کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نکته خطاب به برخی مسئولان دولتی؛

مگر قرار است، تحریم‌ها آسان‌تر شود؟

31 تير 1391 ساعت 2:01

بيش از 30 سال است كه تحريم‌هاي اقتصادي اروپا و آمريكا عليه جمهوري اسلامي شروع شده بنابراين ساختار كشور در مقابل كليت تحريم‌ها مقاوم شده و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند ملت ما اكنون در مقابل تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب، واكسينه شده است.


جهان نیوز - گروه سیاسی:
مدتی است مسئولان دولتی با تکرار این موضوع که تحریم‌های جدید، «سخت‌ترین نوع تحریم‌ها علیه ایران است»، تلاش دارند به طور غیرمستقیم بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت اقتصادی کشور را توجیه کنند.

این اظهارنظر  که بیشتر از سوی مقامات ارشد دولتی بیشتر بیان می‌شود، در حالی بیان می‌شود که اساساً گسترش تحریم‌ها به یک امر بدیهی و پذیرفته‌شده در مراودات جمهوری اسلامی با دشمنان تبدیل شده است.

نکته آن است که همواره پس از آن که فشارها و برنامه‌های دولت‌های غربی علیه ایران، نتیجه نمی‌دهد و ایران دست از آرمان‌ها و اصول انقلابی خویش بر نمی‌دارد، آنها برنامه‌های جدیدتر و تحریم‌های شدیدتری را علیه کشورمان لحاظ می‌کنند به این امید که به اهداف خود برسند.  تحریم ها تازگی ندارد اما ناگفته نماند، مسئولان دولتی بهتر می دانند که آنچه که هم اکنون به عنوان "تحریم ایران" از آن نام برده می شود بیشتر جنبه روانی و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد تا آنکه بخواهد عملی باشد لذا لازم است که نخبگان در دام تبلیغات سنگین طرف غربی در مورد تحریم و تاثیر تحریم ها نیفتند چه که یک هدف اصلی و اول دشمن، خالی کردن دل مسئولان و مردم ایران و در نهایت تخریب رابطه نزدیک مردم و نظام است.

 بنابراین ذکر این سخن که «تحریم‌ها نسبت به گذشته، شدیدتر شده است»، اساساً تکرار بدیهیات است. مگر قرار بوده تحریم‌ها آسان‌تر و ملایم‌تر شود؟ اصلاً‌ مگر از کشورهای غربی که تحت هدایت آمرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، می‌توان انتظار داشت که از فشار بر ایران، دست بردارند؟ مگر می‌توان تصور کرد که غربی‌ها بدون به دست آوردن امتیازی از ایران، فیتلیه تحریم‌ها علیه کشورمان را پایین بکشند؟

بيش از 30 سال است كه تحريم‌هاي اقتصادي اروپا و آمريكا عليه جمهوري اسلامي شروع شده بنابراين ساختار كشور در مقابل كليت تحريم‌ها مقاوم شده و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند ملت ما اكنون در مقابل تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب، واكسينه شده است.  از سوی دیگر ثابت شده که تحریم های اخیر بیش از آنکه بخواهد ضرر و زیانی را متوجه ایران کند، این جبهه لجوج و متزلزل غرب را زیانکار کرده است و کارخانجات کوچک و بزرگ کشورهای غربی را از نفت و بازار ایران محروم کرده است.

تحریم ایران کارخانه پژو را تعطیل کرد

بنابراین از دولتمردان انتظار می‌رود بیش از این بر این موضوع که تحریم‌ها نسبت به گذشته شدیدتر شده، تکیه نکنند و بدانند که موضع ملت ایران، همان سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند: «ما سى و سه سال است مواجه‌ايم با دشمنى‌هاى استكبار. امروز جنجالهاى جهانى و سر و صداى تبليغات جهانى متوجه شده است به اينكه ما ايران را تحريم كرديم. آنها نمي فهمند و درك نمي كنند كه سى سال است ما را در مقابل تحريم واكسينه كردند. ما سى سال است تحريميم. ما واكسينه شديم در مقابل تحريم. تحريم به ما ضربه نمي زند. ملت ايران ايستاد. ملت ايران با جان خود، با مال خود، با عزيزترين عزيزان خود در مقابل توطئه‌هاى دشمن ايستاد. امروز ما نسبت به سى سال قبل صد برابر قويتر و جلوتر هستيم. امروز ما در ميدان علم، در ميدان سياست، در ميدان اقتصاد، در مديريت كشور، در بصيرت عميق مردمى، بمراتب جلوتر هستيم از روزهاى اول انقلاب و اين در چالش با دشمنى دشمنان، براى ملت ايران حاصل شده است.»  (21 تیرماه 1391 در دیدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی )


کد مطلب: 234825

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/234825/مگر-قرار-تحریم-ها-آسان-تر-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com