جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024
 
۰
۱

ناداوري‌ها در بوكس صداي ژاپن را هم در‌آورد

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 237434
پس از حذف ناجوانمردانه علی مظاهری از رقابت‌های بوکس المپیک، ژاپنی‌ها هم به نحوه قضاوت داوران در این بازی‌ها معترضند.
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نحوه قضاوت داوران در مسابقه بوکس "ساتوشی شیمیزو" از ژاپن و "عبدالحمیدف" آذربایجاني اعتراض شدید ژاپنی‌ها را در پي داشته است.
 
بوکسور ژاپنی تا راندنهایی با نتیجه 12 بر 5 از حریف خود عقب بود اما در این راند موفق شد، حریف را 5 بار "ناک‌دان" کند. با این حال، داوران تنها 5 امتیاز به او دادند تا بوکسور آذربایجانی در نهایت با نتیجه 12 بر 10 به پیروزی برسد. مسئولان تیم ژاپن بلافاصله مبلغ 500 دلار را که برای رسیدگی به اعتراض‌شان نیاز بود، پرداخت و اعتراض رسمی خود را نسبت به قضاوت داوران مطرح کردند. قرار است نتیجه رسیدگی به این موضوع تا امروز (پنجشنبه) معلوم شود.
 
شیمیزو پس از این مسابقه گفت: از مشاهده نتیجه نهایی شوکه شدم. حریفم بارها به زمین افتاده بود. چرا نباید پیروز می شدم؟ نمی‌فهمم. در این رقابت همه تلاشم را کرده و واقعا عملکرد خوبی داشتم. انگلیس خانه بوکس است و تماشاگران هم از من حمایت کردند که از این موضوع خیلی خوشحالم. این یک لحظه به یادماندنی است. نمی‌فهمم چرا داوران علیه من رای دادند. نمی‌دانم دیگر چه کاری از دستم ساخته است.
 
در رقابت های سنگین وزن بوکس المپیک نیز علی مظاهری، بوکسور ایران در حالی که در راند دوم از حریف خود پیش بود، در کمتر از یک دقیقه سه اخطار را دریافت و مسابقه را واگذار کرد. کارشناسان داوری بوکس معتقدند اخطارهای مظاهری بی‌دلیل بوده و داوران با ناجوانمردی او را بازنده کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیان
Iran, Islamic Republic of
بوکس بهترین ورزش دنیاست.