جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

عکسی که ناسا از خورشید گرفت

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 235716

 
 

 علمولوژی: همیشه به ما گفته می شده که مستقیم به خورشید نگاه نکنید، چون چشمانتان آسیب می بینند، اما حالا گروهی از دانشمندان ناسا این کار را کردند! آنها با استفاده از یک تلسکوپ مخصوص که ” تصویرساز خورشیدی با کیفیت بالا High Resolution Coronal Imager” نام دارد، توانستند این کار را انجام دهند (در این جا ما به این تلسکوپ اختصاراً های – سی / Hi – C می گوییم).

تلسکوپ های – سی توسط یک راکت ۵۸ فوتی که فقط ۱۰ دقیقه در مسیر مشخصی می توانست حرکت کند، پرتاب شد. در ۵ دقیقه این تلسکوپ توانست ۱۶۵ عکس بگیرد و بعد از آن های – سی به ایستگاه موشکی شن های سفید در نیو مکزیکو بازگشت. دانشمندان این تلسکوپ ۳۰۴ سانتی متری را برای عکس برداری از نقاطی از خورشید فرستادند که به خاطر وجود لکه های خورشیدی، فعالیت های مغناطیسی شدیدی دارند.

دانشمندان اعلام کرده اند که عکس های گرفته شده از خورشید توسط این تلسکوپ خوب و قابل قبول هستند. بد نیست بدانید که ستاره خورشید ۱۰۰ برابر بزرگتر از زمین است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *