پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵
یک نکته خطاب به برخی مسئولان دولتی؛

مگر قرار است، تحریم‌ها آسان‌تر شود؟

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب: 234825
بيش از 30 سال است كه تحريم‌هاي اقتصادي اروپا و آمريكا عليه جمهوري اسلامي شروع شده بنابراين ساختار كشور در مقابل كليت تحريم‌ها مقاوم شده و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند ملت ما اكنون در مقابل تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب، واكسينه شده است.
مگر قرار است، تحریم‌ها آسان‌تر شود؟
جهان نيوز - گروه سیاسی:
مدتی است مسئولان دولتی با تکرار این موضوع که تحریم‌های جدید، «سخت‌ترین نوع تحریم‌ها علیه ایران است»، تلاش دارند به طور غیرمستقیم بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت اقتصادی کشور را توجیه کنند.

این اظهارنظر  که بیشتر از سوی مقامات ارشد دولتی بیشتر بیان می‌شود، در حالی بیان می‌شود که اساساً گسترش تحریم‌ها به یک امر بدیهی و پذیرفته‌شده در مراودات جمهوری اسلامی با دشمنان تبدیل شده است.

نکته آن است که همواره پس از آن که فشارها و برنامه‌های دولت‌های غربی علیه ایران، نتیجه نمی‌دهد و ایران دست از آرمان‌ها و اصول انقلابی خویش بر نمی‌دارد، آنها برنامه‌های جدیدتر و تحریم‌های شدیدتری را علیه کشورمان لحاظ می‌کنند به این امید که به اهداف خود برسند.  تحریم ها تازگی ندارد اما ناگفته نماند، مسئولان دولتی بهتر می دانند که آنچه که هم اکنون به عنوان "تحریم ایران" از آن نام برده می شود بیشتر جنبه روانی و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد تا آنکه بخواهد عملی باشد لذا لازم است که نخبگان در دام تبلیغات سنگین طرف غربی در مورد تحریم و تاثیر تحریم ها نیفتند چه که یک هدف اصلی و اول دشمن، خالی کردن دل مسئولان و مردم ایران و در نهایت تخریب رابطه نزدیک مردم و نظام است.

 بنابراین ذکر این سخن که «تحریم‌ها نسبت به گذشته، شدیدتر شده است»، اساساً تکرار بدیهیات است. مگر قرار بوده تحریم‌ها آسان‌تر و ملایم‌تر شود؟ اصلاً‌ مگر از کشورهای غربی که تحت هدایت آمرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، می‌توان انتظار داشت که از فشار بر ایران، دست بردارند؟ مگر می‌توان تصور کرد که غربی‌ها بدون به دست آوردن امتیازی از ایران، فیتلیه تحریم‌ها علیه کشورمان را پایین بکشند؟

بيش از 30 سال است كه تحريم‌هاي اقتصادي اروپا و آمريكا عليه جمهوري اسلامي شروع شده بنابراين ساختار كشور در مقابل كليت تحريم‌ها مقاوم شده و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند ملت ما اكنون در مقابل تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب، واكسينه شده است.  از سوی دیگر ثابت شده که تحریم های اخیر بیش از آنکه بخواهد ضرر و زیانی را متوجه ایران کند، این جبهه لجوج و متزلزل غرب را زیانکار کرده است و کارخانجات کوچک و بزرگ کشورهای غربی را از نفت و بازار ایران محروم کرده است.

