دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

واکنش جالب کلینتون به پرتاپ گوجه و کفش‌پرانی مصری‌ها

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 234281
در حالی که مصری ها علت پرتاب گوجه و کفش به سمت وزیر خارجه آمریکا را نفرت خود از رویکرد این کشور در حمایت از فرعون و علیه انقلاب مصر می دانند، هیلاری کلینتون در واکنشی جالب گفت: حس بدی دارم که گوجه‌های خوب، به هدر رفت.
به گزارش جهان، هیلاری کلینتون شب گذشته با بیان اینکه 'از پرتاب گوجه به اتومبیلم در اسکندریه مصر نرنجیدم' گفت: احساس خوبی دارم که کسی صدمه ندید و حس بدی دارم که گوجه‌های خوب، به هدر رفت.
 
به گزارش نسیم به نقل از رویترز وزیر خارجه آمریکا گفت: این تظاهرات نشانه‌ای از آزادی بیشتر در مصر است.

در همین حال، "امیل امین" رئیس مرکز مطالعات استراتژیک "الحقیقة" مصر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به  قاهره با بیان اینکه هیچ کس در مصر منتظر ورود "هیلاری کلینتون" به قاهره نبود و مردم با شعارهای ضد آمریکایی، انزجار خود را از وی اعلام کردند، گفت: آمریکا هیچ گاه خواستار آرامش و امنیت برای ملت مصر نبوده است.
 
وی با بیان اینکه شمار بسیار زیادی از کارشناسان و دانشگاهیان مسلمان و مسیحی مصر معتقدند که آمریکا نمی‌خواهد مصر کشوری پیشرفته و آزاد باشد، تاکید کرد که تظاهرات مردمی و پرتاب کفش به سوی وزیر خارجه آمریکا بیانگر عمق نفرت مردم از سیاست‌های آمریکا در قبال مصر است.
 
این کارشناس مسائل مصر به تظاهرات گسترده مردم این کشور در قاهره و اسکندریه علیه سفر رئیس دستگاه دیپلماسی واشنگتن به مصر اشاره کرد و گفت: مردم در تظاهرات خود مخالفت قاطع خودشان با هرگونه اقدام مداخله جویانه کاخ سفید در امور کشورشان را اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید گفت خیلی نگران نباش گوجه های پرت شده احتمالا گندیده بودند