرديد ؟ البته من به آقاي ري شهري رآي دادم
واقعا" لذت بردم از صحبتهای جالب یار امام و معتمد رهبری خدا کنه ایشون در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رای بیارند تا دل رهبری و مردم انقلابی را شاد کنند. فقط آقای ناطق میتونه آرامش و امنیت رو دوباره به مملکت برگردونه.
هم ناطقی هم نوری الحق رییس جمهوری.
کجای قران ، حدیث روایت آمده که در مقابل کسی که گستاخی وفحاشی می کند باید سکوت کرد ؟!
در حالی که حضرت آقا یکی از نشانه ای پیشرفت 33 سال کشورمان را مردمسالاری دینی میدانند این شیخ هنوز از دموکراسی غربی حرف میزند و تازه خلاف فرمایشات آقا معتقد است مردم سالاری موجود در کشور ما هنوز حتی در حد دموکراسی احمقانه غربی هم نیست و باید بیش از این غربزده شویم و باقیش را هم وارد کنیم!! واقعا به اینهمه بی اطلاعی از نقطه نظرات رهبری چه باید گفت. دیگه این بابا پیر شده و قافیه را بکل باخته و خودشم خبر نداره. دارم یاد کروبی می افتم...