تحریم ایران کارخانه پژو را تعطیل کرد

بنابراین از دولتمردان انتظار می‌رود بیش از این بر این موضوع که تحریم‌ها نسبت به گذشته شدیدتر شده، تکیه نکنند و بدانند که موضع ملت ایران، همان سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند: «ما سى و سه سال است مواجه‌ايم با دشمنى‌هاى استكبار. امروز جنجالهاى جهانى و سر و صداى تبليغات جهانى متوجه شده است به اينكه ما ايران را تحريم كرديم. آنها نمي فهمند و درك نمي كنند كه سى سال است ما را در مقابل تحريم واكسينه كردند. ما سى سال است تحريميم. ما واكسينه شديم در مقابل تحريم. تحريم به ما ضربه نمي زند. ملت ايران ايستاد. ملت ايران با جان خود، با مال خود، با عزيزترين عزيزان خود در مقابل توطئه‌هاى دشمن ايستاد. امروز ما نسبت به سى سال قبل صد برابر قويتر و جلوتر هستيم. امروز ما در ميدان علم، در ميدان سياست، در ميدان اقتصاد، در مديريت كشور، در بصيرت عميق مردمى، بمراتب جلوتر هستيم از روزهاى اول انقلاب و اين در چالش با دشمنى دشمنان، براى ملت ايران حاصل شده است.»  (21 تیرماه 1391 در دیدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی )
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببخشید تحریم بانک مرکزی که مانع از ورود ارز به کشور می شود و تحریم خرید نفت از ایران و فشار بر بقیه کشورها که نفت از ایران را کاهش دهند، از نظر شما تحریمهایی ناچیز و عادی هستند؟؟؟
اینکه مردم را به دولت احاله دهیم بی انصافی است ولی وقتی رهبری معظم نیز دائم بر وحدت برای مقابله با بزرگترین توطئه های دشمن تاکید می کنند شما چرا اصرار دارید دشمن را ناچیز و توطئه اخیر آن را به داخل سوق دهید؟؟
Iran, Islamic Republic of
در جواب این مطلب باید سخن آقای ال اسحاق که از مخالفان دولت می باشد را برایتان می نویسم و می دانم که تاثیری بر دلشما ندارد"...رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: اهمیت ما برای تنظیم برنامه‌ها در تحریم‌ها چیست فضای روانی کشور باید به گونه‌ای باشد که دشمن نتواند در جنگ روانی تاثیر بگذارد الان وقت آن نیست هر روز یک وزیر اقتصادی به مجلس کشیده شود. وزرای دولت احتیاج به کمک دارند نه اینکه سوهان روح داشته باشند نباید در این شرایط مشکلات دولت زیاد شود باید کمک کنیم و دست به دست هم بدهیم..."
Germany
خوش به حال دولت که چنین طرفدارانی داره که با این گرانی ای که مسئولین بهش دامن زدن هنوز سینه چاکی می کنن!
اولا دولت مستقیما مقصره چون ما فقط امسال نیست که تحریمیم که، 34 ساله غرب ما رو تحریم کرده به انحاء مختلف اما هرگز وضعیت اینطور نبوده.
ثانیا یعنی گرفتن چهارتا مافیا که در دولت رخنه کردن و با زد و بندهاشون مرغ و گوشت و یه زمانی هم طلا رو بالا پایین میم کنن انقدر سخته؟
ثالثا برای گرانی همین لبنیات، آیا کسی غیر از دولت محترم هست که یارانه تولیدو بهشون نداده و باعث رشد تورم شده؟
رابعا تا کی مردم نباید گلایه به مسئولین کنن که مثلا سوهان روح نشت ولی مسئولین با بی تندبیری هاشون مدام سوهان روح و جان مردم باشن؟
بابا خسته شدیم به والله. همیشه مردم قربانی افتضاحات ناشی از تصمیمات غلط مسئولینن.
Germany
"ببخشید تحریم بانک مرکزی که مانع از ورود ارز به کشور می شود و تحریم خرید نفت از ایران و فشار بر بقیه کشورها که نفت از ایران را کاهش دهند، از نظر شما تحریمهایی ناچیز و عادی هستند؟؟؟ ..."


این تحریمها همیشه برای ایران بوده و از طرفی غرب علنا نتحریم می کنه ولی پشت پرده برای اینکه منافعش به خطر نیفته با واسطه با ایران راه میاد مثل همین امار امریکا که بعد تحریمها صادراتش به ایران دو برابر شده. اما دوست عزیز انقدر در صدد توجیه اشتباهات برنیاید. اگر فرمایشات مقام معظم رهبری براتون ارزش داره اینو هم بگید که اقا چقدر دغدغه مسائل معیشتی مردمو دارن. الان ماه رمضانه و اجناس یا گرانتر شدن یا گران موندن. اونوقت این ملت شوربخت از کجا باید بیارن با این شندرغازی که دولت بهشون میده مایحتاجشونو مهیا کنن؟!!! اونقدر شحاعتشو دارید به منویات رهبری در این باره رجوع کنید یا فقط رهبری زمانی حرفاش قابل پیگیریه که در دفاع از دولت باشه؟!!!
در واقع تحریم خارجی ها ممکنه تاثیر نداشته باشه ولی بی تدبیری و تصمیمات غلط و ناشیانه دولت مردان موجب صدها برابر شدن تاثیرات منفی تحریم ها میشود .
اینقدر که اقدامات نابسامان و غلط دولت باعث اعمال فشار بر مردم میشود ؛ تحریم های خارجی ها تاثیر ندارد .
از ماست که بر ماست !!!